تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

معرفی کویر زیبای ” مرنجاب”

در ۵۰ کیلومتری شهرستان آران و بیدگل واقع در استان اصفهان یک منطقه کویری وجود دارد با نام ” کویر مرنجاب” که به معرفی آن می پردازیم.

 

برای رسیدن به این کویر زیبا ابتدا باید به آران و بیدگل بروید و سپس خود را بعد از خیابان های محمد هلال ، میدان حرم و عباس آباد به بلوار ارتش رسانیده و بعد از دوراهی جاده مرنجاب و جاده آران و بیدگل به فیض آباد بروید و ۴۰ کیلومتر بعد به کاروانسرای مرنجاب می رسید.

 کویر مرنجاب

 

در این کویر باارزش که از منطقه های تفریحی نیز محسوب می شود پارک ملی ، بیابان هایی با ریگ ، دریاچه نمک ، کاروانسرای مرنجاب ، چاه دستکن ، جزیره سرگردانی وجود دارد که این منطقه را بیش از پیش دیدنی کرده است.
در ۴۰ کیلومتری این کویر قلعه ای وجود دارد که از دوره شاه عباس صفوی بنا شده است.
چاه دستکن که در قسمت شرقی این کویر وجود دارد برای مردم آنجا مقدس محسوب می شود ، به این علت که می گویند این چاه را امام رضا (ع) در راه برگشت از مشهد حفر نموده.
دریاچه نمک در ۹ کیلومتری کاروانسرای مرنجاب واقع است ، که بیشتر نمک مورد استفاده کشور را تامین می کند، این دریاچه ۶۵۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

 

پوشش گیاهی
در این کویر گیاهانی رشد می کند که به رشد در مناطق نمکی عادت دارند مانند اسکنبیل، قیچ ، ارته و درخت گز و تاغ .

 

 

 کویر مرنجاب

پوشش جانوری
حیواناتی که در این کویر زندگی می کنند گرگ، آفتاب پرست، شغال، روباه شنی، بزمجه ، مار ، عقرب، گربه شنی که اغلب آنها خطرناک می باشند.
اما گاه گاهی نیز دسته های شتر نیز در حال عبور دیده می شوند.

اگر می خواهید به این مکان زیبا سفر کنید فصل پائیز و ماه های ابتدایی لهار بهترین زمان برای سفر به آنجاست، که حتماً با کسانی به آنجا بروید که بلد راه باشند.

 

 کویر مرنجاب

لباس های مناسب برای سفر به منطقه کویری لباس خنک برای روز و لباس گرم برای شب می باشد. عینک و کرم ضدآفتاب همراه همیشگی تان باشد و آب و غذاهای فاسد نشدنی و جعبه کمک های اولیه نیز همراه خود داشته باشید.

دیدن طلوع و غروب خورشید از لحظات زیبایی است که در کویر مرنجاب می توان مشاهده کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.