راهنمای سفر به شهر آستارا

راهنمای سفر به شهر آستارا

یکی از شهرهای مرزی شمالی کشور که مقصد بسیاری از مسافران داخلی و خارجی برای گردش و خرید بوده شهر آستارا است. آستارا در آخرین نقطه مرزی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان واقع شده و هر نقطه از شهر را که نظر می اندازید پر از مناظر سرسبز و دیدنی است. بسیاری از مسافران ایرانی سفر به شهر آستارا را به دلیل خرید از مراکز خرید خوب شهر مرزی انتخاب می کنند ولی جاذبه های آن صرفا به مراکز خرید آن تمام نمی شود.

جنگل های با طراوت، آب و هوای خوش، گردنه ها و آبشارهای زیبا همگی جزو جذابیت های آستارا به حساب می آیند. علاوه بر طبیعت زیبای شهر، بناهای قدیمی و تاریخی متعددی مربوط به زمان ایلخانان و شاهان صفویه و قاجاریه نیز برای علاقمندان به ساختمان ها و معماری های کهن آماده دیدن هستند. به جهت شناخت بیشتر گردشگران ما هم موضوع این مقاله را شهر آستارا و راهنمای سفر به آن قرار دادیم. پیشنهاد می شود قبل از حرکت به این شهر، مطلب پیش رو را مطالعه کنید.

آستارا کجاست؟

همانطور که گفتیم آستارا شهری مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان است. این شهر در مرکز منطقه تالش واقع شده است و کوه های تالش، دریای خزر و استان گیلان در اطراف آن قرار گرفته اند. آستارا در ابتدا جزو استان گیلان بوده است ولی در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی پس از تصویب اولین قانون تقسیمات کشوری به عنوان یکی از شهرهای تابعه استان اردبیل تبدیل شد. پس از چندین سال یعنی در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی به طور رسمی جزو شهرهای مستقل استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

سفر به شهر آستارا

بررسی اقامتگاه های آستارا

یکی از مهمترین ارکان سفر برای هر مسافر، اقامتگاه ها و هتل های مقصد است. بسیاری از افراد پیش از حرکت مکان اقامت خود را معین می کنند. هتل ها و مکان های اقامتی شهر یا کشور مورد نظر را بررسی کرده و سپس سفر خود را آغاز می کنند. در سفر به شهر آستارا از جهت محل اقامت نگران نباشید. هتل های لوکس و پنج ستاره، هتل های جهانگردی و خانه های ساحلی و کرایه ای اگر چه به تعداد زیاد نیستند ولی اقامتگاه های مطابق سلیقه و بودجه اغلب مسافران در شهر و اطراف آن به چشم می خورند.

هتل اسپیناس، هتل آپارتمان تتیس و هتل ابوالفضل و همینطور هتل های جهانگردی از جمله این اقامتگاه ها به شمار می روند.

وضعیت آب و هوای شهر آستارا

یکی از امور مهم برای مسافران وضعیت آب و هوای مقصد است. آستارا با موقعیتی که از سطح دریا دارد در یک منطقه کوهستانی واقع شده و دارای آب و هوای مرطوبی است. پیشنهاد می کنیم که پیش از سفر به این شهر زیبا، بارانی و چتر خود را همراه داشته باشید زیرا این شهر یکی از پرباران ترین شهرهای کشور است. متوسط بارندگی آستارا در ماه در حدود ۱۳۴۵ میلی لیتر است. میانگین دمای این شهر در حدود ۴/۱۵ درجه سانتی گراد است و بهترین زمان پیشنهادی ما برای سفر به شهر آستارا دو فصل بهار و تابستان است.

بررسی رستوران ها و مراکز خورد و خوراک آستارا

یکی از موارد مهم و ضروری در سفر، مراکز خورد و خوراک و رستوران ها است. برای اقامت در آستارا نگران این موضوع نیز نباشید زیرا که رستوران ها با غذاهای لذیذ فراوانی در این شهر وجود دارد. رستوران هایی نظیر: روحی، گل ریحان، رستوران بزرگ رومی و مجموعه پذیرایی شلار. اگر هم قصد آشپزی دارید سوپر مارکت ها و مغازه های بسیاری وجود دارند که شما می توانید مایحتاج خود را از آنها خریداری کنید.

هر شهر ایران یک یا چند غذای معروف و لذیذ دارد. شهر آستارا نیز به غذاهای خوشمزه ای نظیر: باستیرمای مرغابی، مسما، چغیرتما، لونگی و جزوز یا قورما معروف است.

در سفر به شهر آستارا به کدام مرکز خرید برویم؟

همانطور که گفتیم خرید کالاها و اجناس مختلف هدف بسیاری از مسافران ایرانی از سفر به شهر آستارا است. این شهر به سبب واقع شدن در مرز ایران و آذربایجان یک موقعیت خوب جهت خرید اجناس باکیفیت خارجی برای ایرانیان است. شما می توانید در فروشگاه های این شهر انواع اجناس و کالاهای مرغوب را با قیمت ارزان خریداری کنید. البته اجناس ایرانی و محلی نیز مشتریان خود را دارند. مراکز خرید گوناگونی نظیر: پاساژ سیدان، فروشگاه اهورا و بازارچه ساحلی آستارا برخی از نمونه های پاساژها و فروشگاه های این شهر هستند.

جاذبه های گردشگری در سفر به شهر آستارا

همانطور که در ابتدای مطلب هم ذکر کردیم آستارا مکان های دیدنی و جالب فراوانی دارد. یکی از آنها گردن حیران است که در ۳۰ کیلومتری شهر واقع شده است. پایگاه حیات وحش لوندیل که یک منطقه تالابی و جنگلی با گونه های جانوری و گیاهی گوناگون است. در این پایگاه درختانی مثل توسکای قشلاقی، ازگیل و جانورانی مانند: گراز، سیاه کاکل، روباه معمولی و سمور آبی زندگی می کنند. یکی دیگر از مکان هایی که باید در سفر به شهر آستارا به آن هم سری بزنید، چشمه آبگرم علی داشی است.

مردم بسیاری برای درمان دردهای روماتیسمی و مفصلی خود به این چشمه می روند. خواص درمانی این چشمه برای بسیاری از گردشگران شناخته شده است. در ارتفاعات شهر زیبای آستارا آبشارهای متعددی از جمله آبشار لاتون قرار دارند که جذابیت های فراوانی به منطقه داده است. استقبال گردشگران از این منطقه موجب ایجاد استراحتگاه های فراوانی برای رفاه حال مسافران شده است و لاتون را به یک منطقه توریستی و گردشگری تبدیل کرده است.

سفر به شهر آستارا

جمع بندی

یکی از مکان های گردشگری کشور، شهر آستارا است. این شهر مکان های تفریحی و گردشگری بسیاری دارد. همه ساله افراد زیادی از سراسر کشور به این شهر مسافرت می کنند. شما می توانید با سفر به شهر آستارا مراکز خرید خوب، رستوران های گوناگون با غذاهای متنوع، هتل های شیک و مجلل و همینطور جاذبه های توریستی متعددی در دسترس داشته باشید. آبشار لاتون، چشمه آبگرم علی داشی، ساحل صدف، حیات وحش لوندیل، تله کابین حیران، پارک جنگلی بی بی یانلو، قلعه شیندان و گردنه حیران برخی از مکان های دیدنی آستارا هستند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها