تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بهترین روش برای فریز کردن سبزیجات چیست؟

فصل تابستان که می شود خانم ها دغدغه تهیه سبزیجات فصل و فریز کردن آنها را دارند، درست است که امروزه تمام این سبزیجات با بسته بندی به صورت آماده می باشند اما هنوز هم بسیاری خانم ها هستند که خودشان این کار را با لذت و بهداشت کامل انجام می دهند تا خیالشان از سالم بودن مواد غذایی شان راحت باشد.

 

فصل تابستان است و بازار فریز کردن سبزیجات تازه برای فصول سرد، بعضی از سبزیجات رویششان در فصل تابستان است و بخاطر آن در زمستان موجود نمی باشند و یا اگر هم باشند تهیه آنها سخت است .

 

 

حال برای فریز کردن و از بین نرفتن سبزیحات چه نکاتی را رعایت کنیم بهتر است؛
در ابتدا از سبزیجات سالم ، سبز و بدون پلاسیدگی استفاده کنید و همین طور سبزیجاتی را انتخاب کنید که قابلیت فریز شدن را داشته باشند، بعضی از آنها طعم و شکل خود را از دست می دهند پس بهتر است زحمت بیهوده نکشید.
به یاد داشته باشید سبزیجاتی که در تمام فصول وجود دارند را فریز نکنید.
فکر نکنید که با فریز کردن می توانید کیفیت سبزیجات را بالا ببرید اما اگر در دمای ۱۸-c ویا کمتر با بسته بندی درست آنها را منجمد کنید لااقل کیفیت خود را کمتر از دست دهند و فعالیت میکروب ها متوقف شوند.

 

بهترین روش برای فریز کردن سبزیجات

 

برای منجمد نگهداشتن سبزیجات زمانی حدود شش ماه تعیین کنید زیرا بیشتر از این دیگر تفاله ای از سبزی خواهید داشت و تمام آنها ارزش غذایی خود را از دست می دهند، اگر تصور می کنید یادتان می رود که چه تاریخی آنها را تهیه کرده اید می توانید با نوشتن نوع سبزیجات و تاریخ تهیه روی برچسب و چسباندن آن روی بسته ها کار خود را آسان کنید.
بهترین کار این است که سبزیجات را در ظروف فریزری با درب محکم ، فویل های آلومینیومی ، کیسه های زیپ دار نایلونی و یا کیسه های فریزری مخصوص این کار بسته بندی کنید ، طوریکه هوای داخل آنها گرفته شود، زیرا وجود هوای اضافی باعث تغییر رنگ آنها می شود.
مواد را درون فریزر طوری بچینید که هوا در گردش باشد و خیلی تنگ کنار هم نگذارید، حواستان باشد که بسته های قدیمی را جلوتر بگذارید تا زودتر استفاده کنید.

زمانی که قصد استفاده از سبزیجات را دارید آنها را از فریزر خارج کنید طوری که از حالت انجماد خارج نشوند ، آنها را به اندازه مصرفتان خارج کنید زیرا با منجمد کردن دوباره آنها کیفیتشان از دست می رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.