تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مواد غذایی مفید برای پیشگیری و مقابله با کرونا کدامند؟

۱- مرکبات 

اغلب مردم در زمان سرماخوردگی تلاش می‌کنند تا بیش از پیش ویتامین c مصرف کنند. علت این امر این است که ویتامین c به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و در نتیجه بدن می‌تواند با آمادگی بیشتری به مبارزه با بیماری بپردازد. پژوهشگران بر این باورند که احتمالاً این ویتامین در بالا بردن تعداد گلبول‌های سفید بدن مؤثر است و از همین طریق اثر خود را بر سیستم ایمنی اعمال می‌کند.

میوه‌هایی که تحت عنوان مرکبات شناخته می‌شوند به دلیل داشتن مقادیر زیاد ویتامین c در پیشگیری و درمان انواع عفونت‌ها مفید هستند و در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس نیز می‌توانند به شما کمک کنند. از جمله مهم‌ترین مرکباتی که ویتامین c بسیاری دارند می‌توان به پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، لیمو شیرین و لیمو ترش اشاره کرد. از آنجایی که بدن به طور طبیعی قادر به تولید و ذخیره این ویتامین نیست شما برای حفظ سلامتی خود به دریافت روزانه ویتامین c نیاز دارید و باید مواد غذایی حاوی آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۲- فلفل قرمز 

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ویتامین c تنها در مرکبات وجود دارد. در حالی که فلفل قرمز یکی دیگر از مواد غذایی سرشار از ویتامین c است و میزان این ویتامین در آن حتی از مرکبات نیز بیشتر است. در نتیجه مصرف این ماده غذایی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید سیستم ایمنی خود را بهبود ببخشید و به این ترتیب احتمال بروز کرونا ویروس را در خود کاهش دهید.

۳- اسفناج

اسفناج یکی دیگر از غذاهای بسیار مفیدی است که در جهت پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس می‌تواند به شما کمک کند. این ماده غذایی شامل مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و توان پیشگیری و مقابله با انواع بیماری‌ها را در بدنتان افزایش می‌دهد. از جمله این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توان به فلاونئیدها، کارتنوئیدها، ویتامین C و ویتامین E اشاره کرد.

۴- کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی دیگر از غذاهای بسیار مفید است که حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. این ماده غذایی با برخورداری از مقادیر بالای ویتامین A،E،C، آنتی‌اکسیدان‌های دیگر و فیبر یکی از سالم‌ترین سبزیجاتی است که می‌توانید برای سبد خانواده خود انتخاب کنید و با مصرف آن مقاومت بدن خود را نیز بالا ببرید.

۵- کیوی

کیوی یکی دیگر از میوه‌هایی است که به افزایش قدرت بدن شما کمک می‌کند. این میوه سرشار از پتاسیم، ویتامین K و ویتامین C است. همین امر باعث می‌شود که کیوی نیز همانند مرکبات به عنوان یک عامل تقویت کننده برای گلبول‌های سفید و سیستم ایمنی در نظر گرفته شود و در نتیجه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس نیز مفید باشد.

۶- انواع بادام

انواع بادام ازجمله منابع بسیار غنی ویتامین E، منیزیم و فیبر هستند. مصرف یک مشت یا یک چهارم لیوان بادام در طول روز به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کرده و احتمال بیمار شدن شما را کاهش می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.