آیا می دانید تردمیل در گذشته یک ابزار شکنجه بود؟

بعضی وقتها کاربرد اصلی یک وسیله تنها بعد از مدت ها مشخص میشود. یکی از این اختراعات کاغذ های چسب دار بود که تا مدت ها اختراعی بی ارزش شناخته میشد. تا اینکه بالاخره مشخص شد که در ادارات و شرکت ها، کاربرد بسیار زیادی دارد.

برخی دیگر از اختراعات پرکاربرد امروزی نیز چنین سرنوشتی داشتند. برای مثال ماکروویو که محصول فرعی صنایع راداری است. وسایل تفلون که در منهتن و در زمان جنگ جهانی دوم در حین تلاش برای آزمایشات هسته ای کشف شد و کوکا کولا که در واقع قرار بود دارویی برای درمان سردرد باشد.

کوکا کولا

جالب است بدانید که تردمیل هم همچین سرنوشتی داشته است. در اوایل قرن نوزدهم، اولین نمونه از تردمیل های امروزی برای زندانیان ساخته شد تا از طریق دویدن بر روی آن، کار مفیدی انجام داده باشند. بدین ترتیب پره های تعبیه شده در دستگاه، به کار افتاده و نیروی لازم برای پمپاژ کردن آب را فراهم میکرد. این نیرو برای آسیاب کردن دانه های گیاهی و گرداندن چرخ آسیاب های بادی و یا آبی به کار گرفته میشد. بدین ترتیب اسم تردمیل از دو واژه ی تِرِد به معنای راه رفتن و یا قدم برداشتن و میل به معنای آسیاب گرفته شده است.

اولین تردمیل

زندانیان مجبور میشدند در برخی موارد حتی تا شش ساعت در روز روی این دستگاه ها کار کنند که با سعود به قله ای به ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ متری برابری میکرد. از این رو این وسیله در واقع نوعی شکنجه برای زندانیان محسوب میشد. چیزی که امروزه به یک وسیله ورزشی لازم و ضروری برای حفظ سلامتی تبدیل شده است.

استفاده کنونی از تردمیل به عنوان وسیله ای ورزشی در دهه ی ۱۹۷۰ کشف شد. بدین ترتیب برخی اوقات با فکر کردن به یک اختراع قدیمی میتوان کاربردهای جالب و جدیدی برای آن پیدا کرد که به اندازه یک اختراع جدید اهمیت دارد.

منبع تاپ تن
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها