تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

روش‌های تعیین زمان زایمان کدامند؟

۱. سونوگرافی

در حال حاضر سونوگرافی شکم مادر، دقیق‌ترین راه برای تعیین تاریخ زایمان است. همچنین نتایج نشان می‌دهد که سونوگرافی در سه ماهه نخست بارداری، به نسبت سونوگرافی ماه‌های آینده، تاریخ دقیق‌تری برای زایمان تعیین می‌کند.

در روش سونوگرافی با اندازه‌گیری دور سر جنین، اندازه ساک بارداری و همچنین طول سر تا باسن جنین، می‌توان تشخیص داد که جنین چه سنی دارد. پس از تعیین سن جنین، می‌توانیم با در نظر گرفتن طول مدت یک بارداری طبیعی (۳۷ تا ۴۲ هفتگی)، زمان تولد نوزاد را محاسبه کنیم.

۲. معاینه شکم

بررسی اندازه شکم و رحم مادر، می‌تواند نشان‌دهنده میزان رشد جنین باشد. به همین خاطر از طریق این روش می‌توانیم محاسبه کنیم که جنین در چه مرحله‌ای قرار گرفته و تا زمان تولد وی چه مدت باقی مانده است. همانطور که احتمالا شما هم متوجه شده‌اید، اندازه شکم به عوامل مختلفی به ویژه جثه جنین مربوط است. به همین خاطر بزرگی یا کوچکی اندازه جنین، می‌تواند باعث خطای پزشک در این زمینه شود.

۳. بررسی ارتفاع و طول دهانه رحم

با نزدیک شدن به زمان وضع حمل، طول دهانه رحم به مرور کوچکتر از حد نرمال می‌شود، بر این اساس پزشک با بررسی طول دهانه رحم، می‌تواند زمان تقریبی تولد نوزاد را مشخص کند. همچنین ارتفاع رحم، یعنی فاصله قله رحم تا جناغ سینه، یک راه دیگر برای تشخیص سن بارداری است که در هر معاینه پزشک، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.