تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

اطلاعات عمومی درباره خواص آووکادو

آووکادو میوه ای سبز رنگ و سرشار از خاصیت است که به میوه اعجاب انگیز شناخته می شود. با خواص این میوه شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید.

نویسنده: فریبا قهرمانی ، اختصاصی جدولیاب

چه کسی آووکادو دوست ندارد؟ آووکادو در میان میوه ها دارای خاصیت تغذیه ای بالایی است و در میان آمریکایی ها جایگاه ویژه ای دارد و همیشه در تغذیه خود از آن استفاده می کنند. خوردن آن برای هر کسی می تواند فایده های بی شماری داشته باشد اگر شما باردار باشید یا دارای جوش صورت یا دیابت باشید به هر حال می تواند برایتان مفید باشد و ارزش غذایی بالایی دارد. آووکادو دارای جندین خاصیت فوق العاده است که شما را با چندی از آنها آشنا خواهیم کرد:

 

هنس اسلوان انگلیسی در سال ۱۶۹۶ نام آووکادو را برای این میوه انتخاب کرد و از آن زمان تا به حال تمام دنیا آن را با نام آووکادو یا گلابی آمریکایی می‌شناسند. اگر شما هم از طرفداران این میوه بومی قاره آمریکا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید تا بیشتر با تمام زوایای آن آشنا بشوید.

هر ۱۰۰ گرم از آووکادو نزدیک به ۱۶۰ کیلوکالری انرژی، ۵۳/۸ گرم کربوهیدرات، ۶۶/۰ گرم قند، ۷/۶ گرم فیبر، ۶۶/۱۴ گرم چربی، ۱۳/۲ گرم چربی اشباع، ۸۰/۹ گرم چربی تک‌زنجیره‌ای غیراشباع، ۸۲/۱ گرم چربی چندزنجیره‌ای غیراشباع، ۲ گرم پروتئین، ۵ درصد ویتامین B1 ، پتاسیم، فسفر، منیزیم، ۴ درصد آهن، یک درصد کلسیم، مقداری ویتامین B2، B3، B5، B6 و ۶ درصد روی دارد. با این حساب می‌بینید که این میوه از نظر مواد معدنی و انواع ویتامین، بسیار غنی است و به خاطر چربی نسبتا بالا، مصرف آن به کسانی که در دوران رژیم لاغری به سر می‌برند چندان توصیه نمی‌شود.

بیشتر انرژی آووکادو هم به چربی موجود در آن برمی‌گردد و پتاسیم این میوه ۶۰ درصد بیشتر از موز است. البته به دلیل اینکه آووکادو سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و ویتامین K است، مصرفش به تمام افرادی که علاقه بسیاری به داشتن پوست و مویی شفاف و زیبا دارند، پیشنهاد می‌شود!

 کاهش خطر حملات و امراض قلبی و عروقی: طبق بررسی های کریس اترتون متخصص امور تغذیه در دانشگاه در مورد آووکادو که معتقد است تناسب اندام و پرهیز از مصرف کلسترول می تواند سلامت قلب را افزایش دهد. در این تحقیق مشخص شد که کاهش سطح کلسترول ال دی ال ریسک بیماری های قلبی و عروقی را کم می کند. ما نیاز داریم که روی مقوله تغذیه صحیح تمرکز کنیم که شامل مصرف منظم آووکادو و هر ماده غذایی که منبع روغن های خوب است، می شود و آن را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

 

کمک به کنترل سطح قند خون: انجمن دیابت آمریکا به خوردن آووکادو توصیه کرده زیرا میزان قند آن بسیار کم است. از نظر دارا بودن چربی های ترانس هم می تواند هضم غذا را آسان کند و از بالا رفتن سطح قند خون پیشگیری کند. در یک مقاله که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد به چربی های سالمی که به کنترل قند خون و سطح انسولین خون کمک می کنند اشاره شده است.

 آووکادو در دوران بارداری: آووکادو یک غذای منحصر به فرد و مغذی است که ریشه گیاهی دارد و دارای خواص بسیاری است که از ابتدای دوران جنینی و کودکی به سلامتی انسان کمک می کند و مصرف آن در دوران بارداری بسیار توصیه شده است. در بررسی هایی که در سال ۲۰۱۶ انجام گرفته به این نتیجه رسیده اند که این میوه منبعی بسیار غنی از فولات است که مصرف آن در دوران بارداری می تواند خطرات احتمالی را در زمان تولد کاهش دهد. آووکادو یک ماده غذایی بسیار مغذی و سودمند است که نقش اساسی و مهمی در سلامت همه ارگان های داخلی بدن دارد و آن را نه فقط در دوران بارداری بلکه در هر دوره از زندگی باید مصرف کنیم.

 

 تقویت سلامت استخوان: بافت استخوانی نیاز به کلسیم، روی، منیزیم، پتاسیم و ویتامین دی و ویتامین ک برای تشکیل مناسب دارد. آووکادو حاوی تمام این مواد مغذی است اما به ویژه ویتامین ک را داراست که در بسیاری از غذاها وجود ندارد. مصرف منظم آووکادو همراه با ورزش، تراکم استخوان را افزایش می دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.