تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

برای کانادا چطوری میتونم ویزای کاری بگیرم؟

قوانین جدید مهاجرت به کانادا در دوران کرونا

دولت فدرال مرکزی کشور کانادا با شیوع ویروس کووید ۱۹ (کرونا) سیاست‌های خاصی برای مهاجرت به این کشور اتخاذ نموده که بر مبنای آن برای جلوگیری از شیوع این بیماری محدودیت‌هایی برای مهاجرت به کانادا ایجاد شده که در ادامه اطلاعات بیشتری درخصوص این محدودیت‌ها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

محدودیت‌های مهاجرت به کانادا

دولت کانادا در تاریخ ۱۶ مارس به طور رسمی اعلام کرد به افرادی که تابعیت یا اقامت دائم این کشور را ندارند اجازه ورود داده نمیشود همچنین هنوز اطلاعاتی درباره کسانیکه مجوز تحصیل یا کار در کانادا را داشته اما خارج از این کشور هستند، اعلام نشده است. البته لازم به ذکر است قوانین موجود برای اعضای خانواده کانادایی‌ها، شهروندان آمریکایی، پرسنل هواپیما و دیپلمات‌ها اجرا نخواهد شد و این افراد از قوانین جدید مستثنی هستند.

لازم است بدانید محدودیت‌های ذکر شده درباره حمل و نقل کالا به صورت هوایی و زمینی اعلام نمی‌شود اما دولت کانادا به سازمان هواپیمایی (خطوط هوایی) دستور داده از ورود افراد دارای علائم کووید ۱۹ (کرونا) ممانعت کنند همچنین تعداد پروازهای داخلی و خارجی این کشور به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

طبق اطلاعات به دست آمده تنها پروازهای آمریکا، جزایر کارائیب، سنت پیر و میلکون مجوز پرواز خواهند گرفت.

دولت کانادا برای صدور ویزا چه اقداماتی انجام میدهد؟

طبق دستورالعمل‌های جدید اداره مهاجرت کانادا تمام آزمون های تابعیت (شهروندی)، مراسم شهروندی و کمپ‌های افراد ناتوان کنسل شده که نتیجه آن اخلال در فرایند دریافت اقامت دائم، موقت و تابعیت کاناداست.

همچنین کلیه قرار ملاقات‌ها و مصاحبه‌های حضوری برای دریافت اقامت یا ویزای کانادا تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

سازمان IRCC کانادا با شیوع بیماری کرونا برای صدور اقامت یا ویزای این کشور اطلاعات و مدارک جدیدی همچون برگه سوء پیشینه، بیومتریک، پاسپورت (گذرنامه) و برگه آزمایشات و معاینات پزشکی خواسته که اغلب توسط دولت‌های ایران، چین و کره جنوبی صادر می‌شود.

شایان ذکر است مدت زمان انجام کارهای بیومتریک از ۳۰ روز به  ۹۰ روز افزایش یافته و دولت فدرال مرکزی زمان بیشتری برای درخواست اقامت دائم کانادا در نظر گرفته است.

زمان بیشتر برای ارائه درخواست اقامت دائم کانادا

همانطور که اشاره کردیم دولت کانادا به دلیل شیوع بیماری کرونا مدت زمان درخواست اقامت دائم را از ۳۰ روز به ۹۰ روز افزایش داده و اگر متقاضیان تا روز ۶۰ام مدارک کامل خود را ارائه ندهند باید توضیحاتی در این خصوص به سازمان مهاجرت کانادا ارائه دهند.

علاوه بر موارد ذکر شده کلیه متقاضیان دریافت ویزای کانادا زمان بیشتری برای ارائه مدارک و اطلاعات خود خواهند داشت.

همچنین تمام مهاجران چینی باید در صورتیکه برگه معاینه پزشکی قبلی آنها باطل شده، باید دوباره آزمایشات را انجام داده و تاییدیه آن را به IRCC ارائه دهند این قانون برای اتباع ایرانی و کره‌ای هم اجرا می‌شود.

دارندگان اقامت موقت می‌توانند مدت زمان آن را تمدید نمایند

کلیه مهاجران خارجی که اقامت آن‌ها رو به اتمام است، برای حفظ وضعیت و سلامتی خود میتواند درخواست تمدید اقامت بدهند که تمام امور مربوط به تمدید اقامت به صورت آنلاین و اینترنتی انجام شده و هزینه‌های مرتبط به آن باید پرداخت شود همچنین افرادی که منتظر پاسخ درخواست خود هستند، اجازه اقامت در کانادا را خواهند داشت.

محدودیت‌های صدور انواع ویزای کانادا

ویزای دانشجویی

افرادی که ویزای آن‌ها تا قبل تاریخ ۱۸ مارچ ۲۰۲۰ صادر شده محدودیتی برای ورود به کانادا نداشته اما به محض ورود باید ۱۴ روز قرنطینه شوند.

قوانین برای متقاضیاتی که درخواست ویزا نموده متفاوت خواهد بود.

ویزای کار

طبق قوانین موجود کشور کانادا تمام افرادی که ویزای کار کانادا را داشته اما در حال حاضر خارج از این کشور هستند، بدون هیچ محدودیتی می‌توانند وارد خاک این کشور شده همچنین در شرایط خاص اعضای خانواده هم می‌توانند آن‌ها را همراهی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.