تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ادرس بهترین و معروف ترین پارک های سنندج

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

پارک آبیدر
آبیدر در لغت به معنای جایی است که آب زیادی از آن جاری ‌‌می‌‌شود. علت نام گذاری این کوه نیز چشمه‌‌ها‌‌ی آب زیادی است که در این منطقه کوهستانی وجود دارد. پارک آبیدر، پارکی کوهستانی است که در قسمت غرب سنندج واقع شده است. این منطقه یکی از معروف‌ترین تفرجگاه‌‌ها‌‌ی سنندج محسوب ‌‌می‌‌شود که متشکل از کوه‌‌ها‌‌ی بزرگ و کوچک آبیدر با ارتفاعات بلند است. از امکانات تفریحی این مکان ‌‌می‌‌توان به پارک ا‌‌میریه، امانیه، کانی بانتا، کانی شفا، پارک کودک، خضر زنده، گویزه کویر، بان شلانه، تاقه دار و قله آبیدر و … اشاره کرد.
این منطقه تفریحی به دلیل چشم‌انداز زیبایی که از شهر سنندج نمایش ‌‌می‌‌دهد یکی از پررفت و آمدترین مکان‌‌ها‌‌ی تفریحی شهر سنندج به شمار ‌‌می‌‌آید.
آدرس: سنندج، خیابان محی‌الدین حق شناس

پارک امیریه
پارک ا‌‌میریه در دامنه کوه آبیدر واقع شده است و ورودی آن از ‌‌میدان کوزه به شان است. این مجموعه تفریحی امکاناتی از قبیل بزرگترین سینمای صحرایی و روباز جها‌‌ن، رستوران‌ها‌‌ و کافی‌شاپ‌ها‌‌ی متنوع و ‌مجسمه‌های زیبا قرار گرفته در قسمت‌های مختلف پارک دارد که زیبایی خاصی به این مکان بخشیده است.
آدرس: سنندج، کمربندی آبیدر

پارک جنگلی کشاورز
یکی دیگر از مکان‌هایی که در معرفی مراکز تفریحی شهر سنندج حائز اهمیت است؛ پارک جنگلی کشاورز در حاشیه شرقی سنندج است. این منطقه در نزدیکی بزرگراه سنندج ـ همدان قرار دارد و هرساله در فصل بهار شاهد مسافران زیادی است. آلاچیق‌ها، پارکینگ خودرو، مسیرهای پیاده روی متعدد و ‌زمین‌های بازی کودکان این پارک را جهت تفریح و طبیعت گردی به مکانی مناسب تبدیل کرده است.
آدرس: سنندج، بلوار بسیج مستضعفین

مشابه

  • نام بزرگترین پارک سنندج چیست
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.