چگونه می توان عاشق و محو امام زمان(عج) شد؟
اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید.
لطفا جهت پرسیدن آدرس و سوالات نامربوط پیام ندید. ما فقط آدرس و شماره تماسها را قرار میدیم که در پایین قرار گرفته.
الف) خود را به آنها معرفى کنید و در این معرفى دروغ نگویید. هر چه و هر کس که هستید، در درگاه آنان بدان معترف باشید.
ب) از آنها بخواهید خود را به شما معرفى کنند. در این زمان، براى این منظور، راهى جز مطالعه خصوصیات و صفات و سیره آن عزیزان نیست.
ج) حال که معارفه صورت گرفت، سعى کنید کارهایى که خوش آیند آنها است و نظر شان را جلب مىکند، انجام دهید و از کارهایى که مورد علاقه و سلیقه آن عزیزان نیست، دورى کنید.
د) با آنها بسیار گفت و گو و مراوده و صحبت و درد دل داشته باشید؛ زیرا رفت و آمد و مراوده زیاد با دوست موجب ازدیاد دوستى و برافروختن آتش محبت مىگردد.
ه) براى آنها هدیه و سوغات تهیه و ارسال کنید. صلوات بفرستید – ثواب برخى از اعمال مستحبى خود، از قبیل قرآن خواندن را به آنها هدیه کنید.
و) به زیارت آنها بروید.
ز) دوستان آنان را دوست بدارید و دشمنانشان را دشمن بشمارید؛
ح) به خاطر مسائل کوچک که احیاناً قدرت تحلیل آنها را ندارید، خداى نخواسته قهر نکنید.
اگر به این توصیهها عمل کنید، ان شاء الله رابطه شما با آن عزیزان رابطه عاشق و معشوق الهى خواهد گشت.
محبت و عشق از راه آگاهى و انس و بر طرف ساختن موانع به دست مىآید؛ براى مثال کسى که به طعم و خواص عسل آگاهى یابد، بدان علاقهمند مىشود و اگر آن را بچشد، علاقهاش به آن افزون مىگردد. حب خدا و اولیاى او نیز از طریق شناخت و معرفت پدید مىآید. هر اندازه آدمى معرفت خود را افزون سازد و در عمل نیز انس و الفت خود را با خداوند و مقربان درگاهش بیشتر سازد و موانع راه (علایق و و وابستگىهاى مادى و دنیایى) را از دل بیرون کند، عشق الهى در دلش افزونتر خواهد شد.
هرگونه ارتباط محبتآمیز و قلبى مبتنى بر معرفت و شناخت است، اگر عشقى بر اثر یک آشنایى و دیدار زودگذر حاصل شود احتمال زوال و فروپاشى آن بسیار زیاد است، چنانکه با ملاقات نکردن طرف مقابل و یا دیدن یک حالت و یا حرکت ناپسند از وى، علاقهاش برگشته و احیانا به تنفر نیز تبدیل شود ولى محبتى که بین دو یار قدیمى و یا دو همسر پس از مدت زمانى ایجاد مىشود چون مبتنى بر معرفت و شناخت از روحیات اخلاقى و ویژگیهاى شخصى وى است، براحتى از هم گسسته نمىشود، هم چنین است علاقه و محبت قلبى به اهل بیت(ع) که اگر پس از معرفت مقام و جایگاه ایشان(ع) بدست آید هیچگاه زایل نشده و بلکه هر لحظه رو به تزاید بوده و صاحب آن را به فلاح و رستگارى و همنشینى با ائمه اطهار(ع) در دنیا و آخرت موفق مىسازد. اگر شخص منصفى بدون پیش داورى خاصى تاریخ صدر اسلام را مطالعه کند برجستگى و رفعت مقام و شخصیت امام على(ع) را بخوبى و روشنى درک مىکند، کلمات حکمتآمیز، خدمات بیشمار، حمایت قاطع از پیامبر اکرم(ص)، تقدم و سبقت در اسلام و ایمان شخصیت ممتازى از امام را جلوهگر مىسازد، اگر تنها به جملات و کلمات پیامبر اکرم(ص) نسبت به امام(ع) (که در منابع اهل سنت و شیعه آمده است) توجه و با کلماتى که پیامبر درباره صحابه جلیل القدر مثل سلمان فارسى، ابوذر، عمار یاسر فرموده مقایسه شود فاصله غیر قابل تصور وى با دیگر صحابه مشخص مىشود، هم چنین است توضیحاتى که از پیامبر اکرم(ص) درباره فاطمه زهرا(س) و حسنین(ع) به ما رسیده است، حال اگر به خود این بزرگواران از دیدگاه خودشان نگاه کنیم و توضیحات آنان را درباره خود ببنیم رفعت مقام آنان بیشتر بر ما آشکار مىشود، اخلاقى که به ما ارائه کردهاند اخلاقى مترقى و پاکیزه و متناسب با روح و عقل انسانى است، کلام و عقایدى که بیان فرمودهاند بسیار منطقى و عقلانى است، ارتباط عمیق و عاشقانهشان با خداوند متعال (که در مناجات و دعاهاى سوزناکشان مشهور است) عرفانى خالص و منطبق با فطرت الهى است. مطالعه احادیث نورانى آنها و تاریخ سرگذشت غمبار و عبرتآموزشان در معرفت مقام بلند ایشان بسیار موثر است. یکى از بهترین متنى که از ائمه درباره امامشناسى صادر شده زیارت جامعه کبیره است که از امام هادى(ع) روایت شده، در اینجا فقراتى از این زیارت عظیم القدر ذکر مىشود: