تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

فرق تیبا و پراید در چیست؟

فرق تیبا و پراید در موارد زیر می‌باشد:

سرعت و شتاب:

موتور تیبا قدرت بیشتری نسبت به پراید دارد از این رو سرعت و شتاب تیبا نسبت به پراید بیشتر بوده و حداکثر سرعت نیز در این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. پراید بعد از افزایش وزن، هنوز با موتور ۱۳۰۰ سی سی به بازار می‌آید و باعث می‌شود شتاب کمتری در دسترس داشته باشید. حداکثر سرعت در پراید ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

حساس بودن موتور:

تیبا به کیفیت روغن موتور حساس بوده و شما حتما باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج دهید. اگر برای این خودرو از یک روغن موتور معمولی استفاده کنید تقریبا بعد از دو هزار کیلومتر رانندگی، وقتی خودرو را روشن کنید، صدای غیرعادی از موتور به گوش خواهد رسید که به مرور فراگیر شده و پس از گرم شدن ماشین هم دیگر قطع نخواهد شد.

مصرف سوخت:

باک بنزین در پراید ۱۳۱ گنجایش ۴۰ لیتر بنزین دارد که به ازای هر صد کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی هفت لیتر بنزین از آن کاسته می‌شود. در واقع پراید در شهر صدی ۹.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند که این عدد در اتوبان‌ها ۵.۳ لیتر است. باک سوخت تیبا گنجایش ۴۰ لیتر بنزین دارد. مصرف سوخت شهری آن ۵.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز به ۶.۹۵ لیتر می‌رسد.

فرمان:

سیستم فرمان در تیبا هیدرولیک بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد. نوع سیستم ترمز این خودرو، روغنی با بوستر خلایی بوده و نوع و دیسک و کالیبر ترمز آن در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است. اما فرمان پراید در اغلب مدل‌های آن هیدرولیک نیست.

چراغ‌ها:

چراغ جلوی تیبا از پراید پرنورتر است و رانندگی در شب را راحت می‌کند و این مسئله تاثیر زیادی بر کاهش حوادث ناشی از کاهش دید در شب راننده دارد. همچنین برای مواقع ضروری دارای مه شکن جلو و عقب است. اضافه بر آن تیبا چراغ هشداردهنده عیب یاب موتور دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.