تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چگونه از خشکی مو جلوگیری کنیم؟

شیوه‌های جلوگیری از شکستگی مو را به شما توضیح داده‌ایم. پس، با ما همراه شوید.

۱٫ رژیم غذایی

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند «همان چیزی هستید که می خورید!»، خصوصاً وقتی صحبت از سلامت مو و پوست است، این سخن معنادارتر می شود. برخی مواد مغذی به رشد مو کمک و از شکستگی آن جلوگیری می‌کنند. روی، آهن، فولیک اسید و ویتامین A، C، D، E و ویتامین های B از این جمله اند، پس حتماً این مواد را در رژیم غذایی روزانه‌ی خود بگنجانید. افزون بر این، پروتئین و آنتی اکسیدان (که در غذاهای گیاهی یافت می‌شود) موهای شما را از آسیب دور نگه می‌دارد.

۲٫ استرس

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد استرس با ریزش مو مرتبط است. همچنین، مشخص شده است که استرس منجر به شکستگی مو می‌شود. بیماری «تلوژن افلوویوم» نوعی ریزش موی ناشی از استرس و برخی عوامل دیگر است. بر اثر این بیماری، فولیکول‌های موی شما به خواب می‌روند. بنابراین، موهایی که در وسط چرخه‌ی رشد قرار دارند، ممکن است از بین بروند. احتمال دارد متوجه شوید که موهای قدیمی‌تر نیز دچار ریزش می‌شوند. بنابراین، با کنترل و مدیریت استرس موهای سالم‌تری خواهید داشت.

۳٫ خشکی مو

مویی که بیش از حد خشک است، بیشتر از انواع دیگر مو در معرض شکستگی و آسیب قرار دارد. خشکی مو ممکن است ناشی از عوامل مختلفی نظیر آب و هوای خشک، رطوبت کم و گرمای بیش از حد باشد. برای پیشگیری از خشک شدن مو، همواره موهای خود را با آب گرم (نه آب داغ) بشویید. زیرا آب داغ خشکی مو را تشدید می کند.

 

اگر انتهای موی شما خشک است، شامپوی را فقط روی پوست سر خود بمالید. علاوه بر این، از بهترین ماسک مو نیز استفاده کنید.

۴٫ آسیب ناشی از گرما

اگر سشوار، اتوی مو یا ابزارهای حرارتی دیگر را در درجه ی زیاد حرارت استفاده کنید، موهایتان زودتر حالت می‌گیرند. با این حال، اگر از این ابزارها به صورت نادرست یا بیش از حد استفاده کنید، کوتیکول موی شما بر اثر درجه حرارت شدید آسیب خواهد دید.

یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب به خاطر گرما، این است که ساقه‌های موی خود را حداقل یک روز در هفته از تمام ابزارهای حالت دهنده دور نگه دارید. برای کاهش آسیب ناشی از گرمای ابزارهای حالت دهنده و شکستگی مو، انواع سرامیکی را انتخاب کنید زیرا این نوع دستگاه ها به طور یکنواخت گرم می‌شوند، بنابراین لازم نیست که به طور مکرر روی یک بخش خاص مو از آنها استفاده کنید. همچنین مهم است که قبل از اعمال گرما با اسپری محافظ حرارت از موهای خود محافظت کنید.

۵٫ مصرف بیش از حد مواد شیمیایی

فر مو دائم، نرم کننده های قوی، صاف کردن حرفه ای و رنگ کردن همه باعث می شوند موهای شما بعد از یک یا دو جلسه‌ی اول سالم تر به نظر برسد؛ اما اگر این خدمات را بیش از حد انجام دهید، کوتیکول موهایتان در هم می‌شکند و موهایتان آسیب می بیند.

طبق تحقیقات انجام شده متخصصان توصیه می‌کنند که در صورت امکان فاصله بین دریافت این خدمات را به ۸-۱۰ هفته افزایش دهید. همچنین، از ماسک مو برای موهای آسیب دیده استفاده کنید تا رنگ موی شما بیشتر دوام بیاورد و مجبور نشوید مدام موهایتان را رنگ کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.