تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

کدام محلول‌ها برای ضد عفونی تلفن همراه مناسب نیست؟

استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده نامناسب به وسایل الکترونیکی به‌ ویژه تلفن همراه آسیب می‌رساند.

نحوه ضدعفونی تلفن همراه و یافتن محلول مناسب برای آن، مسئله‌ای است که با همه‌گیری ویروس کرونا این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افراد به‌ دلیل نداشتن آگاهی در مورد روش صحیح ضدعفونی کردن، ناخواسته به تلفن همراه خود آسیب زده‌اند. در ادامه شما را با بعضی از محلول‎های نامناسب برای ضدعفونی موبایل آشنا می‌کنیم:

ضدعفونی‌کننده دست

ازآنجاکه بعضی از محلول‌های ضدعفونی‌کننده‎ دست دارای رایحه و اتیل‌ الکل است، توصیه می‌شود برای ضدعفونی صفحه گوشی از آن استفاده نکنید. با این حال برای جلوگیری از از شیوع ویروس‌ها و باکتری‌ها، پس از لمس وسایل بیرون از منزل باید قبل از دست‎زدن به گوشی‌ دست‌های خود را ضدعفونی کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه به‎جای محلول خانگی از ضدعفونی‌کننده‌های کارخانه‌ای استفاده کنید، زیرا محصولات خانگی به اندازه محصولات کارخانه‌ها مؤثر نیست.

شیشه پاک‌کن

برای تمیزکردن سریع آینه‌ها و شیشه‌ها، شیشه‌پاکن گزینه مناسبی است، اما آیا این محلول‌ها برای ضدعفونی تلفن همراه نیز مؤثر است؟ بعضی از تلفن‌های جدید مانند آیفون XR دارای پوششی ضدآب و روغن است که با گذشت زمان از بین می‌رود. استفاده از پاک‌کننده‌های خشن، این پوشش را سریع‌تر از بین می‌برد و تلفن همراه را در برابر خراش آسیب‌پذیر می‌کند. همچنین هرگونه پاک‌کننده دارای ماده ساینده سطح تلفن همراه را خراش می‌دهد؛ بنابراین باید از مصرف شیشه پاکن برای ضد عفونی‌کردن آن اجتناب کرد.

پاک‌کننده‌های آشپزخانه

ویژگی ضدخراش لایه محافظ گوشی‌ها معمولاً با مواد تمیزکننده از بین نمی‌رود، اما فرمول ساینده بعضی از این محصولات ممکن است به لایه محافظ آسیب برساند. به همین دلیل شرکت اپل پیشنهاد می‌کند از محصولات تمیزکننده خانگی از جمله سفیدکننده، برای تمیزکردن آیفون استفاده نشود. این شرکت استفاده از پاک‌کننده‌های آشپزخانه را حتی برای صفحات دارای محافظ نیز توصیه نمی‌کند. اگرچه دستمال توالت برای تمیزکردن میز مناسب است، اما گزینه مناسبی برای گوشی نیست. این دستمال ممکن است خرد شود و بقایای آن تلفن همراه را خراب کند. حتی دستمال کاغذی می‌تواند باعث خراش صفحه نمایش گوشی شود.

الکل صنعتی و غیر مجاز

ازآنجاکه بسیاری از گوشی‌های جدید دارای پوشش محافظ است، استفاده از الکل برای ضدعفونی‌کردن آن مناسب است. هرچند اسپری‌کردن الکل روی گوشی توصیه نمی‌شود، زیرا این عمل، پوشش مقاوم گوشی را سریع‌تر از بین می‌برد و باعث می‌شود تلفن در معرض خراش قرار گیرد. مدیرعامل اپل، مصرف الکل غیرمجاز و صنعتی را برای ضدعفونی دستگاه‌های اپل مناسب ندانسته و استفاده از دستمال‌های الکلی و یا الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد را جایگزین مناسبی می‌داند. بنابراین پیش از استفاده از محلول‌های ضدعفونی حاوی الکل، از ایمن‌بودن آن برای صفحه نمایش تلفن همراه‎ خود مطمئن شوید.

محلول‌های پاک‌کننده آرایش

بعضی از پاک‌کننده‌های آرایشی حاوی مواد شیمیایی نامناسب و ناملایم برای صفحه نمایش گوشی است؛ استفاده از این محلول‌ها برای وسایل الکترونیکی توصیه نمی‌شود.

مایع ظرفشویی

اگرچه مایع ظرفشویی و صابون‌های دست ملایم است، تنها راه استفاده ترکیب آن‌ها با آب است. اکثر شرکت‌های تلفن همراه پیشنهاد می‌کنند گوشی خود را دور از آب نگه دارید؛ بنابراین استفاده از یک پارچه مرطوب آغشته به محلول آب و صابون برای ضدعفونی مناسب‌تر است. سرکه نیز پوشش صفحه تلفن همراه را از بین می‌برد. می‌توان سرکه بسیار رقیق شده را برای تمیزکردن سایر قسمت‌های گوشی خود به‌کار برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.