تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

اشتهای کودکان به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان اشتهای کودک به سطح انرژی، سن، جنسیت، طبع و عوامل مختلف دیگر بستگی دارد. بی‌اشتهایی در سنین ۴ تا ۶ سال شایع‌تر است. اگر بی‌اشتهایی کودک به همراه نشانه‌هایی چون اختلال در روند رشد، کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد بهتر است حتما با متخصص اطفال مشورت شود. متخصص در صورت لزوم آزمایش‌های لازم را انجام داده و یا از مکمل‌ها و ویتامین‌های مخصوص استفاده می‌کند.

ممکن است پزشک لازم بداند آزمایشاتی برای تشخیص کم خونی، عفونت یا بیماری‌های مزمن، آسم و حساسیت، بیماری‌های گوارشی و مشکلات روده، انگل یا یبوست درخواست کند. به ندرت ممکن است علت کم شدن اشتها عدم تعادل در ترشح غدد، بیماری‌های قلبی، مشکلات عصبی، اختلالات مغزی یا عقب افتادگی ذهنی باشد. لازم به ذکر است بیشتر بیماری‌های مزمن نشانه‌های دیگری به جز کاهش اشتها به همراه دارند.

گاهی کودک اعتراضات خود را با غذا نخوردن نشان می‌دهد. والدین با به کار بردن روش‌های نادرست مانند التماس کردن، دویدن به دنبال کودک، باز کردن دهان کودک به زور و تجویز شربت اشتهاآور نمی‌توانند بی‌اشتهایی کودک را درمان کنند. همچنین رعایت نکردن نظم در غذا خوردن، پرکردن بیش از حد ظرف غذای کودک، نداشتن قانون برای غذا خوردن، رعایت نکردن تنوع در غذا و نرم کردن بیش از حد غذا در بی‌اشتهایی کودک مؤثر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.