کشف جنگجوی عصر آهن در بریتانیا

باستان‌شناسان از کشف مقبره یک جنگجوی عصر آهن در بریتانیا خبر دادند. باستان‌شناسان این اکتشاف را بسیار نادر عنوان کردند. مجموعه‌ای از آثار باستانی که قدمت‌شان به ۲۰۰۰ سال می‌رسد در این مقبره کشف شده‌اند.

گفته می‌شود این آثار می‌توانند اطلاعات جدیدی درخصوص تاریخچه «بریتانیای باستان» در اختیار محققان قرار دهند. تیم کارگران ساختمانی حین حفاری در روستای «والبرتون» واقع در جنوب انگلستان به این مقبره برخوردند و طبق قوانین به مقامات مربوطه اطلاع دادند.

تیم باستان‌شناسی جنوب شرقی انگلستان گزارش دادند، تاکنون تعداد انگشت‌شماری از این مقبره در این منطقه کشف شده است. قدمت این مقبره به اواخر عصر آهن یعنی حدود قرن اول پیش از میلاد تا ۵۰ پس از میلاد بازمی‌گردد. تقریبا در همین زمان بود که «سلیتک‌ها» در بخش اعظمی از این کشور سکونت داشتند.

باستان‌شناسان با ادامه دادن کاوش‌های خود به اکتشاف‌های ارزشمند بیشتری دست یافتند. یک شمشیر آهنی و یک سرنیزه از نتایج کاوش در محوطه این مقبره بود. با توجه به این شواهد می‌توان دریافت این مقبره به یک جنگجوی مرد تعلق دارد.

با توجه به برخی از اسناد موجود، این مقبره به نسل جنگجویان ملقب به «جنگجویان والبرتون» بازمی‌گردد. اسکلت دفن‌شده درحالی کشف شد که چندان سالم محسوب نمی‌شد، با این حال ظروف و آثار کشف‌شده به خوبی سالم باقی مانده بودند.

در این بین چهار کوزه سرامیکی نسبتا سالم نیز کشف شد. به نظر می‌رسد برخی از این ظروف درحالی در قبر قرار داده شده بودند که حاوی خوراکی بودند. باستان‌شناسان معتقدند هدف از این کار یا ارائه پیشکشی به خدایان بوده و یا به عنوان آذوقه برای زندگی پس از مرگ این جنگجو در این مکان قرار داده شده بودند.

بررسی‌های شمشیر کشف‌شده به کمک اشعه‌های ایکس، مجموعه نقاطی را روی سطح این شمشیر نشان داد که کارشناسان معتقدند آثار میخ‌های زینتی است که در لباس این فرد به‌کار رفته بوده است. از آن‌جایی که لباس در مقبره‌های تاریخی به ندرت سالم باقی می‌ماند، این موضوع به اهمیت این اکتشاف بیش از پیش می‌افزاید؛ چراکه محققان امیدوارند با استفاده از اشعه ایکس بتوانند اطلاعات بیشتری درباره نحوه پوشش مردم این دوره به‌دست آورند.

منبع خبرگزاری ایسنا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها