تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

تاریخچه جدول شرح در متن

جدول کلمات متقاطع از زمان پیدایش، آنقدر دوست‌داشتنی بوده است که به بسیاری از زبان‌های دنیا طراحی شود و شاید به ‌همین دلیل بود که امسال شرکت گوگل به مناسبت صدسالگی آن، لوگوی خود را تغییر داد. صدسال از زمانی که جدول برای سرگرم‌کردن مردم ساخته شد می‌گذرد و بعد از ورود به عصر فناوری، جدول هم راه خودش را در این دنیا باز کرد.

البته پیش از آن هم، حسابی پیشرفت کرده بود و انواع مختلفی از آن مثل جدول سودوکو یا جدول‌های تصویری، جدول‌بازان حرفه‌ای را حسابی محصور خود کرده بود.

اولین جدول کلاسیک در قرن نوزدهم میلادی و در انگلیس منتشر شد؛ جدولی بسیار ابتدایی با خانه‌های خالی که باید با حروف پر می‌شد. این حروف در هر ردیف افقی و عمودی، کلمه می‌ساختند و راهنمایی بودند برای خانه‌های خالی. چیزی بسیار شبیه به جدول‌های امروزی، با این فرق که این جدول‌ها خیلی ساده و برای کودکان و نوجوانان طراحی شده بودند و البته در نشریات کودک و نوجوان هم به چاپ رسیدند.

اولین جدول که به‌شکل «الماس دوقلو» طراحی شده بود در سال ۱۸۷۳ میلادی و در نشریه‌ی «سنت نیکلاس» به چاپ رسید. بعد از آن، جدول کلمه‌های متقاطع به ایتالیا رفت و در یک نشریه‌ی ایتالیایی به‌عنوان «وقت‌گذرانی» منتشر شد. طراح دومین جدول دنیا «جوزپه آئیرولدی» بود. جدول آئیرولدی یک مربع چهار در چهار بود و هیچ خانه‌ی سیاهی نداشت.

اما در آن ‌زمان هر دو نوع این جدول‌ها با نام «معما» یا «پازل» شناخته می‌شدند تا این‌که در سال ۱۹۱۳ «آرتور وین» روزنامه¬‌نگار انگلیسی‌تبار در نشریه‌ی «دنیای نیویورک» جدولی طراحی کرد که بسیار شبیه به جدول‌های امروزی بود و از آن به بعد نام آن از معما به جدول کلمه‌های متقاطع تغییر کرد.به همین دلیل بود که از آن به‌عنوان اولین جدول دنیا و از آرتور وین به‌عنوان مبدع جدول یاد می‌کنند.

از آن پس، جدول آرتور وین هر هفته در این نشریه چاپ می‌شد و استقبال مردم باعث شد جدول به نشریات دیگر هم راه پیدا کند. دو سال از اختراع جدول گذشته بود که اتفاق جالبی در نیویورک افتاد؛ در آن روز هر دانشجو و دانش‌آموزی که به کتابخانه‌ی عمومی نیویورک مراجعه کرده تا لغت‌نامه یا فرهنگ‌نامه قرض بگیرد با جواب منفی روبه‌رو شده بود.

هواداران جدول به کتابخانه هجوم آورده بودند تا جواب‌های جدول این هفته را که سخت‌تر از همیشه بود، از فرهنگ‌نامه‌ها یا لغت‌نامه‌ها پیدا کنند. دادِ مسئولان کتابخانه درآمده بود اما یک‌چیز روشن بود؛ شوق حل کردن جدول، مردم را به سوی دانش کشانده بود. این ماجرا توجه روزنامه‌ها را برانگیخت و حتی یک تصویرگر مشهور درباره‌ی این موضوع یک کمیک استریپ کشید. محبوبیت جدول حالا آن‌قدر زیاد شده بود که دیگر یک جدول در هر روزنامه، جواب‌گوی هواداران نبود، به همین دلیل در سال ۱۹۲۴ میلادی کتاب جدول منتشر شد.

طبق رکوردهای جهانی گینس، بزرگ‌ترین طراح جدول، یک انگلیسی به نام «راجر اسکوایرز» است که تا ماه مِی سال ۲۰۰۷، بیش از ۶۶ هزار جدول شامل ۲میلیون ستون، منتشر کرده است. او یکی از چهار طراح جدول‌های رمزی است که برای روزنامه‌های تایمز، دیلی‌تلگراف، گاردین، فایننشال تایمز و ایندیپندنت جدول طراحی کرده است.

او هم‌چنین رکورددار طراحی طولانی‌ترین کلمه در جدول است که یک کلمه‌ی ترکیبی ۵۸ حرفی است. روزنامه‌ی مشهور نیویورک‌تایمز همیشه رکورددار جدول بوده است، چرا که بسیاری از علاقه‌مندان جدول، این روزنامه را برای حل آن انتخاب کرده‌اند. جدول‌های نیویورک‌تایمز به سبک آمریکایی است که معتبرترین و محبوب‌ترین سبک جدول در دنیاست.

حال با این مقدمه به شما یک مژده می دهیم سایت جدول یاب با کمک طراحان حرفه ای مجلات تخصصی جدول کولاک و کلبه سرگرمی روی وبسایت جدول یاب حل آنلاین جدول های کلاسیک را تدارک دیده است.

جدول های کلاسیک سایت جدول یاب دارای امتیاز هستند. تیم طراحی جدول سایت جدول یاب، با توجه به  نوع جدول، آنها را به ترتیب از آسان تا سخت درجه بندی کرده و برای حل هر جدول زمان خاصی را در نظر گرفته اند.

این جدول ها با شیوه خاصی امتیاز دهی و با توجه به زمان تعیین شده توسط کاربران حل می شود و در پایان امتیاز هر کاربر بلافاصله برای او محاسبه می گردد.

برای حل جدول های کلاسیک موجود در سایت جدول یاب کافیست وارد سایت شده و عضویت خود را با یک ایمیل در آن به ثبت برسانید. سپس از طریق منوی «حل جدول» وارد بخش «جدول کلاسیک» شده و هر کدام از جدول ها را که علاقه دارید، انتخاب کنید. جدول های کلمات متقاطع یا کلاسیک سایت جدول یاب بر حسب تاریخ طبقه بندی شده اند.

پیشنهاد می شود برای آشنایی سوالات، در ابتدا از جداول «آسان» آغاز کنید و سپس سراغ حل جدول های سخت بروید. نکته مهم در حل این جداول مدیریت زمان است. چرا که برای حل هر جدول، زمان خاصی تعیین شده است. در پایان چنانچه زودتر از زمان معین، جدول حل شود: به ازای هر ۵ ثانیه، کاربر یک امتیاز اضافه می گیرد. و اگر حل جدول بیشتر از زمان تعیین شده طول کشید: به ازای هر ۵ ثانیه، یک امتیاز کسر می شود. بنابر این توصیه می شود زمان را در حل این جدول هدر ندهید و ابتدا سوالاتی را که بلد هستید حل کنید.جدول یاب با بیش از یک میلیون واژه مرجع راهنمای حل جدول، جدول دوستان است.

منبع : سیمرغ

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.