تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

علت داغ شدن موبایل چیست؟

داغ شدن موبایل ممکن است ناشی از وجود اشکالات داخلی (نرم افزار یا سخت افزار) و یا خارجی (استفاده بد و نادرست کاربر) در این دستگاه باشد. داغ شدن گوشی، ضمن آنکه نگرانی های کاربر و دارنده دستگاه را به دنبال خواهد داشت، ممکن است به قطعات داخلی دستگاه نیز آسیب برساند و حتی در مواردی –البته نادر- به انفجار گوشی بیانجامد. در این بخش برآنیم تا به شرح علل داغ شدن موبایل بپردازیم .

 

  • اجرای بازی های سنگین

اجرای بازی های سنگین معمولاً یکی از اصلی ترین عوامل داغ شدن موبایل است. دلیل این امر نیز آن است که بازی های نصب شده در تلفن همراه حجم بالایی از بستر سخت افزاری گوشی را استفاده می کنند و با درگیر کردن قطعات دستگاه، سبب افزایش حرارت و گرم شدن گوشی می گردند. این موضوع به ویژه زمانی که تجهیزات سخت افزاری گوشی ضعیف باشد، بیشتر نمود پیدا میکند. به طور کلی هر برنامه اجرا شده در گوشی که پردازش زیاد را در پی داشته باشد سبب گرم شدن و داغ شدن موبایل می گردد.

 

  • ویروس ها و نرم افزارهای مخرب

یکی دیگر از دلایل داغ شدن موبایل وجود نرم افزارها و ویروس های مخرب در آن است. وجود این بدافزارها نیز مانند بازی ها سبب افزایش پردازش دستگاه و در نهایت داغ شدن موبایل می گردند. معمولا طراحان نرم افزارها فقط به اطلاعات گوشی توجه می کنند و یا به تخریب فکر میکنند و سلامتی گوشی چندان برایشان مهم نیست. بنابراین بهتر است خودِ شما به عنوان یک کاربر پیش از نصب برنامه ها، وضعیت گوشی خود را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که گزینه ی اجازه نصب برنامه ها از منابع ناشناخته فعال نباشد در این صورت کمتر نرم افزار های مخرب وارد سیستم شما می شوند.

 

  • باتری گوشی

در برخی شرایط نیز با وجود آنکه گوشی شما درگیر پردازش خاصی نیست اما باز گوشی داغ می شود. داغ شدن موبایل در چنین شرایطی می تواند به دلیل باتری باشد. برای مثال استفاده از باتری های غیراورجینال می تواند باعث بروز این مشکل شود. برای پیشگیری از این داغ شدن موبایل توصیه می شود که حتما از باتری های اصلی و شارژرهای اورجینال خود دستگاه استفاده نمایید. در صورتی که از اصل بودن باتری موبال تان مطمئن هستید پس مشکل می تواند از خراب بودن و یا خراب شدن باتری دستگاه باشد.

 

  • قاب محافظ تلفن همراه

یکی دیگر از دلایل داغ شدن موبایل استفاده از همین قاب های محافظ در پشت گوشی است. اگرچه این قاب ها در محافظت از گوشی به کاربر کمک می کنند اما با دلیل انکه مانع از تهویه درست می گردند افزایش دمای گوشی را سبب می گردند. برای جلوگیری از گرما و داغ شدن بیش از حد گوشی بهتر است قاب محافظ از گوشی جدا شود. چرا که داشتن قاب های محافظ و مخصوصا قاب های ضخیم مانع رسیدن جریان هوا به گوشی و تبادل دما می گردند

 

  • چک کردن باتری و کابل شارژر

یکی دیگر از مواردی که در داغ شدن موبایل می تواند موثر باشد شارژ کردن های مداوم دستگاه و استفاده از کابل های غیر اورجینال است. گاهی اوقات کاربران به طور مداوم گوشی خود را به شارژ متصل می کنند و این عامل و شارژ بیش از حد باعث گرم شدن گوشی می شود. بهتر است زمانی که شارژ گوشی به هشتاد یا نود درصد رسید گوشی را از شارژ بکشید. این کار به افزایش عمر گوشی شما کمک می کند.

  • برنامه های پس زمینه و وای فای WIFI

یکی دیگر از دلایل داغ شدن موبایل فعال بودن برنامه های پس زمینه متعدد و روشن بودن وای فای دستگاه است. در صورتی که گوشی شما نیز داغ می شود و احتمال می دهید که این فرض نیز درباره دستگاه شما درست باشد بهتر است نسبت به غیرفعال کردن آنها اقدام نمایید. هر چه تعداد بیشتری از این نرم افزارها وجود داشته باشد CPU پردازش های بالاتری را متحمل شده و بالطبع گرمای بیشتری تولید میکند.

 

  • اشتراک گذاری اینترنت گوشی

همانطور که می دانید وقتی گوشی شما در حال اشتراک گذاری اینترنت است به شدت از باطری استفاده میکند. به اشتراک گذاشتن اینترنت انرژی زیادی از گوشی می گیرد تا پرتاب امواج وای فای به درستی انجام شود. بنابراین این موضوع نیز می تواند منجر به داغ شدن موبایل شما گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.