تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مکان های دیدنی کشور ترکیه کجاست؟

تُرکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye) با نام رسمی جمهوری ترکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye Cumhuriyeti)، کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یاآسیای کوچک در شمال غرب آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.

با سایت https://tarikhema.org/info همراه باشید، ۱۰ تا از مکان های دیدنی برتر کشور ترکیه را به شما نشان دهیم.

۱-   مسجد آبی

یکی از معروف ترین مکان های تاریخی ترکیه و مکان های دیدنی کشور ترکیه-استانبول، مسجد آبی ( Blue Mosque) در استانبول ، نامیده می شود ، به این دلیل که داخل آن با کاشی های آبی تزیین شده است و شش منار فیروزه ای زیبا در اطراف آن وجود دارد. این ساختمان برجسته و ویژه در اوایل ۱۶۰۰ میلادی ساخته شد. اگر چه مکانی برای ستایش و پرستش خدایان می باشد، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه در استانبول به شمار می رود.

از نان شیرینی های سنتی این منطقه تهیه کنید. یک غذای میان وعده عالی می باشد!

۲- بازار بزرگ در استانبول

بازار بزرگ ( Grand Bazzar)، از جالب ترین جاهای دیدنی استانبول و یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین بازار های  سر پوشیده دنیا می باشد. قیمت و کیفیت کالا هایی که از سراسر دنیا به این بازار بزرگ در استانبول صادر می شود ، مورد بررسی و باز بینی قرار می گیرد و بعد به فروش می رسد.

 چانه زدن را یاد بگیرید. از یک چهارم قیمت پیشنهادی فروشنده شروع کنید تا به کمترین قیمت توافقی برسید و از چانه زدن نترسید. در چانه زدن افراط نکنید ولی از موضع خود نیز پایین نیایید. و اگر نتوانستید حرف خود را به کرسی بنشانید و بر سر قیمت مناسبی توافق کنید، جای دیگری را امتحان کنید. ۴۰۰۰ مغازه در این بازار وجود دارد.

  

۳-   اسب نژاد تراوا در شهر تراوا

انتظار نداشته باشید در این مکان براد پیت و یا اریک بانا را ببینید ( احتمال آن بسیار کم است) ولی مطمئنا اسبی زیبا و فریبنده، شبیه اسب نژاد تراوا  در شهر تراوا( Trojan Horse,Troy) را خواهید دید. که یک راه رویایی و افسانه برای ورود به شهر تراوا و مشاهده ی نبرد اسب ها می باشد. این اسب فقط شبیه اسب تراوا می باشد ولی مطمئن باشید ارزش یک بار دیدن را دارد.

فقط نگاه نکنید! می توانید از آن سواری نیز بگیرید.

 ۴-   گالیپولی

گالیپولی (Gallipoli)  از دیدنیهای ترکیه و محل برگزاری جشن سالیانه در روز آنزاک (ANZAC) می باشد- روز مهمی که در تقویم استرالیا و نیوزلند و سراسر دنیا نیز آمده است. این مکان همان جایی است که هزاران سرباز ارتش، در جنگ جهانی اول ، طی یک عملیات نظامی، جان خود را از دست دادند. سعی کنید در این مکان احترام لازم را به جای آورید . حتی در تابستان هم، سواحل بکر و دست نخورده آن ، خلوت و دیدنی می باشد.

چندان فاصله زیادی با شهر تراوا ندارید، پس به همه جای آن سر بزنید و دیدن کنید.

 ۵-   پاموکاله

پاموکاله (Pamukkale) نیز از بهترین دیدنی های ترکیه است و در زبان محلی به معنای قلعه های پنبه ای می باشد و شما می توانید دلیل آن را  به وضوح ببینید. آب سرشار از کلسیم از لبه صخره ها به شکل آبشاری کوچک، فرو می ریزد و در نهایت کلسیم موجود در آن ته نشین می گردد و برکه ها و تالاب های کوچک و زیبایی را به وجود می آورد که سوژه مناسبی برای عکاسان زبر دست می باشد. در بالاترین قسمت ای آبشار تالابی با آب گرم وجود دارد که مردم زیادی را به آن بالا می کشاند.

از تئاتر رومی که در آن نزدیکی در سالنی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ نفری برگزار می شود، دیدن کنید.

۶-   روستاهای تروگلودیت در کاپادوکیا

کاپادوکیا(Cappadocia)، یکی دیگر از مکان های دیدنی استانبول ترکیه و چشم انداز های تاریخی عجیب می باشد ، که در این محل شما گزینه های بیشتری برای انتخاب و دیدن کردن دارید. ابتدا به بخش زیر زمینی بروید و از کلیساهای زیر زمینی  ، تونل ها، روستاهای تروگلودیت در کاپادوکیا (Troglodyte Village)  که پر از تخته سنگ های حفره ای می باشد، دیدن کنید.

بخش های اولیه از فیلم جنگ ستارگان هم، در این منطقه فیلمبرداری شد. آیا می دانید کدام قسمت از این فیلم بود .

۷- بالن ها در کاپادوکیا

پس از گشت و گذار در کاپادوکیا(Cappadocia)، سوار بالن ها شوید . وقتی سوار بر بالن ها در کاپادوکیا شوید، این منظره عجیب و در عین حال، زیبا و شگفت انگیز را از بالا نگاه کنید و لذت ببرید.

حتما با خود دوربین ببرید!

 ۸-  سماع عاشقانه دراویش در کنیا

استاد مولانا، از نظر بسیاری از مسلمانان ، جمعی از مربدان و گردشگران یک قدیس به شمار می رود و هر ساله برای بزرگداشت این شاعر و عارف بزرگ، از ۱۰ تا ۱۷ دسامبر در کنیا (Konya) گرد هم می آیند.عارفان معتقدند که اتحاد با خدا تنها از طریق رقص عرفانی محقق می شود. و آ ن رو نوعی تکریم و احترام برای استاد مولانا بر می شمارند. رقص تنها حرکات موزون بدن نیست بلکه نوعی تجربه معنوی می باشد که در واقع ترکیب از موسیقی، گوش دادن به آن و خود رقص می باشد.

  ۹- سفر دریایی و گشت و گذار در فتحیه

فتحیه ( Fethiye) در سواحل  ترکیه واقع می شود. این سواحل فیروزه ای بسیار زیبا با چشم انداز های نفس گیر غروب خورشید، منظره ای بی نظیر را پدید می آورند. کافه ها، رستوران ها و مغازه های جذاب و فریبنده در آن حوالی شما را وسوسه خواهد کرد و محلی مناسب برای استراحت و خوش گذرانی است. یک قایق ( قایق بادبانی چوبی سنتی) برای سفر دریایی و گشت و گذاردر فتحیه، کرایه کنید و در آ ن اطراف گشتی بزنید و آفتاب بگیرید!

 ۱۰-  رگبار شهاب سنگ ها در دراکونید

رگبار شهاب سنگ در دراکونید ( Draconids) ، در ماه اکتبر، بهترین و هیجان انگیز ترین نوع آن در چند سال اخیر بوده است. در تور ترکیه ما شما می توانید در یک تور ۱۰ روزه رگبار شهاب سنگ ها ثبت نام کنید و درست به موقع، در اول اکتبر به کاپادوکیا برسید و شاهد این رویداد شگفت انگیز باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.