تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

توصیه هایی برای خرید یک چادر مسافرتی مناسب

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

برای انتخاب یک چادر مسافرتی ایده آل، توصیه می کنیم در ابتدا لیست کاملی از نوع چادری که می خواهید تهیه کنید و همچنین نیازهای خود را در آن بنویسید!

سفر یکی از جذاب ترین و دلنشین ترین اتفاقات در زندگی هر فردی است. با اطمینان می توان گفت عشق به سفر در وجود همه ی ما وجود دارد! سفر اتفاق ساده ای نیست؛ مسافرت می تواند مهارت های حل مشکلات را در آدمی بهبود بخشد و باعث افزایش خلاقیت شود؛ صداهای جدید، بوهای جدید، مزه های جدید و همچنین زبان ها و مناظر جدید که همه و همه باعث تقویت نورون های عصبی در مغز آدمی می شوند و تاثیری ایده آل بر زندگی آدمی دارند. دقت داشته باشید مسافرت، مردم را از حباب و کالبدهای فرهنگی محدود خود خارج می کند و احساس ارتباط آن ها با مردم مختلف جهان را افزایش می دهد.

 

گوستاو فلوبر درباره اهمیت سفر می گوید: ” سفر باعث می شود تا دریابی چقدر در جهان ناچیز هستی و چه جای کوچکی را در جهان اشغال کرده ای! ” یا جک کرواک نیز در این باره می گوید: “زندگی کن، به سفر برو، ماجراجوئی کن؛ عبادت کن و هیچ گاه متاسف نباش. “

حتی سفر در سلامت و داشتن یک زندگی سالم و بهتر نیز تاثیرگذار است؛ بد نیست بدانید آن دسته از خانم هایی که حداقل دو بار در سال به سفر می روند، میزان خطر بروز حمله قلبی در آن ها بسیار کم تر از کسانی است که هر شش سال یا بیشتر به سفر می روند! همچنین درباره ی مردان نیز بد نیست بدانید مردانی که تعطیلات ندارند و یا حداقل یک بار در سال به سفر می روند، احتمال مرگ آن ها ۲۰ درصد بیشتر و ۳۰ درصد احتمال بروز حمله قلبی در آن ها نیز بیشتر می باشد. همچنین بد نیست بدانید تمایل به سفر ممکن است ژنتیکی باشد؛ ژنی که می تواند “ژن سرگردان” نامیده شود!

همان طور که گفتیم، سفر یکی از بهترین اتفاقات در زندگی هر فرد می باشد؛ و بی شک در طول سفر با مسائل و مشکلات متعددی مواجه می شویم. یکی از مسائلی که به هنگام سفر بسیار مورد توجه قرار می گیرد، اقامت و استراحت در هنگام شب است. دقت داشته باشید اقامت، نقش مهمی را در تعیین هزینه های سفر بر عهده دارد و سهم عمده ای را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

برخی از مسافران، هتل های لوکس و چندین ستاره را برای اقامت خود ترجیح می دهند و برخی دیگر نیز با در نظر گرفتن هزینه ی کمتر، به انتخاب های دیگری روی می آورند! توجه داشته باشید یکی از این انتخاب ها، اقامت در چادر مسافرتی است؛ اقامتی که به عقیده ی بسیاری از مسافران، هزینه ی سفر را به حداقل میزان ممکن کاهش می دهد. علاوه بر این اقامت در چادر مسافرتی، یعنی تجربه ی خوابیدن در زیر نور ماه و ستارگان، خوردن قهوه در فضای باز، شنیدن صدای طبیعت و…

 

برای تجربه ی اقامت در چادر مسافرتی، بایستی یک چادر مسافرتی مناسب را انتخاب کرده و خریداری نمایید. برای انتخاب یک چادر مسافرتی ایده آل، توصیه می کنیم در ابتدا لیست کاملی از نوع چادری که می خواهید تهیه کنید و همچنین نیازهای خود را در آن بنویسید؛ از خود بپرسید که در چه فصلی، تصمیم به کمپ زنی خواهید داشت و چند نفر خواهید بود و… به یاد داشته باشید ظرفیت چادر، یکی از نکات مهم در انتخاب آن است. توصیه می کتیم در ابتدا تعداد کسانی را که قرار است در چادر بخوابند، را تخمین بزنید و بسته به نیاز خود، چادر مناسب را انتخاب نمایید.

به یاد داشته باشید حتما قبل از استفاده از چادر در طول سفر، نحوه ی نصب چادر را یاد بگیرید و آن را تمرین کنید. برای نمونه قبل از شروع سفر، حتما چادر زدن را در حیاط خانه ی خود و یا در یک پارک تمرین نمایید. همچنین لوازم مربوط به چادر مانند کاور برای باران را تهیه کرده و آن را در کیفی جداگانه قرار دهید.

لازم به بیان است پرطرفدارترین چادر مسافرتی، نوع سه فصل آن است؛ این نوع چادرها وزن کمی دارند و در فصول بهار، تابستان و پاییز نیز قابل استفاده می باشند. البته در این بین، نوع چادرهای چهار فصل نیز وجود دارد! چادرهای چهار فصل که به چادرهای کوهنوردی نیز شهرت دارند، چادرهایی هستند که برای مقابله با بدترین شرایط آب و هوایی ساخته شده اند! توصیه می کنیم قبل از خرید هر نوع چادری حتما در مورد چگونگی استفاده از آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.