تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

روش هایی برای درمان خانگی هموروئید یا بواسیر

بواسیر از جمله بیماری‌هایی به شمار می رود که علائم زیادی دارند اما باز هم به طور حتم نمی توان این بیماری را تشخیص داد. همچنین باید توجه داشت که علائم بیماری بواسیر با توجه به میزان آسیب آن در افراد متفاوت است؛ با این حال اگر تشخیص پزشک برای شما هموروئید بوده است می توانید با خواندن این مقاله راه های “درمان بواسیر” را به خوبی بشناسید.

هموروئید یا بواسیر به چه معناست؟
به جمع کلمه باسور بواسیر و در زبان انگلیسی به آن هموروئید می‌گویند. هم چنین به صورت کلی این بیماری شامل ۳ نوع داخلی، خارجی و لخته ای می شود.

راه های درمان بواسیر کدامند؟
بهترین روش درمان بواسیر، IRC است. این راه درمانی به صورت سرپایی و غیر جراحی انجام می شود و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA است. I.R.C با کمک لیرز یا اشعه درمانی با فتو کوآ گولیشن مادون قرمز به درمان بواسیر کمک می کند.

از IRC بیشتر بدانید!
این روش که برای درمان بواسیر به کار می رود، برای اولین بار در سال ۱۹۷۹ توسط یک NEIGER آلمانی به کار رفت. از علل رواج این نوع درمان می توان به عدم نیاز به برش جراحی و بیهوشی آن اشاره کرد. هم چنین بیمار به استراحت نیز نیاز ندارد. در این راه درمانی ریشه بواسیرها منعقد یا خشکانده می شود و در نتیجه از بین می رود. به همین خاطر از محبوب ترین و پر طرفدارترین روش های سرپایی درمان بواسیر به شمار می رود. به همین ترتیب برای درمان بواسیرهای درجه یک و دو و در برخی مواقع درجه ۳ در اروپا و آمریکا شناخته شد.

چرا روش IRC برای درمان بواسیر بسیار محبوب است؟
این روش درمانی هموروئید در آمریکا با شعار این که می توانید بین تایم ناهار مراجعه کرده و بعد به محل کار خود بر گردید بسیار رایج است. در آی آر سی نیازی به بی حسی و بی هوشی فرد نیست و فرد نیاز به هیچ نوع پانسمانی ندارد.

نکات مهم این روش
لیرز IRC برای بواسیر های خون ریزی دهنده توصیه می شود و مناسب است. با این روش درمان بواسیر می توان شاهد قطعی کامل یا cut off خون رسانی به بواسیرهای داخلی شد و در نتیجه موجب خشکاندن ریشه بواسیرها گردید.
در حال حاضر تنها میلیون ها بار از IRC در آمریکا استفاده می شود. در تحقیقات به انجام رسیده در آمریکا از هر دو فرد بالای ۵۰ سال یکی از آن ها مبتلا به بواسیر است.
اما از درمان بواسیر به صورت خانگی نیز غافل نشوید!
ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین درمان های خانگی بواسیر آشنا کنیم و مزایای آن ها برای کاهش درد و مشکلات هموروئید را برایتان نام ببریم .

فندق افسونگر (هاماملیس انجیلی)
فندق افسونگر یک نوع گیاه است برای کاهش خارش و درد که دو نشانه مهم بواسیر هستند بسیار موثر است. این گیاه همانند یک ماده ضد التهابی طبیعی عمل می کند و در نتیجه توانایی این را نیز دارد که تورم بدن را نیز فرو بنشاند. فندق افسونگر را به حالت مایع می توان خریداری کرد و به صورت مستقیم بر روی هموروئید کشید. از این گیاه در اکثر محصولات بهداشتی مثل دستمال های مرطوب و صابون ها با خاصیت ضد خارش استفاده می شود.

آلوئه‌ورا
ژل آلوئه ورا می توان از داروخانه ها تهیه کرد و یا به صورت مستقیم از خود گیاه آلوئه ورا گرفت. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد.

نکات
از ژل آلوئه ورای خالص برای درمان بواسیر خود استفاده کنید.
عده ای به آلوئه ورا حساسیت دارند، برای تشخیص این نوع آلرژی می توان مقداری ژل آلوئه را بر روی پوست خود مالید و ۲۴ الی ۴۸ ساعت صبر کرد. اگر واکنشی ندیدید می توان از آلوئه برای درمان هموروئید کمک گرفت.
وان آب گرم با نمک اپسوم از راه های درمان بواسیر
استفاده از وان آب گرم برای تسکین ناراحتی و سوزش ناشی از هموروئید مفید است. اگر وان ندارید از sitz bath استفاده کنید. این وسیله مانند یک تشت پلاستیکی کوچک است و بر روی صندلی توالت فرنگی جا می گیرد.

نکات
قرار گیری شما در وان آب گرم به مدت زمان ۲۰ دقیقه بعد از هر بار اجابت مزاج بالاترین تاثیر را در کاهش علائم هموروئید خواهد داشت.
هم چنین برای افزایش تاثیر و بازدهی این راه درمان می توانید از نمک اپسوم استفاده کنید و موجب کاهش درد خود شوید.
پمادهای بدون نیاز به نسخه راهی برای درمان هموروئید
کرم Preparation H در هر داروخانه ای بدون نسخه ارائه می شود. برخی از این پماد ها برای کاهش تورم و درد هموروئیدی تان بسیار موثر هستند.

نکته !
با این حال اگر از مصرف کنندگان یک کرم حاوی هیدروکورتیزون هستید ، بهتر است هر سری بیش تر از یک هفته متوالی از آن مصرف نکنید.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.