چکش تخریب چیست؟

در ابتدا لازم است بدانیم از چکش تخریب صرفا به منظور انجام عملیات تخریب استفاه می شود.
از ویژگی های بارز آن می توان به به وزن زیاد و قدرت و دقت بالا اشاره کرد که برای تخریب دیوارهای بزرگ، سازه ها، بلوک و کاشی … مناسب می باشد.
در واقع یکی از ابزارهای تخصصی مربوط به عملیات ساخت و ساز  به شمار میرود.
برخی از آنها تنها قابلیت انجام کارهای سبک را دارند و برخی دیگر  برای تخریب‌های سنگین و عملیات صنعتی طراحی شده اند.
به عنوان مثال برای نصب پنجره روی دیوار بتونی، تغییرات دکوراسیون و لوله کشی این وسیله می تواند بهترین انتخاب باشد.
قدرت و دقتی که این دستگاه دارد، می تواند، حفاری تمیزی را ایجاد کند.
این ابزار جهت تخریب سازه‌های با سطوح سخت به کار می رود.
واحد سنجش توان و نیروی چکش تخریب براساس تعداد ضربات وارده بر نقطه تخریب محاسبه می شود.
این ابزار در واقع از یک بدنه سنگین و دسته فلزی تشکیل شده است که توسط نیروی کاربر می‌تواند در جهت عمود بر روی سطوح سازه قرار بگیرد و تخریب سازه را با وارد کردن تعداد ضربات بیشتر بر محل انجام دهد.
در ادامه با انواع چکش تخریب آشنا می‌شویم:

برقی
در چکش های تخریب برقی ، این ابزار  با متصل شدن به برق کار می کند، این نمونه توان و قدرت بالایی دارد ولی از معایب آن  می‌توان گفت، در مکان های که دسترسی به برق نباشد نمی‌توان از آن استفاده کرد البته در این مواقع موتور برق راه چاره است.

بادی
این نمونه از چکش تخریب با هوای فشرده که به سمت چکش پمپ می‌شود کار تخریب را انجام می‌دهد، این هوای فشرده  توسط مخزن‌هایی  که متصل به دستگاه است، تامین می‌شود.

هیدرولیکی
این مدل از چکش‌های تخریب وزنه سنگین و سایز بزرگتری دارند که بر روی بیل های مکانیکی و لودرها سوار می‌شوند و کار تخریب را انجام می‌دهند، این ابزارها توان و قدرت بالایی در تخریب سطوح و سازه سخت دارند.

بیشتر: ماله پروانه ای چیست؟ راهنما خرید ماله پروانه ای

ویژگی های اصلی چکش تخریب که باید بدانیم :

۱-سایز
برای تخریب سازه های سبک‌تر می‌توانید از چکش تخریب کوچکتر استفاده کنید و برای سازه‌های با حجم و سطوح سخت تر می‌توانید از چکش تخریب های بزرگتر که بیشتر در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده کنید.

۲-وزن
مسلم است که هر چه کار بزرگتر و سطوح سخت‌تر باشند، باید از چکش تخریب‌های بزرگتر که دارای وزن های زیادتری هستند، استفاده کرد.

۳-قدرت ضربه
قدرت ضربه در دستگاه های بزرگ و سنگین‌تر ثابت می باشد و بر حسب ژول محاسبه می شود، در چکش تخریب کوچکتر و سبکتر قدرت ضربه بر حسب توان و قدرت نیروی کاربر تعیین می شود.

انواع چکش تخریب از لحاظ نیروی محرکه

 

قدرت ، حرف اول را در کار هر نوع از چکش تخریب خواهد زد. از انواع دریل بتن کن ها تا هیلتی های سنگین ‌وزن و قدرتمند، همگی تحت تاثیر فشار بالای کار تخریب نیاز به حضور قدرت بالایی دارند.در غیر این صورت چگونه می ‌توانند از پس درهم کوبیدن سخت‌ ترین سازه ‌های بتنی برآیند؟با این مقدمه وارد یکی از چالشی ترین بحث‌ های  انواع چکش تخریب خواهیم شد. اینکه قوای محرکه در کارکرد قدرتمند انواع چکش برقی چگونه حاصل می شود؟

انواع چکش تخریب به لحاظ نیروی محرکه را می ‌توان در سه دسته ‌بندی زیر قرار داد :

  • مدل‌ های برقی
  • مدل های مکانیکی بادی  
  • مدل های مکانیکی هیدرولیکی

در زیر به صورت مختصر به توضیح هر یک از انواع چکش ها می پردازیم.

چکش تخریب برقی

وقتی پای استفاده از موتور های الکتریکی در میان است، تقریباً می‌ توان هر نوع ابزاری را ابداع کرد. کافی است یک سیستم مکانیکی برای انتقال تا تبدیل قدرت موتورهای الکتریکی طراحی کنیم. اسلوب ایجاد قدرت در انواع چکش تخریب با یکدیگر متفاوت است.

در دریل بتن کن ها شاهد یک شفت گردان با قدرت سوراخکاری بالا هستیم و در هیلتی ها قرار است تا قدرتی کوبنده را در مته ‌های فولادین ایجاد کنیم. هر دو ایده را می ‌توان با کمک موتورهای برقی پیاده ‌سازی کرد. در دریل بتن کن ها با ماهیت یک چکش برقی از یک سیستم گیربکس کوچک اما قدرتمند برای انتقال قدرت دورانی موتورهای الکتریکی استفاده شده است.

 

و در هیلتی ها از یک سیستم پیستونی که تحت تاثیر هوای فشرده شده با قدرت بالایی جابجا می شود، حالت کوبش ایجاد خواهد شد. یک سیستم مکانیکی قرار است حرکت گردش موتور الکتریکی را تبدیل به جابجایی پیستون نماید.اصولاً قدرت موتورهای الکتریکی محدود است و چندان نمی ‌توان از چکش برقی انتظار تامین کارکرد های سطح بالا را داشته باشید. اما در ساختن چکش تخریب ‌های سبک ‌وزن بهترین هستند.

 

چکش تخریب پنوماتیک :

برای تکمیل عملیات فنی در طراحی مکانیکی هیلتی ها کافی ا‌ست همراه با قدرتی باشیم که بتواند سیستم سیلندر ضربه ساز را به حرکت اندازد. یکی از ساده‌ ترین ایده ‌ها که در نهایت قدرتی بالا را ایجاد خواهد کرد، بهره ‌مندی از هوای فشرده می باشد.هوای فشرده ای که توسط کمپرسورهای باد تولید خواهد شد، آنچنان قدرتی دارد که می‌ تواند به ‌راحتی سنگین ‌وزن ‌ترین هیلتی ها با ضخیم ‌ترین مته ‌ها را به کار اندازد.

 

چکش تخریب هیدرولیکی

وقتی پای تخریب ‌های بسیار گسترده در میان است، نیاز به یک هیلتی بزرگ و قدرتمند وجه برتری در کار خواهد شد. از این ‌رو برای راه ‌اندازی چنین ابزار های قدرتمندی باید در تکاپوی تامین نیروی قدرتمندی نیز باشیم. به همین سادگی باید الگویی در طراحی چکش تخریب ها داشته باشیم که بتوانند با نیروهای هیدرولیکی کار کنند.

 

چرا که سیستم ‌های هیدرولیکی قدرتمند ترین روش تامین انرژی در فضا های صنعتی می باشند. تمامی هیلتی های طراحی شده با استفاده از قدرت ‌های هیدرولیکی بسیار بزرگ و حجیم هستند. به ‌گونه ‌ای که عملاً قابلیت حمل ‌و نقل ساده آن ها وجود ندارد. این هیلتی های سنگین ‌وزن و قدرتمند برای عملیات تخریب در پروژه‌ های بسیار بزرگ راه‌ سازی تا حفاری مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

نیکا , تامین کننده محصولات صنعتی

نیکا کورپ با تجربه ۲۰ ساله در زمینه واردات، عرضه و فروش انواع تجهیزات صنعتی، فعالیت اینترنتی خود را از دی ماه ۱۳۹۶ آغاز نمود. فروشگاه نیکا با اتکا به تجربه ۲۰ ساله در زمینه تولید ماشین آلات ساختمانی و تجربه ۱۰ ساله در زمینه واردات انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی و تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک سایت خود را در دی ماه ۱۳۹۶ دایر نموده است و اقدام به ارائه یکی از کاملترین سایت ها در زمینه فروش انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی، تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک نموده است.

شما می توانید کلیه محصولات را با ضمانت بهترین قیمت و همچنین ضمانت اصلی بودن کالا از ما خرید نمایید.

امیدواریم با استعانت از پروردگار الهی در اجرای هر چه بهتر این مهم و خدمت به مشتریان گرامی موفق باشیم.

در این مسیر صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها