کامل‌ترین راهنمای سفر به لبنان

راهنمای سفر به لبنان

همه‌ی شما دوستان عزیز لبنان را به خوبی می‌شناسید، کشوری که به عروس خاورمیانه ملقب شده و علاوه بر زیبایی‌های طبیعی و تاریخی، یک منطقه‌ی بسیار استراتژیک است. احتمالاً شما با خود فکر کرده‌اید آیا لبنان هم جای خاص دیدنی دارد؟ طبیعت آن چگونه است؟ آیا سفر به لبنان سفری پر هزینه است؟ راهنمای سفر به لبنان در این مقاله قصد دارد به این سوالات پاسخ دهد. پس با نگاه خود ما را همراهی کنید.

سفر به لبنان نیازی به ویزا ندارد!

بله، درست خوانده‌اید، برای سفر به لبنان نیازی به ویزا نیست، فقط کافی است بلیط و هتل مورد نظر خود را رزرو کنید و با خاطری آسوده سفر خود را آغاز نمایید. لبنان کشور گرانی به حساب نمی‌آید و می‌توانید به راحتی هزینه‌های خود را مدیریت کنید. شما می‌توانید از طریق خطوط هوایی یا زمینی به لبنان سفر کنید. تنها پرواز مستقیم ایران به بیرون توسط خطوط هوایی ایران ایر انجام می‌شود.

مختصری در مورد لبنان

لبنان در غرب آسیا قرار گرفته و با کشورهایی چون سوریه و اسرائیل هم مرز است. سواحل لبنان به دریای مدیترانه راه دارد و همین موقعیت لبنان را به یکی از مهم‌ترین نقاط جغرافیایی خاورمیانه تبدیل ساخته است. بیروت که زیباترین و مدرن‌ترین شهر لبنان به شمار می‌اید، پایتخت آن نیز هست. در لبنان مردم به زبان عربی صحبت می‌کنند اما زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نیز رایج است.

جمعیت کشور لبنان چیزی حدود شش میلیون نفر سرشماری شده و به طور کل کشوری کوچک اما تاریخی است. تاریخ بیروت به ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردد، برای همین اگر چه دین رسمی اسلام است اما سایر ادیان، به‌خصوص مسیحیت ریشه‌ای بسیار طولانی دارد. واحد پول لبنان لیره لبنان است.

آب و هوای لبنان

یکی از مواردی مهم سفر به لبنان انتخاب زمان سفر است. لبنان آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد و به همین دلیل تابستان‌های آن کمی گرم است. اگر گرمای هوا برای شما مشکل خاصی به حساب نمی‌آید، تابستان می‌تواند انتخابی مقرون به صرفه باشد. در تابستان توریست‌ها کمتر هستند و روزهای طولانی وقت خوبی برای گشت و گذار است. بهترین زمان سفر به لبنان فصل‌ بهار و اوایل پاییز می‌باشد.

جاذبه های گردشگری لبنان

همان‌طور که گفته شد تاریخی بودن این کشور نشان دهنده وجود آثار تاریخی و باستانی بسیاری است. شاید فکر کنید با وجود ساحل و مراکز تفریحی همه چیز تمام شده است، اما این‌طور نیست. بیروت تنها کشور بدون بیابان در کل خاورمیانه است. کوه‌های آن پوشیده از برف و جنگل‌هایی سبز و خرم دارد. در ادامه مهم‌ترین مکان‌های گردشگری لبنان را به شما معرفی می‌کنیم.

خیابان پاریس

یکی از بهترین جاهای بیروت خیابان پاریس است. در سفر به لبنان اگر می‌خواهید در یک خیابان زیبا قدم بزنید، از کافه‌ها و رستوران‌های متنوع دیدن کنید، در باشگاه‌های شبانه حضور داشته باشید باید به خیابان پاریس بروید.

کلیسای حضرت مریم

کلیسای حضرت مریم در روستای حریصا که به آن قریه حریصا می‌گویند قرار دارد. این کلیسا در بلندی‌های کوه‌های جونیه ساخته شده و برای سهولت در بالا رفتن تله‌کابین وجود دارد. روز دوشنبه کلیسا تعطیل است و امکان بازدید میسر نیست.

بیروت

بیروت سرشار از تاریخ و دیدنی‌های خاص است، بیهوده لقب عروس خاورمیانه را از آن خود نساخته. در بیروت محله‌ای به نام زاهیه وجود دارد که بیشتر آن‌ها شیعه هستند. سوق بیروت، دانشگاه آمریکایی بیروت، شنبه بازار بیروت و میدان ساعت، حمام تاریخی رومی و مسجد محمد امین از جمله مکان‌های معروف و محبوب بیروت است.

شهر بعلبک

شهر بعلبک با دو ساعت و نیم فاصله از بیروت یکی از تاریخی‌ترین نقاط کشور لبنان است. در این شهر شما معبد رومی باکو را خواهید دید. این معبد برای خدای رومی شراب ساخته شده و جزو آخرین بازمانده‌های تاریخی روم قدیم در لبنان است. راهنمای سفر به لبنان به شما پیشنهاد می‌کند حتماً این شهر تاریخی را در لیست گردشگری خود قرار دهید.

باغ جبران خلیل جبران

اگر با ادبیات و آثار این ادیب بزرگ آشنایی دارید دیگر لازم به توضیح نیست که چه آثار فاخری از ایشان به یادگار مانده است. باغ جبران خلیل جبران به وسعت ۶۰۰۰ متر مربع در بیروت ساخته شده و مجسمه‌ی این استاد بزرگ در آن قرار دارد.

جشنواره های کشور لبنان

کشور لبنان هم به علم و توسعه اهمیت می‌دهد و هم به هنر و موسیقی، برای همین در کنار کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی شاهد جشنواره‌های هنر و موسیقی بوستان هستیم. در جشنواره بوستان که هر ساله در ماه فوریه و در بیروت برگزار می‌شود انواع گروه‌های رپ، اپرا و باله هنرنمایی می‌کنند.

جشنواره تایر Tyre در جنوب کشور لبنان و در ماه ژوئیه برگزار می‌شود. خرابه‌های تایر مکان برگزاری این جشنواره است. از جمله فعالیت‌هایی که در این جشنواره رخ می‌دهد می‌توان به رقص، شعرخوانی، صنایع دستی و سخنرانی اشاره کرد. اگر علاقه‌مند هستید در سفر به لبنان در این جشنواره‌ها شرکت کنید، زمان سفر خود را مطابق با این رخدادها تعیین نمایید.

غذاهای لبنان

تاکنون موردی دیده نشده توریستی در سفر به لبنان از غذاهای لبنان بچشد و خوشش نیاید! لبنان علاوه بر تاریخ و جغرافیای خاص خودش دستورات آشپزی خاص خودش را دارد. از سوی دیگر به خاطر تجارت و حضور مسلمانان سایر کشورها در طول تاریخ، غذاهای آنها را نیز در منوی خود قرار داده است.

یکی از معروف‌ترین غذاهای لبنان فلافل است که با نان مخصوص پیتا و سس تاهینی سرو می‌شود. شاورما، سالاد ، کوفته و بابا قانوش از دیگر غذاهای محبوب لبنان است. باباقانوش از بادمجان، ارده و روغن زیتون تهیه می‌شود و با نان پیتا خورده می‌شود. کوفته نوعی کباب است که از گوشت چرخ‌کرده گاو یا بره و حتی مرغ به همراه جعفری، ادویه و پیاز تهیه می‌شود.

غذاهای لبنانی

نکات مهم و پایانی

برای سفر به لبنان موارد بهداشتی و پزشکی را رعایت کنید، واکسن‌های لازم را بزنید و وسایل ضروری بهداشتی را همراه خود داشته باشید. در لبنان تاکسی بسیار گران است، به جای آن می‌توانید از اتوبوس‌های سفید و آبی استفاده کنید. اگر در سفر به لبنان دلار خود را به لیره لبنان تبدیل نکرده‌اید نگران نباشید، رستوران‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌ها از توریست‌ها دلار نیز قبول می‌کنند.

اگر می‌خواهید در ساحل بیکینی بپوشید یا در دریا شنا کنید حتماً در ساحل‌های توریستی این کار را انجام دهید. در بعضی مناطق بیروت و لبنان این پوشش چندان مورد قبول نیست! اگر شما به لبنان و شهرهای زیبای آن سفر کرده اید، از تجربیات خود برای ما بگویید. منتظر شنیدن نظرها و پیشنهادها شما هستیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها