تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ناگفته‌هایی شنیدنی از جزیره سانتورینی یونان

جالب است بدانید جزیره ی سانتورینی قدیمی با قدمتی ۳۵۰۰ ساله توسط فوران آتشفشان موجود در این جزیره، بلعیده شده است!

کشور یونان در ناحیه ی جنوب شرقی قاره ی اروپا، به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین تمدن‌ های جهان، هرساله بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر نقاط جهان به سمت خود جذب می کند! در توضیح این آمار می توان گفت سالیانه چیزی در حدود ۱۶٫۵ میلیون نفر توریست و گردشگر به کشور یونان سفر می کند که این رقم حتی بیشتر از جمعیت کل این کشور کهن و زیبا است!

 

یونان در میان ۱۰ مقصد پربازدید قاره ی اروپا قرار دارد. صنعت گردشگری، حدود ۱۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور یونان و حدود ۱۶ درصد از کل نیروی کار استخدام شده مستقیم و یا غیر مستقیم این کشور را تشکیل می‌ دهد.

با وجود اینکه در زبان انگلیسی کشور یونان را Greece می‌ نامند، اما خود یونانی‌ ها آن را Hellas و یا Ellada صدا می‌ کنند؛ همچنین نام رسمی آن جمهوری هلنیک یا جمهوری یونان است! بد نیست بدانید کشور یونان، به عنوان مهد تمدن غرب شناخته می شود! کشوری که زادگاه دموکراسی، فلسفه ی غرب، بازی های المپیک، ادبیات غرب، تاریخ نگاری، علوم سیاسی، اصول عمده علمی و ریاضی و همچنین درام غربی است.

بد نیست بدانید کشور یونان دارای چیزی در حدود ۲۰۰۰ جزیره می باشد که تنها ۱۷۰ جزیره قابل سکونت می باشد و بقیه ی این جزیره ها، خالی از سکنه می باشند؛ بزرگترین جزیره ی کشور یونان، جزیره ی کرت نام دارد. در میان جزیره های گوناگون کشور یونان، جزیره ی سانتورینی که در بین بین جزایر لوس یا Los و آنافی یا anfafi واقع شده است، از اهمیت فوق العاده و ایده آلی در نزد باستان شناسان برخوردار است!

 

درباره ی جزیره ی سانتورینی به عنوان یک جزیره ی آتشفشانی، بد نیست بدانید این جزیره ی زیبا که با نام سنتی ثرا یا Thera نیز شناخته می شود، در فاصله ی ۲۰۰ کیلومتری کشور یونان و در دریای اژه واقع شده است. جمعیت جزیره ی سانتورینی کمتر از ۱۵۰۰۰ نفر می باشد! جزیره سانتورینی، نمای بسیار زیبایی دارد و از نظر جغرافیایی نیز بی نظیر و دلربا است. آب‌ و هوای دلپذیر این جزیره با منظره‌ های فوق‌ العاده و همچنین دریای باشکوه، آن را به مکانی رویایی برای سفر تبدیل کرده است.

جالب است بدانید جزیره ی سانتورینی قدیمی با قدمتی ۳۵۰۰ ساله توسط فوران آتشفشان موجود در این جزیره، بلعیده شده است. لازم به بیان است هنوز هم باستان شناسان بسیاری در تلاش هستند تا قسمت‌ های بیشتری از این جزیره را از زیر خاکستر خارج نمایند و رازهای تاریخی آن را کشف کنند!

در حال حاضر شکل هلالی جزیره ی سانتورینی باعث به وجود آمدن یک خلیج کوچک و طولانی در درون آن شده است! که به آن کالدرا می گویند. دقت داشته باشید این بزرگ ترین خلیج به این شکل بر روی کره زمین است!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.