تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چگونه شکایت خود را پیگیری کنیم؟

اقدامات اولیه برای پیگیری پرونده قضایی

به طور کلی ، استفاده از امکانات سایت ابلاغ ثنا ، در درجه اول نیازمند ثبت نام در سامانه ثنا می باشد . به این صورت که شخص حقیقی که متقاضی پیگیری مراحل پرونده های قضایی در سایت ثنا می باشد ، نخست باید به سایت عدل ایران به نشانی sana.adliran.ir مراجعه و نسبت به تکمیل مراحل مربوط به ثبت نام در سامانه اقدام کرد :

پس از تکمیل مراحل ثبت نام در سامانه ، رمز شخصی ورود به سامانه را می توان از یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دریافت کرد که پس از انجام مراحل احراز هویت در این دفاتر ، رمز شخصی برای ورود به سامانه ثنا در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت که با در دست داشتن این رمز شخصی به علاوه کد ملی ، پیگیری کردن پرونده قضایی امکان پذیر خواهد شد که در قسمت بعد به تفصیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

 

 

پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

همانگونه که در قسمت قبل اشاره شد ، پیگیری پرونده قضایی در سامانه ثنا صرفا با ثبت نام در سامانه و دریافت رمز شخصی امکان پذیر است . پس از دریافت کردن رمز شخصی ، برای پیگیری پرونده قضایی باید به آدرس adliran.ir وارد شده و از قسمت سمت راست صفحه ، گزینه ” اطلاع رسانی برای اشخاص “ را انتخاب کنید :

پس از آن ، صفحه زیر نمایان می شود که باید شماره ملی فرد متقاضی پیگیری پرونده به علاوه رمز شخصی دریافت شده از دفاتر خدمات قضایی به دقت وارد شود .

در این مرحله یک ” رمز موقت “ به شماره تلفن شخص متقاضی پیامک خواهد شد که درج آن برای ورود به سامانه و پیگیری پرونده های حقوقی و قضایی ، ضروری است .

در صورتی که مراحل فوق به درستی طی شده باشد ، حساب کاربری شخص متقاضی طبق تصویر زیر قابل مشاهده خواهد بود که در آن ، اطلاع رسانی های مربوط به پرونده های قضایی درج شده است .

گزینه ” مختومه شده ” و یا ” مختومه نشده ” برای آن است که اطلاع رسانی های مربوط به پرونده های خاتمه یافته و غیر آن تفکیک شود . علاوه بر این ، متقاضی پیگیری ، در صورتی که پرونده های متعددی داشته باشد ، می تواند از طریق انتخاب تاریخ مد نظر ، دسترسی آسان تری به پرونده مورد نظر پیدا کند .

در آخرین مرحله ، بر روی گزینه ” بازیابی اطلاعات ” کلیک کرده تا لیست پرونده های قضایی نمایش داده شوند که با کلیک کردن بر روی هر یک از آنها ، تمامی اطلاعات مربوط به پرونده اعم از ” خلاصه پرونده ” ، ” روند کار پرونده ” قابل ملاحظه و پیگیری خواهند بود .

لازم به ذکر است که با درج ” شماره ملی “ ، فقط پرونده هایی نمایش داده می شود که شماره ملی شخص متقاضی در آن پرونده به ثبت رسیده باشد .

همچنین ، می توانید با وارد کردن اطلاعات مربوط به ” شماره پرونده “ ، مراحل قضایی مربوط به همان پرونده را پیگیری کنید . پیشنهاد می شود برای دریافت اطلاعات کامل تر در این خصوص ، مقاله پیگیری پرونده قضایی با استفاده از شماره پرونده را نیز مطالعه نمایید .

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.