تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

روش‌های مختلف گفتار‌درمانی در منزل کدامند؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

گفت‌وگو

از هر فرصتی استفاده کنید تا بتوانید با کودک صحبت کنید. هیچ‌وقت از مسائل روزانه هرچند عادی یا پیش‌ پا افتاده برای گفت‌وگوی روزانه نگذرید به دلیل این که می‌تواند شرایط خوبی را برای صحبت‌کردن فراهم آورد.

اجبار به خواندن

یک کتاب داستان یا یک قطعه خبری جذاب تهیه کنید که کودک به خواندنش مشتاق باشد و از او بخواهید آن‌ را با صدای بلند برای شما بخواند. این کار به راحتی می‌تواند او را مجبور کرده که صحبت کند و در نهایت باعث تقویت مهارت زبانی می‌شود.

کمک گرفتن از افراد دیگر

در یکی از روش‌های گفتار‌درمانی شما می‌توانید از اشخاص دیگر هم کمک بگیرید. به این صورت که با این افراد بازی را شروع بکنید و بخواهید که یک کلمه یا یک عبارت را در گوشی به هم بگویند تا به نفر آخر برسد و او این عبارت را با صدای بلند بیان کند. در این بازی کودک سعی می‌کند که مفاهیم را به خوبی به شخص بعدی برساند.

استفاده از فلش‌کارت

در این روش که برای کودکان بسیار مناسب است شما می‌توانید از چند فلش‌کارت استفاده کنید و آن‌ها را در برابرش قرار بدهید و بخواهید آن را بلند و سریع بخواند، در ابتدا با چند فلش کارت شروع کرده و به تدریج تعداد آن ‌را افزایش دهید. زمانی که فرد در خواندن بعضی از کلمات دچار مشکل می‌شود شما متوجه می‌شوید که باید بر روی آن زمان بیشتری بگذارید. همچنین می‌توانید یکی از این کارت‌ها را انتخاب کرده و در رابطه با آن مکالمه‌ای را ایجاد کنید و ادامه بدهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.