تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بهترین قهوه روبوستا برای کدام کشور است؟ خرید بهترین قهوه روبوستا

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید.
لطفا جهت پرسیدن آدرس و سوالات نامربوط پیام ندید. ما فقط آدرس‌ و شماره تماس‌ها را قرار میدیم که در پایین قرار گرفته.

خرید قهوه روبوستا به عنوان یکی از قهوه های پرطرفدار جهان، خاستگاه‌های متفاوتی دارد. خاستگاه یا کشوری که قهوه در آن کشت و پرورش می شود در نهایت تأثیر زیادی بر نوع قهوه می گذارد. خاستگاه قهوه عربیکا نیز که یکی دیگر از انواع قهوه های پر طرفدار است، بسیار اهمیت دارد.

 اکثر افراد قهوه هند، هر دو نوع چری و پی بی آن را بهترین قهوه روبوستا و بهترین خاستگاه عربیکا را سانتوس برزیل می دانند. ناگفته نماند که قهوه ترکیبی یعنی ترکیب این خاستگاه ها حتی برای قهوه ۱۰۰ روبوستا و قهوه ۱۰۰ عربیکا بسیار پیشنهاد می شود.

در ادامه به جواب سوال بهترین قهوه روبوستا برای کدام کشور است، توضیح کامل تری داده خواهد شد. برای خرید قهوه روبوستا فروشگاه آنلاین مطمئن، یعنی قهوه ترنج، پیشنهاد می شود.

قهوه روبوستا در چه کشورهایی رشد می کند؟

قهوه روبوستا، معمولاً در آب و هوای گرم و مرطوب رشد می کند. همچنین کشورهایی که در نزدیکی خط استوا هستند نیز توانایی این را دارند که قهوه روبوستا در کشور خود کشت بدهند.

قهوه روبوستا بیشتر در کشورهای آسیای مرکزی و جنوب شرقی آسیا کشت می شود. همچنین برخی از کشورهای آفریقایی هم می توانند قهوه روبوستا را تولید و به سراسر جهان عرضه نمایند. کشورهای آسیایی مانند هند، ویتنام و اندونزی در تولید قهوه روبوستا نقش دارند. کشورهای آفریقایی نیز مانند: اتیوپی، کنیا، اوگاندا و… می توانند در تولید و عرضه قهوه روبوستا برای خود سهم داشته باشند.

این کشورها با برخوردار بودن از قهوه و داشتن شرایط آب و هوایی مناسب برای کشت آن، توانسته اند که با فروش و صادرات قهوه روبوستا به سایر کشورهای جهان، رشد اقتصادی خوبی داشته باشند و مشتریان زیادی را با استفاده از این محصول جذب نمایند. برخی از بهترین کشورهای تولید کننده قهوه روبوستا به شرح زیر است:

  • اندونزی
  • هندوستان
  • ویتنام
  • برزیل
  • اوگاندا

بهترین قهوه ربوستا کشور هند

بهترین قهوه هند معمولاً به چند نوع خاص اشاره دارد که به خاطر کیفیت و طعم منحصر به فردشان شناخته می شود. از آنجایی که قهوه ربوستا در مناطق گرمتر و پست‌تر رشد می کند، هند کشور بسیار مناسبی برای کشت آن است.

قهوه روبوستا هند چری

قهوه روبوستا هند چری یکی از انواع قهوه های با کیفیت و محبوب است که به دلیل طعم خاص و قهوه خود شناخته می شود. این نوع قهوه معمولاً دارای طعمی تلخ‌تر و قوی‌تر نسبت به قهوه عربیکا است و به دلیل کافئین بالاتر انرژی بسیار زیادی فراهم می کند.

بهترین قهوه روبوستا هند معمولاً از مناطق خاص در هند، مانند کارناتاکا و کرالا، برداشت می شود. این قهوه ها معمولاً دارای عطر و طعم های مختلفی هستند که می توانند شامل نت های چوبی، خاکی و حتی ادویه‌ای باشند.

خرید قهوه ربوستا پی بی هند

قهوه پی بی نیز یک قهوه هندی است که دان متفاوتی از قهوه چری دارد و با روش متفاوتی کشت می شود. طعم و عطر قهوه پی بی معمولاً طعمی غنی تر و متمایزتر دارد. اما ناگفته نماند با وجود کیفیت بالا، قهوه پی بی ارزان‌تر از قهوه چری است.

خرید قهوه روبوستا اندونزی ارزان

اندونزی یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های قهوه در جهان است. شرایط آب‌ و هوایی خاص و زمین‌های آتشفشانی این کشور باعث تولید قهوه‌های با کیفیتی می شود. قهوه‌ای که در کشور اندونزی کشت می شود، دارای طعم خاکی و چوبی است و قیمت پایین‌تری از قهوه هند دارد.

قهوه کشور ویتنام

ویتنام دومین کشور تولید و صادر کننده بزرگ قهوه در جهان است. این قهوه کمی گران‌تر از قهوه اندونزی روبوستا و کمی ارزان‌تر از قهوه هند است. در کل انتخاب قهوه و خاستگاه آن به سلیقه شما بستگی دارد.

برزیل بزرگترین تولیدکننده قهوه

هرچند برزیل با قهوه عربیکای بی نظیر آن شناخته می شود اما در بین عموم مردم خرید قهوه روبوستا برزیل بسیار محبوب است. این کشور به طور مداوم در صدر جدول تولید کنندگان قهوه قرار دارد و بیش از یک سوم از کل قهوه جهان را تولید می کند.

قهوه روبوستا چیست؟

قهوه روبوستا دارای شکل ظاهری خاصی می باشد. به عنوان مثال رنگ آنها روشن است. همچنین شکل آنها گرد بوده و خط وسط صافی  دارند. گاهی اوقات ممکن است که تفاوتی بین قهوه های روبوستا کشورهای تولید کننده دیده شود. اما شما می ‌توانید که با استفاده از این خصوصیات تفاوت ها را تشخیص دهید.

قهوه روبوستا برخلاف عربیکا، از میزان کافئین بالایی برخوردار می ‌باشد. در واقع باعث می‌ شود که سوخت و ساز یا متابولیسم بدن افزایش پیدا کند تا بتوانیم کارهای روزمره خودمان را با انرژی بالا انجام بدهیم. همچنین اگر بخواهیم قیمت آن را مورد بررسی قرار دهیم، می بینیم که در مقایسه با عربیکا، قهوه روبوستا نرخ کمتری را به خود اختصاص داده است.

خواص قهوه روبوستا

قهوه روبوستا از خصوصیات درمانی زیادی برخوردار می باشد. از مهمترین آنها می توان به بهبود و افزایش عملکرد مغز اشاره نمود. کافئین بالا باعث می‌ شود که سوخت و ساز مغز بیشتر بشود تا شما بتوانید یکسری از اطلاعات مربوط به کار خود را در ذهنتان نگه دارید. همچنین با این کار مغز شما بیشتر عمر خواهد کرد و در آینده به آلزایمر که بیماری قرن شناخته شده است، مبتلا نخواهید شد.

یکی از مواردی که بیشتر افراد آن را دنبال می کنند، رسیدن به وزن ایده آل خود می باشد. در واقع قصد دارند که چربی های اضافه را از بین ببرند. قهوه روبوستا همانطور که گفتیم از کافئین بالایی برخوردار است و به سبب بالا رفتن متابولیسم بدن خود، به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.

مضرات قهوه روبوستا

اما قهوه روبوستا می تواند که یکسری معایب نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، مصرف بیش از اندازه قهوه روبوستا می تواند که ریتم خواب شما را برهم بزند. چون کافئین بالا، سبب مصرف انرژی زیاد در بدن ما می شود و ممکن است در آینده با مشکل خواب مواجه شویم.

قهوه روبوستا سبب می‌ شود تا ضربان قلب شما افزایش پیدا کند که بیش از حد آن به هیچ وجه خوب نیست. چون باعث می شود که قلب بیشتر از حد معمول خود فعالیت داشته باشد و ممکن است در نهایت به سکته قلبی دچار بشوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.