زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای

زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای


شاید نقطه اشتراک هر تیپ مسافری را بتوان، سواحل تمیز، شن‌های طلایی و البته آب‌های آبی و فیروزه‌ای دانست. از این رو، شاید بد نباشد با زیباترین سواحل که فیروزه‌ای‌ترین آب‌های جهان را دارند بیشتر آشنا شوید تا بلکه به عنوان مقصد سفر بعدی خود انتخابشان کنید.


روزهای گرم بهار و تابستان نزدیک هستند و از یک ماه دیگر، اغلب مردم دوست دارند به سواحل دریاها و اقیانوس‌ها بروند و از تفریحات ساحلی لذت ببرند. البته معیارهای گردشگران با یکدیگر متفاوت است؛ برخی دوست دارند فقط استراحت کنند و لحظه‌های شادی داشته باشند. بعضی دیگر ترجیحشان این است که از مناظر و چشم‌اندازهای بکر و بی‌نظیر دیدن کنند.
شاید نقطه اشتراک هر تیپ مسافری را بتوان، سواحل تمیز، شن‌های طلایی و البته آب‌های آبی و فیروزه‌ای دانست. جزو هر گروهی که باشید، بدون شک، آب‌های زلال و خوش‌رنگ نگاهتان را جلب خواهند کرد و بیشتر از دریاهای معمولی دوستشان خواهید داشت. از این رو، شاید بد نباشد با زیباترین سواحل که فیروزه‌ای‌ترین آب‌های جهان را دارند بیشتر آشنا شوید تا بلکه به عنوان مقصد سفر بعدی خود انتخابشان کنید.

Egremnoi – یونان

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,سواحل یونان Tarikhema.org ساحل Egremnoi در یونان

 

بسیار سخت است پیدا کردن منطقه‌ای در جزیره لِفکادا که چشم‌انداز ویژه‌ای به دریای شفاف و کریستالی ایونیا نداشته باشد. اما ساحل Egremnoi در غرب ساحل بسیار منحصربه‌فرد است. برای رسیدن به این ساحل باید یک مسیر نه چندان زیادی را به سمت پایین پیاده‌روی کنید. اما به محض پا گذاشتن روی شن‌های سفید، رنگ فیروز‌ه‌ای دریا و شفافیت آب نگاهتان را پر خواهد کرد. اینجا می‌توانید ساعت‌ها زیر نور خورشید استراحت کنید و از حال و هوای عالی ساحل لذت ببرید.

دریاچه کراتر، اورگان

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,دریاچه کراتر Tarikhema.org دریاچه کراتر از زیباترین دریاچه‌های ایالت متحده آمریکا

این آب‌های آبی پررنگ که دهانه آتشفشان خاموش کوه مازاما را پر کرده‌اند، دریاچه‌ای موسوم به Crater ساخته‌اند که در حال حاضر به عنوان یکی از زیباترین دریاچه‌های ایالت متحده آمریکا بشمار می‌رود. از آنجا که هیچ جریان آبی به سمت این رودخانه وجود ندارد، هیچ عاملی سبب کدر شدن آب‌ها نمی‌شود و در نتیجه آب تمیز و شفاف مانده است.

این دریاچه برای علاقه‌مندان به شیرجه در آب‌های سرد بسیار مناسب است. دریاچه کراتر در بخش جنوبی ایالت اورِگان واقع شده و یکی از عمیق‌ترین دریاچه‌های ایالت متحده آمریکا بشمار می‌رود. کراتر حدود ۵۹۰ متر عمق دارد.

کان سان، ویتنام

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,دکان سان Tarikhema.org یکی از نفس‌گیرترین چشم‌اندازهای دریای فیروزه‌ای، در قسمت تالاب خلیج دم تِرِه است

صخره‌های گرانیتی در کناره‌ی آب‌های کریستالی در Con Son، تنها جزیره مسکونی در مجمع‌الجزایر کان دائو یکی از زیباترین جزایر کره خاکی بشمار می‌رود. این جزیره در فاصله ۱۷۷ کیلومتری از ویتنام واقع شده است و سواحل بکر و دست‌نخورده آن با شن‌های طلایی و آب‌های فیروزه‌ای یکی از زیباترین مناطق گردشگری جهان بشمار می‌رود.

یکی از نفس‌گیرترین چشم‌اندازهای دریای فیروزه‌ای، در قسمت تالاب خلیج دم تِرِه است.

خلیج شیطان، ویرجین گوردا، جزایر بریتیش ویرجین

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,جزایر بریتیش ویرجین Tarikhema.org خلیج شیطان در جزایر بریتیش ویرجین

گاهی این‌طور به‌نظر می‌رسد که بهترین چشم‌انداز نصیب کسانی می‌شود که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. این دقیقا مصداق خلیج شیطان در جزایر بریتیش ویرجین است. مسیر دسترسی این جزیره آسان نیست اما بدون شک ارزشش را دارد و به محض ورود مسحور زیبایی خیره‌کننده شن‌های طلایی و دریای فیروزه‌ای خواهید شد.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک، کروتیا

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک Tarikhema.org پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک از شانزده دریاچه تشکیل شده‌است

 

در فاصله دو ساعتی از پایتخت صنعتی شهر زگرب به یک چشم‌انداز بی‌نظیر طبیعی موسوم به پارک ملی پلیتویک می‌رسید.

نام این پارک در سال ۱۹۷۹ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک از شانزده دریاچه تشکیل شده‌است و یکی از مکان‌های توریستی قدیمی در کرواسی است. این دریاچه‌ها توسط سه کوهستان بزرگ محاصره شده‌اند و آب آنها نیز از همین کوهستان‌ها تامین می‌شود.

قدم زدن در میان درختان، جنگل‌ها و آب‌های فیروزه‌ای این پارک رویایی زیبا را برای بازدیدکننده‌ها تداعی می‌کند که نظیر آن را در دیگر نقاط جهان به ندرت می‌توان یافت.

امبرگریس کی، بلیز

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,امبرگریس کی Tarikhema.org بلیز یکی از بهشت‌های غواصان جهان بشمار می‌رود

 

پس از طی یک مسیر نه چندان طولانی با قایق از صخره‌های مرجانی در بیرون از استرالیا، امبرگریس کی، بلیز یکی از بهشت‌های غواصان جهان بشمار می‌رود. به سمت گذر Shark Ray می‌توان حین غواصی به تماشای کوسه‌ها و پرتوماهی‌ها نشست.

اگر به تفرج‌گاه دریایی Hol Chan بروید می‌توانید شاهد مارماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و ماهی‌های رنگارنگ باشید و دنیای زیر آب‌های آبی جهان را سیاحت کنید.

دریاچه پنج‌گُل، پارک ملی Jiuzhaigou، چین

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,دریاچه پنج‌گُل Tarikhema.org دریاچه پنج‌ گل در چین

در استان سیچوان کشور چین آبشارهای بسیار زیبایی وجود دارند که درون دریاچه‌ای آبی‌رنگ می‌ریزند و چشم‌اندازی رویایی ایجاد می‌کنند. این آبشارها جزو میراث جهان یونسکو هستند و این منطقه به دریاچه پنج‌گُل شهرت دارد.

شفافیت آب‌های این دریاچه به حدی است که تمامی مناظر اطراف در آن منعکس شده و تصویری آینه‌ای ایجاد می‌کند. این مساله بر زیبایی هر چه بیشتر این آب‌ها می‌افزاید.

جزیره هاولاک، هند

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,جزیره هاولاک Tarikhema.org جزیره هاولاک در هند یکی از آرام‌ترین سواحل دنیا می باشد

این جزیره رویایی و بهشت‌مانند در امتداد جزیره آندامان در خلیج بنگال قرار دارد. رسیدن به این جزیره چندان آسان نیست اما شک نکنید که ارزش سفر کردن را دارد. سواحل این جزیره شن‌های سفید همچون برف و آب فیروزه‌ای دارد و می‌توانید به دور از ازدحام گردشگران در یکی از آرام‌ترین سواحل دنیا به استراحت و شادی بپردازید.

Islas de Rosario، کلمبیا

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,کلمبیا Tarikhema.org بزرگ‌ترین صخره‌های مرجان کلمبیا را می‌توان در کرانه کارتاگنا مشاهده کرد

در کرانه کارتاگنا، زنجیره کوچکی از جزایر غیرمسکونی موسوم به Islas de Rosario قرار دارند. سواحل این جزایر دارای شن‌های سفید و آبی‌ترین آب‌های جهان است. بزرگ‌ترین صخره‌های مرجان کلمبیا را می‌توان اینجا مشاهده کرد و بد نیست بدانید که زیستگاه بیش از هزاران گونه جانوری و گیاهی گرمسیری متنوع است.

بیشتر هتل‌ها در Isla Grande قرار دارند و می‌توان با کرایه قایق به این منطقه رفت و شگفتی‌های جدید را کشف و مشاهده نمود.

دریاچه پیتو، آلبرتو، کانادا

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,دریاچه پیتو Tarikhema.org دریاچه پیتو در پارک ملی بنف در کشور کانادا قرار دارد

 

این دریاچه در پارک ملی بنف در کشور کانادا قرار دارد و سرشار از آبی‌ترین آب‌های جهان است. این آب‌ها از ذوب شدن یخچال‌های پیتو و وپتو آیسفیلد جاری می‌شوند. آبی فسفری و شفاف این دریاچه سوژه بسیاری از عکاسان طبیعت است که آن را همچون کریستالی در دل کوه و جنگل به تصویر می‌کشند.

پارک ملی بنف در میان رشته‌کوه راکی در نزدیکی شهر بنف در استان آلبرتا، کانادا واقع شده است.

مالدیو

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,مالدیو Tarikhema.org جزایر مالدیو

به‌عنوان یکی از بهترین جزایر جهان، جای تعجب ندارد که مالدیو همیشه یکی از گزینه‌های انتخابی چهره‌های مشهور جهانی برای استراحت و تفریح بشمار برود. این جزیره زیبا در میان دریای عربی و اقیانوس هند واقع شده و آلاچیق‌های رویایی آن که روی آب‌های فیروزه‌ای ساخته شده‌اند، این منطقه را به مقصد گردشگری رویایی تبدیل کرده است.

در جزایر مالدیو می‌توانید از تماشای دنیای زیر آب، صخره‌های مرجانی فوق‌العاده زیبا و استراحت و ماساژ گرفتن در بهترین اسپاهای جهان نهایت لذت و استفاده را ببرید.

پالاوان، فیلیپین

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,پالاوان Tarikhema.org پاولان در کشور فیلیپین

پاولان یکی از استان‌های کشور فیلیپین است و از چندین جزیره متصل تشکیل شده است. این جزایر همگی با جنگل‌های زیبا، صخره‌های مرجانی و آب‌های فیروزه‌ای احاطه شده‌اند و با سواحل مخفی و مجموعه‌ای از تالاب‌ها به یک مقصد گردشگری رویایی تبدیل شده‌اند.

گودال تو سوآ اوشن، ساموئا (مجمع الجزایری در جنوب اقیانوس آرام)

عکس زیباترین سواحل با آب‌های فیروزه‌ای,سواحل زیبا,گودال تو سوآ اوشن Tarikhema.org چاله بزرگ در جنوب اقیانوس آرام

این گودال که با نام «چاله بزرگ» شناخته می‌شود در جنوب اقیانوس آرام واقع شده و یکی از شگفتی‌های طبیعت است. برای لذت بردن از آب‌های فیروزه‌ای بسیار شفاف، گردشگران باید از جنگل‌های فشرده و از میان درختان عبور کرده و خود را به این گودال برسانند.
به محض رسیدن به بالای گودال، لازم است از نردبان چوبی تعبیه شده در آنجا پایین بروید و از نزدیک شاهد شفافیت این آب‌ها باشید.

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها