برخی بر این عقیده اند که با تراشیدن موهایشان از حالت نرمی در می آیند و با شیو کردن به حالتی ضخیم در می آیند آیا این امر صحیح است یا خیر؟آیا اصلاح و نظافت بدن با تیغ موجب رشد سریع تر آن ها می شود؟نظر متخصصین پوست و مو در این زمینه چیست؟

یکی از تصورات رایجی که درباره موها وجود دارد این است که خیلی‌ها تصور می‌کنند اگر موهای بدن را بتراشند، دفعه بعدی ضخیم‌تر رشد می‌کنند.اما متخصصان می‌گویند که چنین تصوری نادرست است.

به نظر آنان، موهای دست‌نخورده بدن چون حالت مخروطی‌شکل دارند و در سطح بدن پهن می‌شوند، باعث می‌شوند که احساس کنیم خیلی نرم و نازک هستند.

در واقع، وقتی که این موهای دست‌نخورده را می‌تراشیم، از انتها بریده می‌شوند و در نتیجه صاف می‌ایستند. این حالت باعث می‌شود که احساس کنیم موهایمان ضخیم‌تر شده‌اند، در حالی که در حقیقت هیچ تغییری در جنس موها اتفاق نیفتاده است.

یکی از متخصصان می‌گوید: «تصور کنید که دارید یک نی نوشیدنی را با قیچی به‌صورت اُریب می‌برید، به‌جای این‌که صاف آن را برش دهید. خیلی ساده خواهید دید که بعد از این کار خیلی ضخیم‌تر به نظر می‌رسد». برای این‌که از یک اصلاح نرم و کامل اطمینان پیدا کنید، بهتر است قبل از اصلاح، پوست‌تان را لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری باعث می‌شود که سلول‌های مرده پوست از بین بروند و دیگر مانع حرکت درست تیغ اصلاح نمی‌شوند.