تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چطور آلو خشک کنیم؟

طرز تهیه آلو خشک در خانه

آلو یکی از میوه های پر طرفدار تابستان است که به دلیل این محبوبیت، این میوه را خشک می کنند تا در بقیه ی فصول سال نیز مورد استفاده قرار گرفته و ماندگاری بیشتری داشته باشد. ما این کار را برای بسیاری از میوه های تابستانه انجام می دهیم و خیلی از ما مشتاقیم که این کار را در خانه انجام دهیم تا  علاوه بر اینکه از سلامت آن اطمینان داشته باشید در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید.
اگر مشتاقید که آلو را در خانه خشک کنید باید بدانید که خشک کردن این میوه مانند سایر میوه ها به راحتی صورت نمی گیرد و نیاز به تکنیک های خاصی دارد.

اولین معضل در خشک کردن آلو پوست ضخیم آن است چرا که بعد از خشک شدن ضخامت پوست آن بیشتر شده و به راحتی از آلو جدا نمی شود. به همین دلیل اولین قدم در تهیه ی آلو خشک جدا کردن پوست آن از میوه است. برای اینکه این کار را به سادگی و بدون آسیب رساندن به بافت میوه انجام دهید بهتر است آلوهای تازه را درون آب جوش قرار دهید. زمان برداشتن آلوها از روی حرارت وقتی است که پوست آلوها جمع شده و به راحتی جدا می شود. زمانی که بافت آلوها نرم و لطیف شد، آنها را از روی حرارت بردارید، در غیر این صورت برای مدت بیشتری آلوها را بر روی حرارت گذاشته تا بافت سالم آلو تغییر شکل دهد تا پوست آن به راحتی جدا شود.

حتما در نظر داشته باشید که برای این کار می توانید از هر نوع آلویی استفاده کنید، فقط توجه داشته باشید که آلوهای گوشتی و شیرین را انتخاب کنید نه آبدار!

نکته ی بعدی این است که حتما دقت داشته باشید نه فقط برای تهیه ی آلو بلکه به طور کلی برای خشک کردن هر میوه ای باید یک محیط استریل و تمیز داشته و از سلامت فضایی که برای خشک کردن انتخاب کرده اید اطمینان داشته باشید.

آلو را می توانید به دو روش خشک کنید. یا به وسیله ی پنکه و یا در معرض مستقیم نور خورشید.

در هر دو روش باید توجه کنید که بعد از مدتی آنها را جا به جا کرده تا به صورت یکنواخت و یکدست خشک شوند.

بعد از اینکه پوست تک تک آلوها را جدا کردید با توجه به سلیقه تان کمی نمک یا شکر می پاشید و در یک سینی یا سفره ای تمیز در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می دهید تا خشک شوند.

با توجه به شدت آفتاب و میزان خشک بودن دلخواهتان می توانید آنها را برداشته و در یک ظرف در بسته و در یک مکان سرد و خشک(ترجیحا فریزر) قرار دهید.

حتما دقت کنید که هر روز به آلوهایتان سر بزنید زیرا در غیر این صورت ممکن است تمام بافت آلو خشک شود و چیزی جز هسته ی آلو برایتان باقی نماند.

اگر فضای کافی برای دسترسی به آفتاب و خشک کردن آلوهایتان ندارید و یا نسبت به تمیز ماندن آلوها در فضای آزاد حساس هستید این کار را می توانید با پنکه انجام دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.