گنجینه تاریخ ما

شعر پارسی یا شعر کلاسیک فارسی به شکل امروزی آن بیش از هزار سال قدمت دارد. شعر فارسی بر پایه عروض است و عمداً در قالب های مثنوی، قصیده و غزل س روده شده است. در گنج تاریخ ما به اشعار شاعران نامی ایران زمین به رایگان دسترسی خواهید داشت. همچنین به مرور زمان امکانات مناسبی به این مجموعه اضافه خواهد شد.

مهستی گنجوی:شب‌ها که به ناز با تو خفتم همه رفت دُرها که به نوک غمزه سفتم همه رفت

❈۱❈
شب‌ها که به ناز با تو خفتم همه رفت دُرها که به نوک غمزه سفتم همه رفت
آرام دل و مونس جانم بودی رفتی و هر آنچه با تو گفتم همه رفت

فایل صوتی رباعیات رباعی شمارۀ ۳۵

صوتی یافت نشد!

تصاویر

تصویری یافت نشد!

کامنت ها

امین کیخا
2013-07-22T12:14:54
از سخن وران نوینمان کسی که نیک رسته نویسی ( نثر) و نیک پیوسته نویسی کرده مهدی اخوان است که برای غمازی لغت خوش تراش اخمنازی را به کار برده است که ان گاهی أخم کردن و گاهی ناز کردن و یا أخم وناز اغشته به هم است ، به فرانسه به این ژست tire et touché می گویند که به درستی در سرودی بهشتی سلندیون خواننده کانادایی انرا به کار برده است .
امین کیخا
2013-07-22T08:43:11
اینجا مهستی چون از نوک غمزه سخن گفته است گویا غمزه را پیوسته با مژه می دیده است ادم به یاد emoticon یا ادمک مژه زن در متن های رایتار ( اینترنت) می افتد . که به اهستگی پلک می زند و همه رخش را چشم پوشانده است .غمزه گویا به ژست ( gest ) های دیگر اندام های صورت هم می گویند .
امین کیخا
2013-07-22T08:36:10
نبود non verbal communication باعث بی روحی ارتباط گیری است
امین کیخا
2013-07-22T08:35:18
Communication یا پیوند به گویشی و ناگویشی ( non verbal) دسته بندی میشود در گونه ناگویشی فرد با جنبا ندن سر، خماندن اندامهای صورت به دیگران چیز می فهماند ،غمازی non verbal communication به شمار می اید و جایگاه غمازی در ادبیات ایران بویژه در سخن حافظ بلند است در نسک های روان پزشکی امروز نیز برای برقراری پیوند و ارتباط اجتماعی این به اصطلاح ژست ها ارزشمند به شمار می ایند .