گریس شاسی چیست؟

شاسی هر خودرویی یک قسمت مهم آن خودرو می‌باشد که بسیار کم از آن نگهداری و مراقبت می‌شود. این در حالی است که مراقبت صحیح از خودرو و داشتن اطلاعات کامل و جامع در مورد آن سبب می‌شود که سالیان سال به عمر خودرو شما افزوده شود. روغن کاری شاسی خودرو با گریس شاسی کاری است که هر 6 ماه یکبار باید انجام شود، البته از گریس شاسی برای روغن کاری بخش‌های دیگر خودرو نیز می‌توان استفاده نمود. برای روغن کاری شاسی خودرو در ابتدا نیاز می‌باشد که بدانیم گریس شاسی چیست تا بتوانیم از این ماده مفید برای روغن کاری شاسی خودرو خود استفاده نماییم. گریس کاری شاسی برای حفظ عملکرد شاسی و اطمینان از عملکرد صحیح این بخش از خودرو با سایر بخش‌ها خودرو الزامی است. بنابراین با دنیای روغن برای آشنایی بیشتر با گریس شاسی همراه باشید تا شناخت بیشتری از این ماده کاربردی پیدا نماییم.

گریس شاسی چیست؟

همه ما بارها گریس را دیده‌ایم و می‌دانیم که گریس یک ماده روغنی است. گریس شاسی نیز یک ماده روغنی است که در خودرو بسیار مورد استفاده واقع می‌شود. از گریس شاسی برای روانکاری و کم نمودن اصطکاک در بین قطعات و قسمت‌های مختلف خودرو می‌توان بهره برد. از این ماده برای روان نمودن شاسی خودرو، موتورخودور، گیربکس خودرو و… می‌توان استفاده بهینه نمود.

علت استفاده از گریس شاسی این است که این ماده مفید و کاربردی برای کاهش خرابی و فرسایش قسمت‌های داخلی خودرو بسیار لازم است و با استفاده مدام از گریس شاسی می‌توان عمر مفید قطعات خودرو و عمر مفید خود خودرو را افزایش داد. بنابراین با آشنایی به اینکه گریس شاسی چیست، می‌توان از این ماده استفاده درست و بهینه نمود.

بیشتر بخوانید : تفاوت واسکازین gl4 با gl5

کاربردهای استفاده از گریس شاسی

گریس شاسی در واقع نوعی روانکار صنعتی شمرده می‌شود که با پایه روغن معدنی و غلیظ کننده صابون کلسیم و افزودنی‌های مناسب این ماده بدست آمده است و دارای کاربردهای زیادی در صنایع و ماشین آلات نیز می‌باشد که در ادامه به کاربردهای آن‌ جهت استفاده در خودرو اشاره شده است:

سبب حفظ عملکرد و کارایی بهتر قطعات خودرو

اگر به‌صورت مرتب و منظم از گریس شاسی برای خودرو خود استفاده نمایید، سبب حفظ عملکرد بهتر قطعات خودرو در شرایطی که با فشار، حرارت و رطوبت مواجه هستند، خواهید شد. همچنین با استفاده مرتب این ماده از سایش و خرابی قطعات خودرو جلوگیری به‌عمل آمده و باعث کارایی بهتر قطعات خودرو خواهید شد.

کمک به حفظ و نگهداری قطعات خودرو

با درک اینکه گریس شاسی چیست، استفاده از این ماده راحت‌تر خواهد شد. مثلا با استفاده از گریس شاسی لایه‌های حفاظتی بر روی سطوح قطعات خودرو ایجاد شده و اینگونه از خوردگی و زنگ زدگی این قطعات ممانعت به‌عمل خواهد آمد. استفاده از گریس شاسی از سایش و خرابی قطعات خودرو جلوگیری کرده و سبب طول عمر بیشتر قطعات و خودرو می‌شود.

افزایش عمر مفید خودرو و قطعات آن

اگر به‌صورت منظم روغن کاری قطعات خودرو جدی گرفته شود و این کار مدام صورت گیرد، از خرابی قطعات و سایش آن‌ها جلوگیری شده و اینگونه هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری قطعات خودرو کاسته شده و به عمر خودرو و قطعات آن افزوده خواهد شد.

کمک به کاهش هزینه‌ها

با استفاده از گریس شاسی و استفاده به‌جا از این ماده به کاهش هزینه‌های قطعات خودرو کمک شایانی خواهد شد و در هزینه تعمیر قطعات صرفه‎‌جویی صورت خواهد گرفت. با استفاده از گریس شاسی هزینه‌های مربوط به خرابی و جایگزین کردن قطعات خودرو نیز کاهش یافته و به طول عمر خودرو و قطعات آن افزوده می‌شود.

حفظ ایمنی و امنیت بیشتر خودرو

هر راننده خودرویی با شناخت بیشتر اینکه گریس شاسی چیست، می‌تواند از این ماده به نفع خودرو خود بهره ببرد و با کاهش خرابی قطعات خودرو و در نتیجه کاهش خرابی خود خودرو امنیت بیشتری برای خود و سرنشینان خودرو فراهم آورد.

بیشتر بخوانید : روغن مخصوص موتور دوزمانه

آشنایی با ویژگی‌های منحصربفرد گریس شاسی

تا اینجای مطلب گریس شاسی چیست به این نتیجه می‌رسیم که گریس شاسی یک ماده روغنی بسیار مفید برای خودرو است که استفاده مرتب از آن می‌تواند سبب سلامت بیشتر راننده و سرنشینان خودرو گردد. در ادامه قرار است با ویژگی‌های این ماده روغنی بیشتر آشنا شویم.

  • مقاومت گریس شاسی در برابر آب و رطوبت
  • مقاومت این ماده در برابر حرارت
  • مقاومت گریس شاسی در برابر فشار
  • داشتن قابلیت جلوگیری از سایش
  • دارا بودن قابلیت چسبندگی بالای این ماده
  • مقاومت گریس در برابر ترکیب مواد شیمایی با اکسیژن
  • مقاوم در برابر تغییر شکل این ماده

مزایای گریس شاسی چیست؟

اولین مزیت گریس شاسی این است که با گریس کاری قطعات خودرو می‌توان سبب افزایش طول عمر آن‌ها شد. از طرفی مزیت مهم دیگر این ماده این می‌باشد که به‌مانند یک درزگیر عمل کرده و مانع ورود آلودگی و گرد و غبار به داخل ماشین آلات خواهد شد.

همچنین نگهداری از گریس شاسی نسبت به روغن آسان‌تر می‌باشد و روغن کاری با گریس را می‌توان بسیار آسان و راحت با استفاده از سیستم‌های نگهدارنده ارزان انجام داد؛ اما روغن کاری با روغن به سیستم نگهدارنده‌ بسیار پیچیده و گران نیازمند است. بنابراین با شناخت بهتر اینکه گریس شاسی چیست و مزایا و کاربردهای این ماده می‌توان از این ماده کاربردی استفاده‌های بسیار مفیدتری داشت.

بیشتر بخوانید : استاندارد API و SAE چیست؟

کلام آخر

در این مطلب آموختیم که گریس شاسی یک ماده روغنی است که برای روان کردن قطعات خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و با مزایا و کاربردهای و ویژگی‌های این ماده مفید و شگفت انگیز بیشتر آشنا شدیم. هدف استفاده از گریس شاسی کاهش خرابی و فرسایش قطعات خودرو می‌باشد. روغن کاری شاسی خودرو با گریس شاسی عمر قطعات را افزایش داده و اینگونه عملکرد خودرو بهبود می‌یابد.

بنابراین با مراقبت صحیح از خودرو خود می‌توانید سبب طول عمر بیشتر قطعات خودرو و در نتیجه افزایش عمر مفید خودرو خود شوید. همان‌طور که عنوان شد یکی از بهترین روش‌ها برای مراقبت بهتر از خودرو روغن کاری منظم و مرتب آن با گریس شاسی می‌باشد. زیرا به‌کار گیری گریس شاسی سبب نگهداری و حفاظت بیشتر قطعات خودرو، حفظ عملکرد و کارایی قطعات، صرفه‌جویی در هزینه، ایمنی و حفظ امنیت بیشتر خودرو و همچنین راندمان کاری خودرو خواهد شد. بنابراین با شناخت بیشتر اینکه گریس شاسی چیست از خودرو خود مراقبت بهتری نمایید.

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید