تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چطور آب زرشک بگیریم؟

طرز تهیه آب زرشک طبیعی

آب زرشک طبق تحقیقات انجام شده فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن دارد به همین دلیل بهتر است از مصرف آن در طول سال غافل نشوید زیرا، این نوشیدنی برای پوست، لاغری، کبد، تصفیه خون برای آلزایمر بسیار مفید است، در ادامه مطلب طرز تهیه آب زرشک را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه آب زرشک :

• زرشک کوهی یا زرک : ۷۰۰ گرم

• آب : یک لیتر یا ۴ پیمانه

روش اول برای ساخت آب زرشک طبیعی :

• زرشک ها را کاملا تمیز با آب سرد شسته و در آبکش غیر فلزی بریزید. در قابلمه ای مناسب آب را بجوشانید سپس زرشک ها را درون آب جوش بریزید و حرارت را ملایم کرده و در قابلمه را بگذارید.

• بعد از ده دقیقه حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید محتویات قابلمه مقداری سرد و خنک شوند. سپس می توانید زرشک را درون آبکش غیر فلزی ریخته و زرشک ها را با دست بمالید تا کاملا آب زرشک از آن ها خارج شود و تفاله اش فقط باقی بماند.

• دقت نمایید که آب زرشک بدست آمده باید کاملا صاف و بدون تفاله باشد و آن را دورن بطری شیشه ای در بسته، در یخچال می توانید نگهداری کنید.

• آب زرشک که تهیه کردید غلیظ است و برای استفاده می توانید مقداری آب به آن اضافه کرده و سپس نوش جان بفرمایید.

روش دوم برای ساخت آب زرشک طبیعی :

•  در طرز تهیه آب زرشک ابتدا زرشک ها را پس ار شست و شو با آب سرد و آبکش کردن آن، همراه آب سرد درون ظرفی غیر فلزی ریخته و به مدت ۲۴ ساعت همینطور بمانند.

• سپس آن ها را درون مخلوط کن ریخته و تفاله های زرشک را از آب زرشک جدا نمایید. آب زرشک آماده است و می توانید در بطری شیشه ای ریخته و آن را در یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم در تهیه آب زرشک طبیعی :

۱. ساخت آب زرشک طبیعی مستلزم زرشک مرغوب و مخصوص این کار است. زرشکی که آب آن را تهیه می کنند زرشک کوهی یا زرک می باشد که با زرشک پلویی متفاوت است.

۲. زرشک کوهی دارای هسته و دانه است و مزه ترشی دارد اما زرشک پلویی بی دانه و شیرین مزه است. زرشک کوهی نیز انواع رنگ های مختلفی مانند صورتی، ارغوانی، سیاه و زرد، دارند که هر کدام از این ها نیز طعم و خواص مختلفی دارند.

۳.  معمولا برای تهیه آب زرشک از نوع سیاه و صورتی و یا ارغوانی آن استفاده می کنند که خواص فوق العاده ای دارند.

۴. به منظور بهره مندی از خواص زرشک می توان از تمام انواع زرشک استفاده کنید.

۵. در زمان آبگیری زرشک دقت داشته باشید که زیاد نجوشانید زیرا، علاوه بر تلخ شدن آب زرشک فواید آن نیز از بین می رود.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.