تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

راهنمای نگهداری از قناری

جهت انتقال و نگهداری قناری در خانه می‌توان او را در یک جعبه قرار داد. قفس قناری و تمام لوازم آن را پیشاپیش آماده نمایید تا قناری مدت زمان کوتاه تری در جعبه بماند. در طول مدت انتقال، پرنده را گرم نگه دارید. این سفر برای پرنده به حد کافی هیجان آور است، بنابراین از هرگونه ضربه اضافی یا عملی که باعث ناراحتی او شود ممانعت کنید. انتقال پرنده در روزهای سرد، دارای وزش باد و یا مرطوب، احتمال بروز بیماری را در او افزایش می دهد.

شاید مایل باشید در همان روز برای اطمینان از سلامتی پرنده او را به دامپزشک نشان دهید. در این صورت بهتر است از قبل با فروشنده توافق نمایید تا در صورتی که دامپزشک سلامتی پرنده را تایید نکند، حاضر به تعویض آن شود.

برای نگهداری قناری بهتر است تا با علائم بیماری پرنده آشنا شوید:
اگر پرنده سالم نیست و بیمار به نظر می رسد یا این که هرگونه حالت غیر عادی در او وجود دارد بی درنگ با فروشنده تماس بگیرید، چون هرچه بیشتر تامل کنید مسئولیت کمتری تقبل خواهد کرد. اگر قصد استرداد یا تعویض آن را دارید سریعاً اقدام کنید.

در صورتی که پرنده شما برای مدت طولانی بدون تحرک به نظر رسید، نترسید. او ممکن است چند روز اول غذای کافی نخورد که این یک عکس العمل طبیعی برای هر پرنده‌ای است که به محیطی ناآشنا منتقل می شود. پرنده به زودی آرامش پیدا خواهد کرد و در اطراف قفس حرکت کرده و با اشتها غذا خواهد خورد.

گاهی اوقات علائم بیماری در پرنده ناشی از ناآشنایی او به روابط با انسان هاست و بیماری خاصی وجود ندارد. مثلاً زمانی که به یک پرنده اهلی نشده از نزدیک نگاه می‌کنید ممکن است از ترس بدنش شروع به لرزیدن کند. بدین جهت همواره باید آرام و آهسته به قفس نزدیک شوید و اجازه دهید تا پرنده به تدریج به شما عادت نماید.

قناری بیمار و نگهداری قناری

زمان مناسب برای انتقال قناری به خانه و نگهداری آن
در صورت امکان پرنده را در اوایل روز به خانه بیاورید تا پیش از تاریک شدن هوا زمان کافی برای سازگاری با محیط جدیدش را داشته باشد. همچنین این فرصت را به شما می دهد که پرنده را پس از این که زمان کافی برای تطبیق با محیط و قفس قناری داشته و اضطراب ناشی از جابجایی نیز در او از بین رفته، دوباره مورد آزمایش قرار دهید.

نکات مهم هنگام گرفتن قناری در دست
اگر تجربه نداشته باشید، ممکن است در گرفتن پرنده مردد باشید، ولی باید بدانید که گاز گرفتن قناری ها دردناک و ناراحت کننده نیست، بنابراین هیچ جای نگرانی وجود ندارد. به یاد داشته باشید که پرنده، بیشتر از شما می ترسد. در جعبه را باز کرده و آن را مقابله در قفس قرار دهید. قناری باید از جعبه به قفس برود. اگر حرکت نکرد، از یک شاخه چوب کمک بگیرید، ولی به آرامی از آن برای راندن پرنده استفاده کنید.

هیچ گاه پرنده را از ناحیه گلویش نگیرید و همیشه سعی کنید که تمام وزن بدن او را در دست نگه دارید. اگر پرنده را از ناحیه دمش بگیرید به جای پرنده، فقط پرهایش در دستتان می ماند! برای گرفتن قناری باید هنگامی که بال ها در حالت استراحت می باشند، کف دستتان را به پشت حیوان گذاشته و با انگشتانتان دور بدن و پرهایش را احاطه کنید. اگر تصادفاً پرنده از دست شما در رفت و پرواز کرد، به راحتی با یک تور، یک دستمال و یا یک تکه پارچه می توانید او را بگیرید. مراقب باشید که او را محکم نپیچید و فشار ندهید زیرا در این صورت موجب شکستگی استخوان ها و یا خفگیش خواهید شد.

چند روز اول سعی نکنید پرنده را در دست بگیرید، فقط با او به آرامی صحبت کنید و در ضمن مزاحمش نشوید و بدانید که هرگونه حرکت یا صدای ناگهانی موجب وحشت او می شود و در پاسخ به آن ممکن است آرام در یک جا بنشیند و یا با بی قراری، دم و سرش را تکان دهد.

گرفتن قناری در دست هنگام نگهداری قناری

نگهداری قناری و ارتباط گرفتن با قناری در خانه
پرنده شما در مغازه به ارتباط گروهی با پرنده های دیگر عادت داشته و هنگامی که او را به خانه می آورید، تنها می ماند.

برای رهایی یک جفت قناری از تنهایی دو راه پیشنهاد می شود:

جوجه کشی طبیعی یا جوجه کشی مصنوعی با استفاده از دستگاه جوجه کشی و تولید جوجه قناری
ارتباط گرفتن خودتان با پرنده و توجه کردن به قناری ها
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تولید مثل و تکثیر قناری ها پیشنهاد می کنیم مقاله جوجه کشی قناری را مطالعه فرمایید.

این شما هستید که باید تشخیص دهید چه زمانی پرنده نیاز به توجه بیشتر دارد و آماده برقرار نمودن ارتباط بیشتر با شما می باشد و در نهایت می توانید او را در دست بگیرید. اگر قصد دارید قناریتان را تربیت کنید باید توجه داشته باشید که هر قناری به زمان خاص خود نیاز دارد. از این رو فرصت کافی در اختیار او قرار دهید . پرنده را در مدت کوتاه به انجام کار دلخواه خود مجبور نکنید و به او اجازه دهید تا بتدریج پیشرفت کند.

لانه نگهداری قناری

قفس نگهداری قناری

ترفندهای پرورش و نگهداری قناری
قناری پرنده ای زینتی و آواز خوان دارای سیستم بدنی قوی و مقاوم که می تواند برای شما بهترین گزینه کسب و کار و پرورش باشد یا حتی به عنوان پرنده زینتی آرامش را برای خانه هایتان به ارمغان بیاورد .

منبع : بلدرچین دماوند

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.