تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

افزایش شادی در سالمندان چگونه ممکن است؟

۱. ورزش

ورزش یکی از راه‌های مهار افسردگی در دوران سالمندی است. فعالیت بدنی و ورزش روزانه علاوه بر پیشگیری از تحلیل جسمی باعث مهار افسردگی و احساس تنهایی می‌شود. اگرچه اکثر سالمندان با توجه به موقعیت سنی خود در انجام برخی فعالیت‌ها و ورزش‌های حرفه‌ای دچار محدودیت هستند ولی با انتخاب ورزش‌های مناسب با دوران سالمندی از جمله پیاده‌روی، تمرینات تنفس، حرکات آرام‌سازی باعث افزایش شادابی در آن‌ها می‌شود. همچنین برنامه‌ریزی برای برقراری ارتباط‌های دوستانه در منزل یا خارج از خانه در تقویت روحیه اجتماعی سالمندان بسیار مفید است.

۲. مراقبت کردن از کودکان

بیشتر افراد گمان می‌کنند که سپردن مسئولیت نگهداری و مراقبت از کودکان یا نوه‌ها به پدر و مادر سالمند خود، آن‌ها را دچار زحمت می‌کنند. به همین دلیل از این کار خودداری می‌کنند در صورتی که این مسئولیت می‌تواند در فرد سالمند حس مفید بودن را القا می‌کند.

۳. یادگیری مهارت‌های جدید

بسیاری از والدین سالخورده ما در استفاده از برخی وسایل مانند تلفن همراه یا کامپیوتر دچار مشکل هستند. ما این قبیل کارها را برای آن‌ها انجام می‌دهیم بهتر است کمی وقت بگذاریم و این کار را به عنوان یک مهارت جدید به آن‌ها آموزش دهیم. افراد سالمند خود نیز می‌توانند مهارت‌های جدیدی کسب کنند. شرکت در کلاس‌های مختلف آموزشی، یادگیری رایانه و… هر یک می‌توانند به عنوان یک مهارت جدید فرد سالمند را به صورت فعال در جریان زندگی قرار دهد.

۴. فعالیت‌های اجتماعی

علاوه بر فعالیت‌های شناختی و رفتاری که بیشتر فعالیت‌های فردی را شامل می‌شود، برنامه زندگی فرد سالمند باید طوری باشد که او همچنان با اجتماع و مردم در ارتباط باشد. شرکت در مسافرت‌های گروهی همچنین دید و بازدید از گروه دوستان و خانواده می‌تواند فرد سالمند را همچنان در جمع مردم قرار دهد. برای جلوگیری از افسردگی در سالمندان تاکید و توجه بر قابلیت‌ها و توانایی‌های آن‌هاست تا خود را از محیط پیرامون خود دور نبینند و سالمندی خود را با از کارافتادگی هم معنا ندانند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.