تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ادرس بهترین رستوران های یزد

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

۱-رستوران هتل ملک‌التجار
سال‌ها پیش بازرگانی به نام حاج علی عسگر شیرازی، خانه‌ای زیبا و پر رمزوراز را ساخت و در آن ساکن شد. با گذشت چند دهه، این خانه تبدیل به هتلی دوست‌داشتنی شد و در کنار آن، رستوران ملک‌التجار نیز شکل گرفت. برای استفاده از این رستوران لازم نیست حتما ساکن همین هتل باشید. درواقع می‌توانید در جای دیگری، تجربه رزرو اقامتگاه در یزد را داشته باشید و برای صرف ناهار و شام، به رستوران هتل ملک‌التجار بیایید و در زمان صرف غذا، معماری شگفت‌انگیز این خانه تاریخی یزد را نیز ببینید.
در منوی رستوران انواع غذاهای ایرانی از جمله کباب، جوجه کباب، کوفته، کشک بادمجان، خورشت‌ها و پلوهای خوشمزه و خوش آب و رنگی را می‌توانید سفارش دهید. همچنین سوپ، ترشی، ماست، زیتون و انواع نوشیدنی نیز در کنار غذا سرو می‌شود.
اگر اهل نوشیدنی‌های دیگر مانند چای هل، چای زعفرانی، انواع دمنوش مثل چای بابونه، به همراه شیرینی‌های یزدی خوشمزه هستید نیز، هتل ملک‌التجار برایتان عالی خواهد بود.
آدرس رستوران هتل ملک‌التجار: یزد، خیابان قیام، بازارچه پنجه علی
شماره تماس هتل ملک‌التجار: ۰۳۵۳۶۳۰۳۰۳۰

۲-رستوران هتل مشیرالممالک
صرف غذا در یزد، برای دوستداران فرهنگ و تاریخ، تجربه‌ای متفاوت خواهد بود، چراکه بسیاری از رستوران‌ها از جمله رستوران هتل مشیرالممالک، درواقع خانه‌های تاریخی زیبایی هستند که به سرو غذا نیز مشغولند. در رستوران این هتل می‌توانید از میز سالاد بار که در آن انواع سالاد، سس‌های متنوع، ماست و خیار، ترشی و… را قرار داده‌اند استفاده کنید. در بخش منوی غذاهای اصلی نیز، کوبیده، جوجه کباب، کوفته، غذاهای سنتی یزد و انواع پلو نیز سرو می‌شود. رستوران هتل مشیرالممالک، برای پارک ماشین هم معمولا فضای مناسبی دارد؛ البته پارکینگ مسقف آن به علت حضور مهمانان هتل پر می‌شود و احتمالا باید از فضاهای دیگر برای پارک ماشین‌تان استفاده کنید. در کنار تنوع و طعم غذا، ظروفی که در این رستوران استفاده شده نیز جالب توجه است. بشقاب‌های سفالی زیبا، لیوان و پارچ‌های خوش رنگ و سفره‌های ترمه، فضا را زیباتر نیز می‌کند. اگرچه قیمت غذا در این رستوران کمی بیشتر از دیگر رستوران‌هاست اما معمولا مهمانان، حجم غذا را مناسب ارزیابی کرده‌اند.
آدرس رستوران مشیر الممالک: یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک

۳-رستوران تالار (رستوران و تالار حاجی آشپز)
از انواع جوجه و کباب گرفته تا پلوی زعفرانی، سبزی پلو با ماهیچه، قرمه سبزی، شیشلیک، بادمجان مسما، ته دیگ‌های خوشمزه و مجلسی و حتی دسرهای شیک مثل تیرامیسو، در منوی رستوران تالار یزد، جای گرفته است. این رستوران از مشهورترین و پرطرفدارترین رستوران‌های یزد است. بیشتر مراجعه‌کنندگان به رستوران تالار یزد معتقدند که حجم و کیفیت غذا نسبت به قیمت مناسب است. از سوی دیگر اکثرا می‌گویند که طعم و چاشنی‌های استفاده شده نیز، عالی و به یادماندنی بوده است. اگرچه فضای این رستوران شبیه اکثر غذاخوری‌های یزد نیست اما سرآشپز رستوران که به او حاجی آشپز می‌گویند، در یزد شهرت زیادی دارد؛ تا جایی که خود یزدی‌ها بسیاری از مراسم و جشن‌هایشان را در این رستوران برگزار می‌کنند.
اگر قصد اقامت در یزد را دارید و می‌خواهید خودتان را به یک ناهار یا شام خوشمزه دعوت کنید، رستوران تالار یزد را از دست ندهید.
آدرس رستوران تالار یزد: یزد، بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن
شماره تماس رستوران تالار یزد: ۰۳۵۳۵۲۲۶۶۶۱

۴-رستوران خوان دو حد
دوست دارید در یک فضای سنتی و زیبا که معماری چشم‌نوازش هوش از سرتان می‌برد، پیتزا سفارش دهید؟! رستوران خان دو حد یزد مخصوص شماست، چراکه در این رستوران یزد علاوه‌بر منوی غذاهای ایرانی و سنتی مثل کباب، جوجه کباب و انواع خورشت و پلو، می‌توانید فست فود هم سفارش دهید. ضمنا رستوران خوان دو حد یزد یک آش یزدی خیلی خوشمزه به نام آش شولی هم دارد. در این آش که بیشتر به‌عنوان پیش غذا سرو می‌شود، چغندر، سبزی، اسفناج و نعنا استفاده می‌کنند. برخی این آش را با سرکه و عده‌ای هم آن را با سس انار میل می‌کنند.
این رستوران حوض بزرگی در میانه سالنش دارد. برای صرف غذا می‌توانید روی تخت بنشینید یا یکی از میزهایی که مشرف به حوض است را انتخاب کنید.
آدرس رستوران خوان دو حد یزد: یزد، بلوار عاصی زاده، کوچه‌ی سنگزیره
شماره تماس رستوران خوا دو حد: ۰۳۵۳۶۲۷۲۹۸۹

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.