تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مکان های دیدنی کشور کلمبیا کجاست؟

کشور کلمبیا یکی از مقاصد تماشایی و متفاوت در آمریکای جنوبی میباشد. از سواحل و کوه ها گرفته تا مرداب‌های اطراف رودخانه‌ی آمازون، همگی در کلمبیا یافت میشود. بازدیدکنندگانی که قصد سفری عالی به کلمبیا را دارند، باید خارج از شهرها به ماجراجویی بپردازند و از پارک‌های ملی، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگ سرزنده‌ای که مردم از خود نشان میدهند، دیدن کنند. این راهنما به عنوان برنامه‌ی مسافرتی میباشد که برترین جاذبه‌های گردشگری در کلمبیا را مورد تاکید قرار میدهد.

۱۰ – Valle de Cocora (وَلی دو کوکورا)

Valle de Cocora (وَلی دو کوکورا)

نماد کشور کلمبیا نخل موم است و Valle de Cocora آخرین جا برای مشاهده‌ی این درخت‌ها در محیطی معرکه میباشد. این چشم‌انداز عجیب و غریب، سبز و خرم بوده و هنگامی که مه بالا میرود، میتوان نخل موم‌ها را دید که بر بالای تپه‌های دره عمود ایستاده و قد علم کرده‌اند. چشم‌انداز خودش جاذبه‌ی اصلیِ Valle de Cocora میباشد، اما راه‌های بسیاری برای مشاهده‌ی کامل آن میباشد. گزینه‌های محبوبی همچون اسب‌سواری، گردش با جیپ و پیاده‌روی ۶ ساعته نیز در اختیار دارید.
۹ – Ciudad Perdida (سیوداد پِردیدا)

Ciudad Perdida (سیوداد پِردیدا)

بخش‌هایی از کلمبیا همچنان جنگلی دست نخورده میباشند و Ciudad Perdida دقیقا در قلب آن جنگل قرار دارد.Ciudad Perdida که همچنین با نام شهر گمشده‌ی Teyune (تِیون) شناخته میشود، محل استقراری برای ماقبل کلمبیایی‌ها بوده که توسط هندی‌های Tayrona (تایرونا) در حدود قرن هشتم ساخته شد. این محل استقرار زمانی مرکز شکوفایی فرهنگی بود، اما امروزه تمام چیزی که باقی مانده پلکانِ سنگی در اشکال گِرد میباشد که بسیاری از آنها توسط جنگل اطراف بیش از حد رشد کرده‌اند. این ناحیه بخاطر پیاده‌روی‌های طولانی محبوب است، جایی که شرکت‌کنندگان میتوانند از کمپی به کمپ دیگر پیاده‌روی کرده و محیط طبیعی و دست‌نخورده‌ی جنگل را تجربه کنند.
۸ – Cano Cristales (کانو کریستالِس)

Cano Cristales (کانو کریستالِس)

فرقی نمیکند به چه نامی شناخته میشود؛ Cano Cristales، رنگین‌کمانِ مایع یا رودخانه‌ی پنج رنگ، این منظره‌ای طبیعی ست که باید در برنامه‌ی سفر هر مسافری باشد. متاسفانه از سال ۱۹۸۹ به علت حضور FARC (نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا) در نواحی اطراف، Cano Cristales به روی گردشگران بسته شد اما اخیرا تعداد کمی از موسسات گردشگری تورهایی حرفه‌ای به این ناحیه پیشنهاد میدهند. این رودخانه دقیقا خارج از شهرِ کوچکِ La Macarena (لا مَک آرِنا) در پارک ملی Serrania de la Macarena (سِرانیا دو لا مک آرنا) قرار دارد. گیاهان، سنگ‌ها، شن و جلبک‌ها باعث رنگ‌بخشی به رودخانه شده‌اند، که بسته به مکان، میتوان آن را در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز، زرد یا قرمز روشن دید. پیاده‌روی در امتداد برآمدگی‌های Cano Cristales ماجراجویی‌ای برای خود است اما مسافران میتوانند به سمت آبشار Los Cuarzos (لوس کوارزوس) رفته یا در استخرهای طبیعی که توسط خود رودخانه شکل گرفته شنا کنند.
۷ – پارک ملی Los Nevados (لوس نِوادوس)

پارک ملی Los Nevados (لوس نِوادوس)

پارک ملی Los Nevados در ارتفاعی بالاتر از سطح دریا و در مرکز چند قله‌ی آتشفانی خارق‌العاده‌ی کشور قرار دارد. در میان بقیه، قله‌های پوشیده از برفِ Nevado del Ruiz (نِوادو دِل روئیز) و Nevado del Tolima (نوادو دل تولیما) جاذبه‌های اصلی پارک به شمار میروند. پیاده‌روی نیز سرگرمی محبوبی بوده و کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند میتوانند در مناطق دوردست پارک به دور از جاده و شهر کمپ بزنند. همچنین فرصتی میشود تا حیات‌وحش محلی را مشاهده کنید، که شامل خرس‌های عینکی (به علت رنگ اطراف چشم)، گربه‌ببرها، کرکس‌های آندی (رشته‌کوه آند) و شیرهای کوهی میشود.
۶ – کارناوالِ شهر بارانکویا (در شمال غرب کلمبیا)

کارناوالِ شهر بارانکویا

در حالی که اغلب مردم کارناوال را وابسته به ریو دو ژانیروی برزیل میدانند، شهر کلمبیایی بارانکویا در واقع خانه‌ی دومین کارناوال بزرگ جهان میباشد. در طول کارناوال بارانکویا، شهر سرشار از جشنواره‌ها، موسیقی زنده و رژه‌های خیابانی میشود. جشن و سرور با La Batalla de Flores یا مبارزه‌ی گلها آغاز میشود، جایی که ارابه‌های رژه‌روی با گل‌هایی در طرح‌های رنگین و شکوهمند تزئین میشوند. حاضرین نیز معمولا رنگ‌های روشن یا لباس‌هایی میپوشند که نمایانگر تصویر یا افسانه‌ای در میراث کلمبیایی باشد.
۵ – Santuario de Las Lajas (سانتوریو دو لاس لاجاس)

Santuario de Las Lajas (سانتوریو دو لاس لاجاس)

دقیقا در شمال مرز اکوادور، Santuario de Las Lajas قرار دارد؛ که یکی از دل‌انگیزترین بناهای مذهبی در تمام کلمبیا میباشد. این سازه بر روی پلی که از رودخانه‌ی Guaitara (گوایتارا) میگذرد ساخته شده، و گویی مستقیما از داستان‌های باورنکردنی آمده. این کلیسای بزرگ با سبک گوتیک در اوایل قرن بیستم به لطف بخشش‌های مالی محلی‌ها ساخته شد و اکنون موزه‌ای کوچک درون ساختمان قرار دارد. از شهر مجاور یعنی Ipiales (ایپیالِس) تا Santuario de Las Lajas مسیری آسان میباشد، جایی که مسافران میتوانند به تورهای راهنمادارِ کلیسا ملحق شوند.
۴ – Monserrate (مونسِراته)

Monserrate (مونسِراته)

شهر کلمبیایی بوگوتا به علت ارتفاع زیاد از سطح دریای آن پایتختی خاص میباشد، جایی که با بازید از Moserrate شناخته میشود. در بالای کوه Monserrate، که چشم‌اندازی به شهر دارد، کلیسایی مربوط به قرن هفدهم وجود دارد که به عنوان محل اجتماعی برای زائرین مذهبی خدمت میکند. یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه‌ی بوگوتا، سوار شدن بر قطار کابلی یا تراموای هوایی به سمت نوک Monserrate میباشد. از آنجا میتوان طلوع آفتاب بر فراز مرکز شهر بوگوتا به شیوه‌ای خارق‌العاده مشاهده کرد.
۳ – شهرک قدیمی Cartagena (کارتاجِنا)

شهرک قدیمی Cartagena (کارتاجِنا)

شاید یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کلمبیا، شهرک قدیمی تاریخیِ کارتاجِنا باشد. این شهر اولین مکان اقامت اسپانیایی‌ها در کلمبیا بود و شهرک قدیمی پر از معماری تاریخیِ استعماری میباشد. شهرک قدیمیِ دیوارشده که به نام Ciudad Amurallada (سیوداد آمیورایادا) شناخته میشود، شامل تعداد بسیاری از محله‌ها و مناطق دیدنی قدیمی‌تری میباشد. همچنین Plaza Trinidad (میدان ترینیداد) در محله‌ی Getsemani (گِتسِمانی) نیز بسیار مورد توجه بوده، زیرا قدیمی‌ترین بخش شهر استعماری و مرکزی برای رستوران‌های محلی میباشد. از ناحیه‌ی ساحلی لذت برده و ماهی سرخ‌شده به همراه Arroz de Coco (آروز دو کوکو) یا همان برنج نارگیلی را امتحان کنید.
۲ – پارک ملی تایرونا

پارک ملی تایرونا

در شمالی ترین بخش کلمبیا پارک ملی تایرونا قرار دارد، که در حاشیه‌ی دریای کارائیب قرار داشته و سواحل چشمگیر و چشم اندازی برای بازدیدکنندگان فراهم میکند. یکی از برترین نقاط در این پارک، تالاب La Piscina (لا پیسکینا) میباشد که بستری طبیعی آن را به مکانی محافظت شده برای شنا بدل میکند. هنگام زیرآبی رفتن در La Piscina میتوان خرچنگ‌ها، ماهی‌ها و پرتوماهی‌ها را میان علف‌های دریایی و در بستر مشاهده کرد. همچنین تعداد بسیاری از راه مالروهای شنی مخصوص پیاده‌روی نیز وجود دارند که به ساحل ختم میشوند و مناظری حیرت‌انگیز بر فراز کارائیب ایجاد میکنند.
۱ – کلیسای بزرگِ نمکیِ Zipaquira (زیپاکویرا)

کلیسای بزرگِ نمکیِ Zipaquira (زیپاکویرا)

فقط به فاصله‌ی یک ساعت رانندگی از شمال بوگوتا، Zipaquira وجود دارد، شهری که به عنوان پایتخت استخراج نمک کلمبیا شناخته میشود. به علت استخراج نمک، Zipaquira به مدت طولانی مقدار بسیار زیادی از ثروت در اختیار داشت. یکی از مواردی که این موضوع را قابل توجه میکند، کلیسای بزرگ نمکی Zipaquira میباشد که کلیسایی کاتولیک درون معدن امروزیِ منسوخ‌شده بوده و تقریبا تمام آن از نمک ساخته شده است. اگرچه این کلیسا مقصد گردشگری عمده‌ای میباشد، اما هر یکشنبه از حدود ۳۰۰۰ عضو کلیسای محل پذیرایی میکند و شرکت در یک خدمت کلیسایی میتواند تجربه‌ای فراموش نشدنی شود. در اطراف کلیسا، ناحیه‌ای به نام پارک نمکی وجود دارد که بازدیدکنندگان میتوانند دیگر مناظر درون معدن را مشاهده کرده و در موزه‌ی Brine (بِراین) درباره‌ی صنعت بیشتر بدانند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.