تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

غذای دوست داشتنی سرخ پوست ها چه بود؟

در منطقه ی کارائیب، سرخ پوست ها گوزن کاریبو یعنی همان غذای دوست داشتنی خودشان را، گوزن کانادایی، گوزن الک، خرس، سگ آبی و همچنین خارپشت کوهی را شکار می کردند.

بیشتر مردم، طوری از سرخ پوست ها حرف می زنند که گویی آن ها مردمانی بوده اند که فقط و فقط از رسوم و شیوه ی زندگی ثابتی پیروی می کرده اند! ولی سرخ پوست ها به قبیله های بسیار تقسیم می شدند و در بخش های مختلف آمریکای شمالی به سر می بردند و شیوه های زندگی آن ها بسیار متنوع بود.

 

برخی از اینان شکارگر، برخی گردآورنده ی خوراک و غذا، برخی ماهی گیر و همچنین برخی دیگر کشاورز بودند. بدین ترتیب، غذایی که سرخ پوست ها می خوردند، نیز طبیعتا بسیار متنوع بود. در زیر نگاهی به مسئله خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید.

در سرزمینی که منطقه ی بیزون نامیده می شود (از ساسکا چوان تا تکزاس و از رودخانه ی میسوری تا کوه های راکی)، سرخ پوست ها، گاو کوهان دار یا بیزون شکار می کردند! گوشت و چربی گاو کوهان دار را همراه با دانه های گیاهی می کوبیدند و به صورت خمیر در می آوردند. نتیجه، غذای اصلی تمام قبیله های سرخ پوست در منطقه ی بیزون بود که پهیکا نامیده می شد. این غذا را می توانستند تا چندین ماه توی خیک بریزند و نگهداری نمایند.

در منطقه ی کارائیب، سرخ پوست ها گوزن کاریبو یعنی همان غذای دوست داشتنی خودشان را، گوزن کانادایی، گوزن الک، خرس، سگ آبی و همچنین خارپشت کوهی را شکار می کردند. آن ها از دریاچه ها، ماهی قزل آلا و ماهی سفید و همچنین انواع دیگری از مرغان آبی را شکار می کردند.

چند قبیله نیز با نام “آلکونگین” شناخته می شدند. اینان در نیوانگلند، کشاورزی می کردند؛ در مناطق دیگر نیز کار آن ها صید ماهی و همچنین شکار جانوران دیگر بود. در سرزمین آلکونگین انواع گیاهان دانه ای، میوه، ریشه و فندق و همچنین بادام وحشی می رویید. سرخ پوست ها به هنگام تابستان، اردک ها، غازها، مرغان ماهی خوار و همچنین حواصیل ها را می کشتند! زن ها و بچه ها به گردآوری توت فرنگی، سنبل کوهی، فندق، سیب و همچنین انگور و ریشه های درختی فرستاده می شدند.

در میان برخی از سرخ پوست ها دانه های درخت کهور غذای اصلی بود! برخی دیگر، برنج وحشی را غذای اصلی خود برگزیده بودند. بدین ترتیب، می بینیم که سرخ پوست ها فقط یک جور غذای ثابت نمی خوردند. نوع غذای آن ها به محل زندگی آن ها و نوع امرار معاش آن ها چه از راه ماهی گیری، کشاورزی و چه شکار بستگی داشت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.