تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مکان های دیدنی آرژانتین کجاست؟

آرژانتین کشوری تاریخی با فرهنگی غنی است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به آن سفر می‌کنند. شهر‌های زیبا، موزه‌ها، جاذبه‌های طبیعی و تفریحی گوناگون سبب شده این کشور میان گردشگران بسیار محبوب شود.

بوینس آیرس

بوینس آیرس

بوینس آیرس که پاریس آمریکای جنوبی نیز خوانده می‌شود، شهری با فرهنگی غنی و پر از جاذبه‌های گوناگون است. تفریحات شبانه‌ی فوق‌العاده، غذا و خرید در این شهر بسیار رایج و مرسوم است. همه در اینجا عاشق خرید و غذا خوردن هستند. در خیابان‌ها همواره صدای موسیقی خواهید شنید، همه در اینجا خوب لباس می‌پوشند و با رفتن به کافه‌ی فرهنگ این‌طور به نظر می‌رسد که به اروپا رفته‌اید. البته حواستان به تورم هم باشد که کشنده است!

آبشار‌های ایگواسو

آبشار‌های ایگواسو

یکی از هیجان انگیز‌ترین سفر‌ها به خارج از بوینس آیرس، بازدید از آبشار‌های با شکوه ایگواسو است. ارتفاع آبشار‌ها بلند‌تر از آبشار نیاگارا است و عرضشان نیز دو برابر آن است. مقدار آبی که از ایگواسو بیرون می‌آید باور نکردنی است. اسم این ناحیه را نیاگارا در ویاگارا گذاشته‌اند. شما می‌توانید به همراه یکی از چند تور بوینس آیرس به این آبشار‌ها بیایید یا با اتوبوس‌های محلی به آن‌جا آمده از آبشار‌ها دیدن کنید. گردشگران برای ورود به آبشار ۶۰ پزو (۴ دلار) باید پرداخت کنند. اینجا بدون‌شک یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در آرژانتین است.

سفر به ابرها با قطار

سفر به ابرها در آرژانتین

بله! این قطار‌ برای توریست‌ها ساخته شده و گران است، اما گذر از میان ابر‌ها و جنگل رود لاش بسیار نفس‌گیر است. این سفر ۴۰۰ کیلومتری طی ۱۶ ساعت از شهر سالتا شروع به حرکت می‌کند و به سمت رشته کوه‌های آند می‌روند. قطار به ارتفاع ۴۲۰۰ متری رفته از میان جنگل‌ها، دره‌ها و کوه‌ها عبور می‌کند.

کوه آکونکاگوا (Aconcagua )

کوه آکونکاگوا

کوه آکونکاگوا با ارتفاع ۷۰۰۰ متر نه تنها بلند‌ترین کوه آرژانتین، بلکه بلند‌ترین کوه در آمریکای جنوبی است. کوه‌نوردی در این کوه فقط برای افراد با تجربه امکان‌پذیر است و دو هفته تا صعود به قله طول خواهد کشید.

یخچال طبیعی پریتو مورنو (Perito Moreno)

یخچال طبیعی پریتو مورنو

یخچال طبیعی پریتو مورنو در پارک ملی و تجملی یخچال طبیعی قرار دارد. این یخچال با مساحتی به طول ۱۵۰۰۰ فوت و عرض ۲۰۰ فوت یکی از سرد‌ترین جاذبه‌های کشور آرژانتین محسوب می‌شود.

واله د لا لونا

واله د لا لونا

منطقه‌ی واله د لا لونا که به دره‌ی ماه نیز شهرت دارد، منطقه‌ای با مناظری بسیار زیبا است که قدمت آن به دوران تریاسه بر‌می‌گردد. باد و باران شکل و شمایل سنگ‌ها را تغییر کرده و به این‌طور به نظر می‌رسد که این دره به شکل کره‌ی ماه است. بر خلاف وضعیت خشکش، این منطقه محلی مناسب برای زندگی انواع حیوانات مثل روباه‌ها، جغد‌ها، گورکن‌ها و کرکس‌های آمریکایی است.

خرید در بازار‌

واله د لا لوناروز‌های یکشنبه در سن تلمو در شهر بوینس آیرس بازاری است که علاوه بر خرید می‌توانید از جشن و موسیقی خیابانی نیز لذت ببرید. در اینجا می‌توانید سوغات‌هایی نظیر نقره، نقاشی و مجسمه‌ با قیمتی مناسب تهیه کنید.

 تماشای نهنگ‌ها

تماشای نهنگ‌ها

در شهر پاتاگونیا و از ماه‌های ژوئن تا دسامبر می‌توانید به تماشای نهنگ‌ها بروید. تماشای نهنگ‌ها گران است، اما دیدن آن‌ها در وقت مهاجرت می‌ارزد.

اوسوایا (Ushuaia)

اوسوایا در آرژانتین

اوسوایا جنوبی‌ترین شهر در دنیا است و همچنین بزرگ‌ترین شهر در تیرا دل فوئگو (Tierra del Fuego) محسوب می‌شود. اینجا محل گردشگری محبوب میان مسافران به جنوبگان (Antarctica) و مسافرانی است که به پایان سفر خود به آمریکای جنوبی رسیده‌اند. در کنار موزه‌های این شهر، اوسوایا با مناظر زیبایی از خانه‌های چوبی رنگی در کنار کوه‌های آند که پشت آن‌ها قرار دارد، بسیار دیدنی است.

 کوه‌های آند

کوه‌های آند

چه بخواهید در کوه‌پایه بمانید و چه به ارتفاع‌های بالا صعود کنید، رفتن به کوه‌های آند تجربه‌ای جالب و هیجان‌انگیز خواد بود. این کوه‌ها بدون شک شما را شیفته‌ی خود می‌کنند.

شیاره‌ی هوماهواکا (Quebrada de Humhuaca)

شیاره‌ی هوماهواکا در آرژانتین

این شیاره که به وسیله‌ی رود ریو گرانده (Rio Grande) به پایین رفته است، مکانی باستانی است که در آن فرهنگ و تاریخ به خوبی به چشم می‌خورد. همچنین با رفتن به اینجا می‌توانید از اطراف آن نیز دیدن کنید و از دیدن معماری در شیاره‌ی هوماهوآکا (Humahuaza) لذت ببرید.

شهر کوچک کاجون دل آزول (Cajon del Azul)

شهر کوچک کاجون دل آزول در آرژانتین

این شهر کوچک در شهر ال بولسون (El Bolson) و در نزدیکی کوه‌های آند واقع شده است. آب مات فیروزه‌ای که از زیر پل‌های روستایی عبور می‌کند، آلاچیق‌ها و تخته سنگ‌های بزرگ، همه و همه از دیدنی‌های این شهر کوچک هستند. این شهر نسبت به دیگر جا‌های آرژانتین کمی خشک و بیابانی است. اگر به اینجا بیایید، حتما باید چند روزی توقف داشته باشید و از همه جای آن دیدن کنید. حتما از مرکز اطلاعات توریست‌ها برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود کمک بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.