تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

روز تربیت بدنی و ورزش چه روزی است؟

از سال ۸۳ تا کنون، ۲۶ مهر ماه به عنوان روز تربیت بدنی نامگذاری شده است و از آن سال تا کنون مسئولان ورزش کشور تلاش می کنند تا تمام همایش ها و کلنگ زنی ها را به این روز موکول کنند و برای آن که مردم اسماً بیشتر با ورزش در ارتباط باشند این روز را به هفته تربیت بدنی و ورزش تبدیل کرده اند.
اولین چیزی که در خصوص روزهای نامگذاری شده در تقویم به ذهن ما می رسد فلسفه انتخاب آن است و همیشه برای مردم جالب است که بدانند دلیل این نامگذاری چیست؟ تقریبا تمام روزهای ثبت شده در تقویم برای خود تاریخچه و فلسفه ای دارند، اما روز تربیت بدنی به چه دلیل در ۲۶ مهر ماه به ثبت رسیده است؟
برای چنین روزی باید به دنبال یک اتفاق ورزشی مهم یا سالروز تولد یا درگذشت یک ورزشکار بود و این اولین چیزی است که به فکر می رسد، اما پس از تحقیق از بخش تقویم شورای فرهنگ عمومی دریافتیم که روز تربیت بدنی استثنائاً هیچ پشتوانه تاریخی ندارد و در این روز هیچ رخداد ورزشی روی نداده و به صورت رندم این روز برگزیده شده است.
هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.