تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چطور آرامش داشته باشیم؟

مهم ترین قدم برای رسیدن به آرامش در زمان انجام کار، آن هم در کوتاه ترین زمان و کم ترین مدت، این است که شما تصمیم بگیرید آرامش داشته باشید . پس از همین حالا تصمیم بگیرید .

گیاه را فراموش نکنید .

گاهی حتی نگاه کوتاهی به طبیعت فشار زندگی روزمره را در وجود شما از بین می برد . داشتن گلدان در خانه یا در محل کار، باغی خیالی را در ذهن شما تداعی می کند .

دفترچه یادداشت همراه داشته باشید .

زمانی که با انبوه کار روبه رو هستید، با دو وسیله بسیار مهم می توانید فشار روانی ناشی از کار را کاهش دهید: مداد و دفترچه یادداشت . مواردی که باعث نگرانی شما شده اند، یادداشت کنید و با دیده حقارت به آن ها بنگرید . چیزی را بنویسید که می خواهید در آن روز به دست آورید و مواظب باشید کارهایتان را با نظم انجام دهید .

ساده بگیرید

هر چه زندگی و کارتان پیچیده تر باشد، فشار روانی بیش تری خواهید داشت . به دنبال راه ساده تر برای کار و زندگی باشید، متوجه می شوید که مسائل ساده خواهند گذشت .

معاشرت هاتان را اصلاح کنید .

به شما سفارش می کنیم از برخورد با افراد یکدنده، هیجانی و اهل رقابت بپرهیزید بر عکس با افراد آرام تر معاشرت کنید .

کارتان را دست کم نگیرید .

اگر اشتیاق رسیدن به جاه و مقام با هدف های نامشخصی همراه شود، شخص را در وضعیتی پر از فشارهای عصبی قرار می دهد، آرام باشید و اهداف خود را به صورت روشن و واضح مشخص کنید .

با تاثیرات نورهای زیان آور مقابله کنید .

چراغ های برق، تلویزیون، رایانه و لامپ های فلورسنت همگی تنش عصبی ایجاد می کنند . تا جایی که می توانید در برابر این نورهای مزاحم قرار نگیرید و تجهیزات الکترونی دیگری را جایگزین آن ها کنید; مانند ژنراتوری با یون یا تجزیه گر .

با نظم آرامش برقرار سازید .

بی نظمی مخالف آرامش و سبب آشفتگی است .

زود بخوابید .

این حرف بسیار درستی است که می گویند: «یک ساعت خواب قبل از نیمه شب بهتر از دو ساعت خواب بعد از نیمه شب است » .

بی اعتنا باشید .

بعضی از مسائل هستند که حل آن ها از عهده شما بر نمی آید . در برابر آن ها بی اعتنا باشید و بکوشید همه نیرویتان را صرف مسائلی کنید که از عهده حل آن ها برمی آیید . بی تردید با این کار احساس آرامش خواهید کرد .

بیش تر از حد معمول آب بنوشید .

خیلی بیش تر از آنچه که فکر می کنید به آب احتیاج دارید . آب بنوشید . نوشیدن آب، افزون بر حفظ سلامتی شما، در ایجاد احساس آرامش نیز مؤثر است .

به زمان زندگی ببخشید .

در زندگی همه چیز فراوان یافت می شود به این شرط که با اشتیاق به آن نزدیک شوید . بدانید که زندگی، تولید کننده و تکمیل کننده همه کاستی ها است .

آرام نفس بکشید .

تنفس آرام و عمیق، عامل همه پیروزی ها در هنرهای رزمی، تئاتر و رسیدن به آرامش است . عمیق و آرام نفس بکشید و به صدای هر نفسی که می آید و می رود گوش کنید . به این ترتیب، آرامش پیدا خواهید کرد .

از سکوت استقبال کنید .

سکوت را به معنای لحظه آرامش و صلح و صفا در نظر بگیرید نه عدم صدا . در این صورت، به زودی این حالت زیبا را تحسین خواهید کرد .

ورزش کنید .

اگر به طور مرتب ورزش کنید، بهتر می توانید خود را با شرایط مختلف سازگار کنید . ورزش به شما آرامش، سلامتی و ضایت بیش تری می بخشد .

تغییر را خوب تعبیر کنید .

اگر تغییرات گوناگون در زندگی را بپذیرید، می توانید آرامش خود را حفظ کنید . سعی کنید از هر تغییری تجربه ای بیندوزید و آن تجربه را در راه رسیدن به هدف به کار برید .

ویتامین های ویژه بخورید .

ویتامین های E , C , A و بعضی از ویتامین های B یا به عبارتی ضد اکسیدانت ها خاصیت شفابخش و ضد سالخوردگی دارند و در ضمن آرام بخش نیز هستند .

از سرعت خود بکاهید .

می توانید با آرام کردن حرکات خود، کم کردن سرعت سخن گفتن با میزان تنفستان به آرامش برسید .

لباس راحت بپوشید .

لباس های گشاد و راحت احساس آرامش فیزیکی ایجاد می کنند و حتی راحت هم به نظر می رسند .

به کارهای مثبت گرایش پیدا کنید .

کلمات خوب، تاثیر مثبتی بر احساسات شما می گذارند . اگر بتوانید حرف ها و افکار خوب را جایگزین انواع بد آن کنید، در یک چشم به هم زدن به آرامش می رسید .

موقعیت خویش را بسنجید .

در موقعیت هایی که فشار عصبی ایجاد می شود، نخستین قدم برای مقابله با آن، ایستادن و فکر کردن و سنجیدن موقعیت است . هر بار که افکار خود و موقعیتتان را بسنجید، می توانید گامی به سوی آرامش بردارید .

قبل از درگیری فرار کنید .

وقتی خشم شما را برانگیخته می شود، سعی کنید مدت ده دقیقه تند تند راه بروید و بعد حرفتان را بزنید . در این صورت، هیجان خود را تنها به صورت حرف نشان نداده اید .

به جنبه های روشن هم توجه داشته باشید .

تقریبا برای هر موقعیتی جنبه روشنی هم وجود دارد; حتی برای موقعیت هایی که اول ناراحت کننده به نظر می رسند . به دنبال این جنبه روشن بگردید، از آن لذت ببرید و بگذارید شما را آرام کند .

به درخت تکیه دهید .

در وجود درخت ها نوعی آرامش نهفته است . درخت مناسبی را در نزدیکی خودتان انتخاب کنید و هر وقت احساس خستگی و فشار کردید، به آن جا بروید .

چرخه نود دقیقه ای را فراموش نکنید .

چرخه استراحت و کارآمدی فعالیت مغز انسان (خلاقیت، تصور، تجسم و خیالبافی) به گونه ای است که پس از هر نود دقیقه فعالیت به چند دقیقه استراحت نیاز دارد، این چرخه را تکرار کنید و بدانید که چگونه می توانید آرامش داشته باشید .

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.