تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

موارد استفاده دارویی از سیخک

سیخک نام دیگر دم گیلاس می باشد که طبیعت آن سرد و خشک می باشد. جوشانده این گیاه برای زنان باردار و کودکان زیر ۵ سال مجاز نیست.

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

میوه های تابستانی با خواص دارویی که دارند ، خود یک داروخانه می باشند . شما از میوه ، برگ و حتی چوب میوه ها می توانید استفاده بهینه داشته باشید. در اینجا به خواص درمانی دم گیلاس و طریقه استفاده آن پرداختیم ، برای استفاده از دم های گیلاس ابتدا آنها را چیده و سپس در سایه خشک کنید تا بتوانید به عنوان دمنوش های مختلف از آن استفاده کنید.

 

 

✅ معالجه یبوست:

بیست تا سی گرم از دم گیلاس را در یک لیتر شیر گرم بریزید و به مدت بیست دقیقه بگذارید تا دم بکشد سپس شیر را صاف کنید و درون یخچال نگهداری کنید شما می توانید آن را شیرین نیز کنید ، از این نوشیدنی روزی سه فنجان میل کنید تا مشک یبوستتان برطرف شود.

✅ معالجه عفونت کلیه، نقرس، قولنج، انسداد کبد، روماتیسم، زکام، زردی و چاقی:

در این روش سی گرم از دم گیلاس را در یک لیتر آب به مدت دوازده ساعت خیس کنید و سپس ده دقیقه بجوشانید و آب آن را صاف کرده و در طول روز بنوشید. این دارو مدر است و شستشو دهنده مجرای ادرار می باشد.

 

 

✅ معالجه برونشیت، دیفتری، خناق:

سی گرم از دم گیلاس را در یک لیتر آب سرد بجوشانید بعد آب آن را تا داغ است روی پنجاه گرم گیلاس بریزید و به مدت بیست دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد و سپس آب آن را صاف کنید و در طول روز چند فنجان میل کنید.

✅ معالجه سوزش ادرار:

به اندازه مساوی دم گیلاس و کاکل بلال را دم کرده و آب آن را صاف کرده و میل کنید.

 

✅ معالجه سنگ کلیه:

۵۰ گرم دم گیلاس ، ۵۰ گرم مغز هسته گیلاس کوبیده شده، ۱۰ گرم رازیانه و آب جوش را بمدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دم کنیدو صاف کرده ، از این نوشیدنی هر ۸ ساعت یک فنجان میل کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.