جوش  قسمت پشت  بدن و  بخصوص شانه و کتف برای  بسیاری از افراد مشکل ایجاد می کند  جوشهای این قسمت خیلی مشکل از بین می روند و چون خودمان نمی توانیم ببینیم درمانش سخت است ولی این قسمت برای دیگران قابل دید است  و این برای دیگران حس بدی می دهد همیشه باید پوشیده لباس بپوشید تا در معرض دید نباشد  اکنون شیوه های درمان آن رادر خانه به آسانترین روشی آموزش می دهیم 

روشهای خانگی

  • با اسفنج و یا لیفهای کمی زبرتر پشتتان را درحمام همیشه لایه‌بردای کنید اما در این کار زیاده‌روی نکنید چون پوست را حساس‌تر می‌کند.
  • به ساحل بروید و اجازه بدهید پشت شما کمی در آب نمک دریا بماند چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شانه و پشت گردن خود را در آب دریا قرار دهید و پشت گردن و شانه هایتان را هم در معرض نور آفتاب قرار دهید این کار باعث می‌شود جای جوش‌ها زودتر خشک شوند و چربی بیش‌از اندازه پوست از بین برود.
  • از مکمل زینک استفاده کنید. این دارو هرچند درمان قطعی جوش و آکنه نیست اما زینک برای درمان و پیشگیری جوش‌های بدن تجویز می شود. از دو راه می‌توانید از زینک استفاده کنید.

یکی اینکه می‌توانید به صورت مستقیم از استات زینک ½ درصد استفاده کنید و آن را با اریترومایسین ۴ درصد مخلوط کنید و به روزی دوبار به پشتتان بمالید اگر به استات زینک دسترسی ندارید از کپسولهای مکمل زینک استفاده کنید و آن را باز کنید و روغنش را به پوست پشت و شانه بمالید.

روش دوم این است که می‌توانید از قرصهای مکمل زینک در رژیم غذاییتان استفاده کنید اما مراقب باشید بیشتر از ۲۵ تا ۴۰ میلی‌گرم زینک در روز مصرف نکنید. برای جوش و آکنه های موضعی بدن بهترین گزینه روش اول است.

  • اسکراب طبیعی درست کنید. این کار کمک می‌کند که سلولهای مرده پوست از بین برود و پوست شانه و پشت نفس بکشد. آب یک گریپ‌فروت متوسط و یا لیمو را با نصف فنجان شکر و نصف فنجان نمک دریایی مخلوط کنید و پشتتان را با آن ماساژ دهید بعد بشویید.
  • pH بدن را کنترل کنید. یکی از دلایل جوش بدن استفاده از صابون‌ها و شامپوهای با خاصیت قلیایی بالاست این محصولات بهداشتی معمولا pHبالای ۵ دارند در حالیکه که نباید مواد قلیایی بیشتر از ۴ درصد به پوست بزنید. داخل یک قوطی تمیز و خالی شیشه پاک کن ترکیب نصف به نصف آب تصفیه شده و بدون کلر و سرکه سیب را مخلوط کنید و بعد از حمام از با اسپری به پشت و شانه بپاشید. و بگذارید جذب پوست شود و تا می‌توانید از شامپو و صابون‌های سبک مثل صابون بچه استفاده کنید.
  • درمانهای شیمیایی مثل ژل بنزوئل پوکساید و سالیسیلک اسید برای خشک کردن جوش‌ها موثر است اما حتما با پزشکتان مشورت کنید.
  • پوشیدن لباسهای نخی و آزاد لباس زیر تمیز و نخی، تمیز نگه داشتن موها و شستن مداوم ملحفه‌ها مسئله مهمی است که نباید نادیده بگیرید حتی ممکن است شما به پودر لباسشویی‌ که استفاده می کنید حساس باشید. مهم تر آنکه بعد از ورزش حتما دوش بگیرید و میوه سبزیجات و آب کافی را فراموش نکنید.