تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا بارداری در سونوگرافی مشخص میشود؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

شاید تا به حال شنیده اید که گفته می شود بارداری در واقع از اولین روز آخرین قاعدگی شما شروع می شود. یعنی وقتی قاعدگی شما عقب افتاده است و به بارداری شک می کنید، در واقع در هفته چهارم قرار دارید.

چرا پزشکان بارداری را اینگونه حساب می کنند؟ چون تشخیص دقیق روز تخمک گذاری بسیار دشوار است. به همین سبب به صورت قراردادی اولین روز بارداری را اولین روز آخرین قاعدگی تان حساب می کنند. این بدان معنی است که شما در هفته اول آخرین قاعدگی تان واقعا حامله نیستید و بدن شما در حال آماده شدن برای این اتفاق است. به همین دلیل تشخیص بارداری در هفته اول با سونوگرافی غیر ممکن است.

چه بارو کنید چه نه در طول هفته اول بارداری ، یعنی یک هفته بعد از اولین روز آخرین قاعدگی تان، هنوز جنینی در رحم شما وجود ندارد. بنابراین مشخصات بارداری هفته اول این است که کم کم فولیکول ها درون تخمدان رشد می کنند. حدود ۲۰ فولیکول هنوز درون تخمدان هستند و برای تخمک گذاری آماده می شوند. به همین دلیل هنوز جنینی وجود ندارد که تشخیص بارداری در هفته اول با سونوگرافی امکان پذیر باشد.

تخمک بانوان بزرگترین سلول در بدن آنهاست. با این حال تحت تاثیر هورمون های زنانه در طول هفته اول بارداری شروع به رشد می کند. این فرآیند چرخه تخمدان نامیده می شود .

در نخستین روزهای بارداری شما وارد مرحله فولیکولی خواهید شد. آغاز این مرحله با شروع دوره قاعدگی است. در ابتدا، هورمون تحریک کننده فولیکول یا  FSH  باعث می شود بسیاری از فولیکول های نابالغ شروع به آماده شدن برای تخمک گذاری کنند.

در روزهای ۵ تا ۷ قاعدگی، کم کم یکی از فولیکول ها بزرگتر از دیگر فولیکول ها و به نام فولیکول غالب نامگذاری می شود. این فولیکول استروژن بیشتری تولید می کند. هورمون استروژن باعث ضخیم تر شدن پوشش رحم می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.