حالا که فصل تابستان گرمی را پشت سر می گذاریم و برای شما هم تحمل این روزهای سوزان سخت است، می توانید با رعایت این چند نکته ضروری از آفتاب سوختگی پیشگیری کنید.

– متخصصان پوست به همه توصیه می کنند تا به طور مداوم پوست را با ضدآفتاب مرطوب نگه دارند. به گزارش مجله تایم،استفاده مداوم از کرم های ضدآفتاب روند بهبودی سوختگی و از بین رفتن قرمزی و تورم پوست را سرعت می دهد.

– جاشوا زیچنر (مدیر تحقیقات بالینی بیمارستانی در نیویورک) می گوید: به محض اینکه متوجه قرمزی در پوست شدید، باید از قرص هایی مثل ایبوپروفن یا آسپرین استفاده کنید، تا قرمزی و التهاب را کاهش داده و از پیشروی آنها و همچنین از بروز درد جلوگیری شود.

– متخصصان همچنین توصیه می کنند بعد از شنا، دوش آب سرد بگیرد تا پوست تسکین پیدا کرده و کلرین، آب نمک یا شن (درصورت باقی ماندن این مواد، پوست تحریک می شود) از بین بروند.

– ترجیحا از مرطوب کننده هایی که حاوی آلوئه ورا، گلیسیرین یا اسید هیالورونیک هستند استفاده کنید.

– متخصصان پوست همچنین توصیه می کنند که از کمپرس سرد استفاده کنید. همچنین برای تسکین سوختگی می توانید از شیر خشک خیس کرده، سفیده تخم مرغ یا چای سبز استفاده کنید، چون پروتئین موجود در شیر و سفیده تخم مرغ پوست را پوشش داده و سوختگی را تسکین می دهد، چای سبز هم التهاب را کاهش می دهد.

– مراقب باشید که بدنتان کم آبی پیدا نکند. مقدار زیادی آب بنوشید و میوه های آبداری مثل هندوانه، خربزه، طالبی یا انگور بخورید، زیرا آفتاب نه تنها رطوبت پوست را از بین می برد، بلکه بدن را هم دچار کم آبی می کند.