در مورد رازهای منطقه اسرارآمیز مثلث برمودا چه می دانید؟

خیلی از ما از بچگی اسم مثلث برمودا و یا مثلث شیطان را شنیده ایم و جالب است بدانید که ۵۰ تا کشتی و ۲۰ هواپیما به صورت اسرارآمیزی در این منطقه ناپدید شدند. پیدایش این منطقه پر رمز و راز برمی گردد به سال ۱۹۵۰ که “ون وینکل جونز” که نویسنده یکی از روزنامه ها بود، یک مقاله در مجله معروف “میامی هرالد” به چاپ می رساند و دو سال بعدش “جورج ایکس” یک مقاله با عنوان “اسرار دریاها پشت درب های ما هستند” در مجله فیت منتشر و درباره گم شدن هواپیماها و کشتی ها صحبت می کند.

 

 

مثلث برمودا

در سال ۱۹۶۴ وینسنت گادیس، مرزهای این منطقه را به شکل یک مثلث که به سه نقطه میامی فلوریدا، جزیره برمودا و پورتوریکو ختم می شود را تعیین می کند. بعدها محققین دیگر، این مرزبندی را تغییر دادند و حالا می گویند که این منطقه به صورت یک بیضی و یا دایره ای بزرگ است که حداکثر ۳,۹۰۰,۰۰۰ کیلومتر مربع  وسعت آن است که می شود گفت یکی از پر رفت و آمدترین خطوط سفرهای دریایی و هوایی از اینجا عبور می کند.

 

اتفاقات رخ داده در مثلث برمودا

Uss Cyclops

ناو Uss Cyclops

در سال ۱۹۱۸ بزرگترین ناوگان آن روزهای ایالات متحده آمریکا به نام “Uss Cyclops” پس از خروج از جزیره باربادوس با تمام پرسنلش در این آبها ناپدید شدند.

دو کشتی غیرنظامی دیگر با نامهای “Uss Proteus” و “Uss Nereus” نیز به همین سرنوشت دچار شدند. همچنین در سال ۱۹۱۹ تعداد ۵ قایق بادبانی در این منطقه ناپدید شدند و دو سال بعد، تکه هایی از آنها در کارولینای شمالی پیدا شدند.

پیچیده ترین حادثه در این منطقه، پرواز ۱۹ است. در این حادثه ۵ فروند هواپیما نظامی آمریکا از نوع tbm avenger برای یک عملیات اکتشافی به طرف این منطقه پرواز می کنند. ساعاتی پس از پرواز، خلبان یکی از هواپیماها به نام چارلز تیلور با برج مراقبت تماس می گیرد و حرفهای عجیبی می زند که در جواب به او می گویند ۱۸۰ درجه بزن و برگرد میامی و در جواب چارلز نیز می گوید که هیچ کدام از دستگاه ها کار نمی کنند و قطب نما نیز خراب است. صدای او ضعیف و ضعیف تر می شود تا اینکه ارتباط آنها قطع می شود.

چندی بعد دو هواپیما با نام های “Star Tiger” و “Star Ariel” در حال فرود در یک جزیره کوچک نزدیک برمودا در نزدیکی آمریکای جنوبی بودند که همه چیز هم داشت به خوبی پیش می رفت ولی به ناگهان این دو هواپیما از صفحه رادار ناپدید می شوند.

در سال ۱۹۴۸ یک نوع هواپیما از نوع Douglas Dc-3 به ۳۲ مسافر که از پورتوریکو به سمت میامی پرواز می کرد ناپدید شد.

در سال ۱۹۶۳ دو هواپیمای سوخت رسان از نوع Kc-135 پس از برخورد با هم سقوط کردند و جالب این است که بقایای این هواپیما با ۲۳۶ کیلومتر فاصله از هم در آب پیدا شدند.

 

دلایل این اتفاقات باورنکردنی

دلایل حوادث مثلث برمودا

هر حادثه برای خودش دلیلی دارد ولی در مورد مثلث برمودا دو نظریه وجود دارد که یکی علمی است و دیگری فراطبیعی.

دلایل علمی:

امروزه GPS وسیله جهت یابی مدرنی است که مسیریابی دقیق و درست را انجام می دهد ولی در گذشته این قطب نما بوده که وسیله جهت یابی بود و قطب نما به صورت مغناطیسی جهت را پیدا می کرده و محققان می گویند که در این منطقه، ناهنجاری های مغناطیسی وجود دارد که قطب نماها را به اشتباه می اندازد.

دلیل دیگر وجود جریان آبی گلف استریم “Golf Stream” است که مانند یک رودخانه عظیم در عمق اقیانوس حرکت می کند و می تواند خیلی چیزها را جا به جا کند. سرعت این جریان آبی حدود ۲.۵ متر در ثانیه است.

دلیل بعدی اشتباهات انسانی اعلام شده. به طور مثال یک تاجر در سال ۱۹۵۸ با ناخدا لجبازی می کند و تمام بادبان های کشتی را می شکند و در طول طوفان، آن کشتی غرق می شود.

یک دلیل دیگر طوفان های خطرناک استوایی است که در این منطقه زیاد اتفاق می افتد و یا اینکه وجود گاز متان در حبابها باعث کاهش چگالی و در نتیجه فرو رفتن کشتی ها در آب می شود و جریان گلف استریم، همه لاشه های کشتی ها را پراکنده می کند.

و در نهایت اینکه این منطقه به داشتن موج های بسیار عظیم مشهور است که تا به حال چند سکوی بزرگ نفتی را از جای کنده و باعث غرق کشتی های بسیاری شده.

لورنس دیوید کخ پژوهشگر دانشگاه ایالتی آریزونا و نویسنده کتاب راز مثلث برمودا در سال ۱۹۷۵ معتقد است که مقاله های گادیس و نویسنده های دیگر زیاده روی بوده و دلیل غرق شدن این کشتی ها و هواپیماها را طوفان های استوایی دانسته که به سرعت اتفاق می افتد و باعث غرق و ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماهای بسیاری شده.

 

دلایل فراطبیعی:

بعضی ها این قسمت را یک منطقی فراطبیعی می دانند و یک نظریه رایج می گوید که قاره افسانه ای آتلانتیس در این قسمت است و همه چیز را داخل خود می کشد و یک نظریه دیگر می گوید که موجودات فضایی، هواپیماها و کشتی ها را از اینجا ربوده و به کرات خود می برند.

و در آخر بعضی ها معتقد هستند که مثلث برمودا دروازه ورود به سیاره های دیگر است

مثلث برمودا و یا مثلث شیطان در اصل یک دایره بزرگ است که وسعت زیادی دارد و با اینکه حوادث بسیاری در این مکان اتفاق افتاده و داستان های بسیاری وجود دارد، بسیاری از کشورها، مثلث برمودا را به رسمیت نمی شناسند و با اینکه یکی از پر رفت و آمد ترین خطوط دریایی و هوایی آمریکا است، ولی آمریکا نیز این منطقه را به رسمیت نمی شناسد.

منبع 10-top.ir
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها