تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بهترین منبع یادگیری و تمرین زبان جاوا چیست؟

برای یادگیری هر زبان برنامه‌نویسی راه‌های خیلی زیادی وجود دارد و این که کدام راه بهتر است علاوه بر شخصیت کسی که می‌خواهد یاد بگیرد خیلی به این بستگی دارد که آیا جاوا اولین زبان برنامه‌نویسی است که می‌خواهید یاد بگیرید یا خیر. مورد بعدی که خیلی تاثیر دارد این است که آیا زبان انگلیسی شما خوب است یا خیر.

من سعی می‌کنم این سوال رو در حالت‌های مختلف جواب بدم. در صورتی که زبان انگلیسی شما خیلی خوب نیست و جاوا اولین زبانی است که می‌خواهید یاد بگیرید آموزش‌های ویدیوای سایت‌های مانند فرانش می‌تواند خیلی مفید باشد.

در صورتی که انگلیسیتان خوب نیست ولی زبان برنامه‌نویسی دیگری مانند C++ یا PHP را بلد هستید و یا مقدمات جاوا رو می‌دونید و می‌خواین توش حرفه‌ای‌تر بشید بهترین راه یادگیری و بهتر شدن می‌تواند تعیین یک پروژه ساده برای خودتون باشه. وقتی که یک پروژه برای خودتون در نظر بگیرید فوق‌العاده به سرعت یادگیریتون کمک می‌کنه و بهتون کلی انگیزه میده. بعد در GitHub سرچ کنید تا پروژه‌های مشابه پروژه‌ای که در نظر گرفتید رو در زبان جاوا پیدا کنید و اون رو بگیرید و با اجرا کردن اون پروژه شروع کنید. اگر توضیح کافی برای چگونه اجرا کردن پروژه در README گیت‌هاب وجود ندارد می‌تونید یه ویدیو در موردش اون بخشش توی YouTube ببینید. مرحله بعدی اینه که سر در بیارید که اون پروژه چطوری داره کار می‌کنه و کد رو مطالعه کنید، و بعد سعی کنید خودتون یه چیزی مشابهش رو بنویسید.

اگر زبانتون خوب هست چه جاوا زبان برنامه‌نویسی اولیه که می‌خواین یاد بگیرید چه زبان اول نیست، بدون شک YouTube بهترین و راحت‌ترین روش برای یادگیری مقدمات Java می‌تونه باشه. من خودم برای شروع آموزش‌های جاوای NewBoston۴۲ در یوتیوب رو مخصوصا برای افرادی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنن پیشنهاد می‌کنم. شکی نیست که این ویدیوها فقط نحوه کار با جاوا رو بهتون یاد می‌دن و اگر دوست دارید واقعا در جاوا حرفه‌ای بشید باید شروع کنید و برای خودتون پروژه تعیین کنید و انجام بدید.

خوبی زبان جاوا اینه که وقتی یادش بگیرید با کمی تمرین بیشتر می‌تونید علاوه بر برنامه‌های دسکتاپ و وب برای موبایل‌های اندروید (Android) هم برنامه بنویسید!

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.