همه چیز درباره سفر به بلغارستان

همه چیز درباره سفر به بلغارستان

آیا می‌دانید بلغارستان؛ سرزمین ماسه‌های طلایی، سواحل زیبا و طبیعت مدیترانه‌ای کجاست؟ می‌دانید مردم آن به چه زبانی صحبت می‌کنند؟ واحد پولشان چه نام دارد یا فرهنگ و آیین آنها چیست؟ راهنمای سفر به بلغارستان در خدمت شما است تا به تمام این سوالات پاسخ داده و همه چیز درباره سفر به بلغارستان را در اختیار شما بگذارد. در بخش بعدی مقاله ابتدا مختصر اطلاعاتی در مورد بلغارستان در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه شوید.

جمهوری بلغارستان در یک نگاه

بلغارستان در جنوب شرقی قاره اروپا جای گرفته و مردم آن به زبان رسمی بلغاری صحبت می‌کنند. بلغارستان در سال ۲۰۰۷ عضو اتحادیه اروپا شده و از آن پس روابط گسترده‌تری ایجاد کرد. پایتخت بلغارستان شهر زیبای صوفیه است. با این که بلغارستان چهاردهمین کشور بزرگ اروپایی به شمار می‌آید، اما جمعیت آن هر ساله با رشد منفی روبه‌رو است، در سال ۲۰۲۰ کل جمعیت این کشور حدود هفت و نیم میلیون نفر بوده است.

مردم این کشور اغلب ترک یا کولی هستند و با این که کشورشان سکولار است اما دین سنتی‌شان مسیحیت ارتدکس ذکر شده. پول رایج این کشور لِو نام دارد. بلغارستان به تولید اسانس گل رز و شراب درجه معروف است. از دیگر تولیدات مهم این کشور می‌توان به پوشاک، کفش، ماشین آلات و آهن و فولاد اشاره کرد.

سفر به بلغارستان

بهترین زمان سفر به بلغارستان کی است؟

به طور کلی آب و هوای بلغارستان در تابستان گرم و در زمستان سرد است. دو رشته کوه مهم به نام‌های رشته کوه‌های بالکان در شمال و رشته گوه‌های ردوپه در جنوب تاثیر بسیار زیادی بر سرد بودن این کشور در زمستان و همچنین زیبایی کشور بلغارستان داشته؛ اما در بیشتر اوقات سال در نواحی دریای سیاه هوایی معتدل وجود دارد.

 بهترین زمان سفر به این کشور فصل بهار است، مخصوصا زمانی که جشنواره‌ی گل‌های رز شروع می‌شود. اگر چه بلغارستان به عنوان کشوری اروپایی مقصد گردشگری گران قیمتی نیست، اما برای کاهش هزینه‌ها، اواخر تابستان و اوایل پاییز نیز زمان خوبی برای شروع سفر به بلغارستان است.

فستیوال های مهم بلغارستان

در کشور بلغارستان هر ساله جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که بعضی از آنها سنتی و بعضی بسیار مدرن است. یکی از مراسم باستانی بلغارستان رقص آتش است. این برنامه از صبح شروع می‌شود و شب هنگام با راه رفتن روی آتش توسط رقصنده‌ها پایان می‌یابد. زمان برگزاری این جشنواره ۳ ژوئن است.

 یکی دیگر از جشنواره‌های پر طرفدار بلغارستان جشنواره‌ی گلهای رز است. این جشنواره از هفته اول ژوئن شروع و تا ۳۱ می ادامه دارد. اگر علاقه‌مند به دیدن این دو جشنواره هستید، تاریخ سفر به بلغارستان را متناسب با این زمان انتخاب کنید.

بهترین مکان های گردشگری بلغارستان

قطعا یکی از زیباترین جاهای دیدنی بلغارستان پایتخت آن، شهر صوفیه است. صوفیه به تنهایی می‌تواند پکیج کاملی برای گردشگری باشد. در این بخش سعی می‌کنیم معروف‌ترین جاهای دیدنی بلغارستان را به شما معرفی کنیم.

کلیسای سنت نِوِسکی

کلیسای اعظم کشور بلغارستان که از نمادهای شهر صوفیه است، سنت نوسکی نام دارد. این کلیسای ارتدوکس به سبک نئو بیزانس ساخته شده و گنجایش پنج هزار نفر جمعیت را دارد. کلیسای سنت نوسکی سومین کلیسای بزرگ ارتدوکس اروپای شرقی است.

کوهستان ویتوشا

در نزدیکی شهر صوفیه کوهستانی قرار دارد که با ارتفاع ۲۲۹۰ متر، یکی از گزینه‌های بسیار دیدنی و جذاب در سفر به بلغارستان است. به طور کل، کوهستان‌های کشور بلغارستان بسیار زیبا هستند و بسیاری از اروپایی‌ها برای کوهنوردی و گردش طبیعی به این مکان سفر می‌کنند. کوهستان ویتوشا برای پیاده روی، کوهنوردی و اسکی بسیار عالی است. در هر زمانی که به بلغارستان سفر می‌کنید، از تفریحات برفی آن غافل نشوید.

سواحل گلدن سندز

یکی از جاذبه‌های گردشگری بلغارستان سواحل طلایی آن است. این سواحل طلایی در شهر وارنا و کناره‌ی دریای سیاه بلغارستان است. در سواحل طلایی ورزش‌های ساحلی و دریایی بسیاری تدارک دیده شده. البته زیباترین و شیک‌ترین هتل‌های بلغارستان نیز در همین خط ساحلی قرار دارند. از جمله تفریحات این سواحل می‌توان به پارک پینت بال، مسیر قدم زنی، پارک آبی، ورزش‌های آبی و.. اشاره کرد.

کلیسای بویانا

کلیسای تاریخی بویانا در شهر صوفیه قرار دارد و مربوط به قرن چهاردهم میلادی می‌شود. این کلیسای تاریخی جزو فهرست آثار بین‌المللی یونسکو است. اگر به محله‌ی بویانا در حومه صوفیه بروید، پیدا کردن  این کلیسا بسیار آسان خواهد بود.

غذاهای معروف بلغارستان

غذاهای بلغاری ترکیبی از فرهنگ کولی‌ها و ترک‌های کشورهای بالکان است. آنها سبک و سنت خاصی برای آشپزی دارند، گاهی غذاهایشان طعم یونان می‌دهد و گاهی طعم غذاهای مرسوم کشورهای بالکان. بعضی از غذاهای بلغارستان ریشه‌های تاریخی دارد. در سفر به بلغارستان این غذاهای لذیذ را حتما امتحان کنید، همچنین پیشنهاد می‌دهیم به رستوران بسیار شیک خانه کریستال صوفیه رفته و از غذاهای سنتی و مدرن آنجا لذت ببرید.

سفر به بلغارستان

کوفته و کباب بلغاری

کوفته و کباب بلغاری با گوشت‌های لذیذ و معروف این کشور واقعا خوردن دارد. شکل ظاهری کباب و کوفته‌ی بلغاری با ایرانی متفاوت است. همراه این غذا سالاد شویسکا و سیب‌زمینی سرخ شده نیز سرو می‌شود. سالاد شویسکا همانند سالاد شیرازی خودمان است، با این تفاوت که پنیر بلغاری و سس مخصوصی به آن افزوده می‌شود.

مشانا سکارا

اگر این غذا را سفارش دادید و ظرفی پر از سبزیجات گریل شده و بسیار زیبا برای شما آوردند متعجب نشوید! زیرِ تمام مخلفاتی که تماشا می‌کنید مخلوطی از کباب و کوفته‌ی بلغاری قرار گرفته که طعم و ادویه‌ی مخصوصی دارند.

سوپ تاراتور

سوپ سرد تاراتور از سوپ‌های سنتی بلغارستان است که از ترکیب اصلی ماست، خیار و بعضی سبزیجات معطر تهیه می‌شود. گفتنی است که ماست و لبنیات بلغارستان بسیار لذیذ و متفاوت از همه جای دنیا می‌باشد.

بایدها و نبایدهای سفر به بلغارستان

اگر می‌خواهید از همه چیز درباره سفر به بلغارستان آگاه شوید با گفتن چند نکته‌ی مهم آنها را خاطر نشان می‌سازیم. در بلغارستان حمل مواد مخدر و مشروبات الکلی ممنوع است و در صورت مشاهده بهای سنگینی دارد. پیش از سفر به اندازه‌ی کافی دلار تهیه کرده و در بلغارستان فقط از مراکز رسمی پول خود را به لو تبدیل کنید.

در بلغارستان مردم در جواب بله، سر خود را به چپ و راست تکان می‌دهند و در جواب نه، سر خود را به بالا و پایین تکان می‌دهند، با دانستن این موضوع دیگر گیج نخواهید شد. در آخر برای شما سفری به زیبایی سواحل طلایی و درخشان بلغارستان آرزو می‌کنیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها