تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

معرفی طبیعت ییلاق بکر سوباتان

ییلاق سوباتان در زبان تالشی سووتون یکی از مناطق ییلاقی کشور است که در ۲۲ کیلومتری ضلع غربی شهر لیسار از توابع شهرستان تالش در استان سرسبز گیلان و  ۳۶ کیلومتری شمال غرب شهر تالش و ۲۱ کیلومتری جنوب شرقی دریاچه نئور واقع شده‌است که از شرق به جنگل‌های انبوه تالش (لیسار)، از غرب به ییلاقات اردبیل و دریاچه زیبای نئور، از شمال به رود خانه خروشان لیسار و ییلاقات خطبه سرا و از جنوب به مناطق ییلاقی آسبومار جوکندان متصل است.

 

شاید شما هم از آن دسته کسانی هستید که برای تعطیلات همیشه یک مکان شناخته شده را انتخاب می کنید تا از حوادث احتمالی شوکه نشوید ، اما ما برایتان یک پیشنهاد عالی برای تعطیلات تابستانتان داریم، این منطقه در فصل تابستان با آب و هوای عالی و پوشش سرسبزش به یک بهشت بی بدیل تبدیل می شود، ییلاق سوباتان نام این خطه از بهشت است.

 

این روستا در استان گیلان قرار دارد و از شرق به تالش ، از شمال به لیسار و از غرب به روستاهای ییلاقی اردبیل منتهی می شود و از سطح دریا نزدیک به ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد.
این ارتفاع باعث خنکی این ییلاق حتی در فصل گرم و ماههای تیر و مرداد می شود.
اگر در زمستان به این منطقه سفر کنید می بینید که جمعیتی حدود انگشتان دست در آنجا زندگی می کنند و اغلب آنها به ییلاق های اطراف کوچ کرده اند اما در تابستان اهالی روستا به خانه های خود برمی گردند.
اگر برای اقامت چند روزه قصد سفر به آنجا را دارید بدانید که هتل و یا مسافر خانه ای برای ماندن پیدا نخواهید کرد، در عوض می توانید هم چادر بزنید و از طبیعت لذت ببرید و هم می توانید مهمان اهالی خونگرم این روستا شوید و حتماً لباس گرم با خود همراه داشته باشید.

 

شغل مردم آنجا دامداری و کشاورزی می باشد. که می توانید از محصولات آنها مانند لبنیات محلی ؛ شیر، ماست، دوغ و پنیر و … و یا میوه های توت فرنگی، سیب سبز، تمشک و همچنین گیاهان دارویی چون پونه ، گلپر، بومادران، گزنه و … سوغات ببرید.
وجود اسب های وحشی و اهلی زیبایی چندانی به این ییلاق داده و همچنین خانه های چوبی و قدیمی ، آبشار ، کوه ، چشمه ، پارک جنگلی، قلعه تاریخی سلسال، قلعه خشک ، قوری دره به زیبایی این ییلاق افزوده.

رستوران های محلی با غذاهای محلی خود پذیرای مسافران می باشد، غذاهایی با نام : سوجا دیلَه، کباب بره، پِندیرَه ویسوج یا پنیر سرخ شده، گوزلی بریان ، قورتماج ، سیر جینَه، جزلِق .

منبع : جدولیاب – ویکی پدیا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.