تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

راز علاقه مادربزرگ‌ها به نوه‌ها چیست؟

مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که مادربزرگ‌ها احتمالا از نظر عاطفی روابط احساسی‌تر و نزدیک‌تری با نوه‌های خود دارند و شدت چنین احساسی از سوی آنان نسبت به فرزندان خود کم‌تر است.
کارشناسان مغز مادربزرگ‌ها را در حالی که به عکس نوه‌های‌شان نگاه می‌کردند در تصاویر اسکن شده بررسی کردند.
نتایج نشان داد تماشای تصویر نوه‌ها بخش‌هایی از مغز را فعال می‌کند که با “همدلی عاطفی” مرتبط است. با این وجود، زمانی که آنان عکس پسران و دختران خود را تماشا می‌کردند بخش‌های مرتبط با “همدلی شناختی” فعال شده بود؛ بدان معنا که می‌توانستند احساسات دیگران را درک کنند اما لزوما این بدان معنا نبود که آنان نیز احساس مشابهی را داشته‌اند.
همچنین، این بررسی نشان داد که مادربزرگ‌ها زمانی که نوه‌ها در سنین پایینتری هستند احساس می‌کنند آنان به مراقبت بیشتری نیاز دارند و احساس عاطفی بیشتری نسبت به آنان در آن برهه زمانی خواهند داشت.
این پژوهش توسط پژوهشگران امریکایی در دانشگاه اموری در آتلانتا در جورجیا انجام شده و اولین مطالعه‌ای است که عملکرد مغز مادربزرگ‌ها را بررسی می‌کند.
این بررسی نشان می‌دهد مادربزرگ‌ها تمایل دارند حس کنند نوه‌های‌شان هنگام تعامل با آنان چه احساسی دارند. زمانی که نوه‌ها لبخند می‌زنند آنان شادی کودک را احساس می‌کنند و اگر نوه گریه کند درد و ناراحتی کودکان را احساس می‌کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.