تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بارداری چقدر طول میکشد؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

بسیاری از زوجین جوان از مدت زمان لازم برای باردار شدن اطلاعی ندارند و نمی دانند چه عواملی بر باردار شدن تاثیر گذار است و روند باردار شدن را به تاخیر می اندازد . هیچ کس نمی تواند به طور دقیق بگوید چقدر طول می کشد تا حامله شوید. حاملگی وقت می برد و هیچ وقت نباید برای این کار عجله کرد .

باردار شدن

بسیاری از زوجین در طول سه ماه باردار خواهند شد اما عوامل زیادی مانند بالا رفتن سن مادر، داشتن عادت های غلط مانند سیگار کشیدن و… می تواند شانس بارداری در زوجین را کاهش دهد.

آمار زیر نشان دهنده فاصله زمانی و احتمال بسته شدن نطفه در بیشتر زوج ها است:

  • در دور اول ۳۰ درصد از زوج ها ( حدود یک ماه) باردار می شوند.
  • در دور سوم ۵۹ درصد از زوج ها (حدود سه ماه) باردار می شوند
  • در دور ششم ۸۰ درصد از زوج ها (حدود شش ماه) باردار می شوند
  • در دور دوازدهم ۸۵ درصد از زوج ها (حدود یک سال) باردار می شوند
  • در دور ۳۶ ، ۹۱ درصد از زوج ها (حدود ۳ سال) باردار می شوند.
  • در دور ۴۸ ، ۹۵ درصد از زوج ها (حدود ۴ سال)باردار می شوند.

اگر بعد از یکسال اقدام به بارداری موفق به بارداری نشدید بهتر است به متخصص ناباروری مراجعه کنید زیرا ممکن است بدون مشکل باشید و با گذشت زمان باردار شوید. اگر برای باروری مشکل دارید، فرصت های خود را هدر ندهید و از متخصصین کمک بگیرید. اگر افراد بالای ۳۵ سال،پس از ۶ ماه باردار نشدند ،حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنند.

زمان بسته شدن نطفه و باردار شدن پس از نزدیکی

چه تعداد از زوج ها برای باردار شدن به کمک نیاز دارند؟

۹۰ درصد از زوجین بدون مشکل و به طور طبیعی و گاهی با داشتن تلاش مستمر و طولانی باردار می شوند اما ۱۰ درصد باقی مانده مشکل باروری دارند.

کلمه ناباروری زمانی بکار می رود که زوجین پس از یکسال اقدام به بارداری ، هیچ نتیجه ای از آن نگرفته باشند و نیاز به کمک دارند. این افراد پس از طی دوره درمان، بچه دار می شوند. اما تعدادی نیز برای بچه دار شدن باید از روش های مانند لقاح مصنوعی یا قبول سرپرستی کودکان بی سرپرست استفاده کنند.

تاثیر سن بر بارداری چیست؟

احتمال باردار شدن با بالا رفتن سن پایین می آید. حدود ۸۶ درصد از زنان سالم و بارور ۲۰ تا ۳۰ ساله پس از یکسال تلاش برای بارداری ،باردار می شوند. اما زنانی که در ابتدای دهه ۴۰ سالگی قرار دارند۳۶ درصد شانس بارداریشان کاهش می یابد . اوج باروری زنان ۲۴ سالگی است و از سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی شانس باروری کاهش پیدا می کند اما این بدین معنی نیست که زنان بالای ۳۵ سال بارداری ناموفقی دارند.

زمان باردار شدن با بالا رفتن سن

سریع تر باردار شدن با دانستن زمان تخمک گذاری

برای اینکه سریعتر بچه دار شوید بهتر است زمان تخمک گذاری خود را با استفاده از روش هایی مانند تعیین تاریخ شروع پریود ماه بعد و دنبال کردن تغییرات دمایی بدن و تخلیه واژینال شما که کمی زمانبر است ، بدانید زیرا شما زمانی باردار می شوید که در حال تخمک گذاری باشید.

تطبیق زمان نزدیکی با دوره تخمک گذاری:

زوج هایی که مقاربت آنها همزمان با دوران تخمک گذاری است سریع تر از زوج های دیگر بچه دار می شوند. دو یا سه روز پیش از تخمک گذاری تا همان روز بهترین زمان برای تشکیل نطفه است.

زمان تخمک گذاری برای بارداری

افزایش شانس باردار شدن با آماده بودن بدن برای آبستن شدن

برای بارداری سلامت تناسلی و تمام ارگان های بدن اهمیت زیادی دارد بنابراین باید برای با خبر شدن از سلامتی قبل از اقدام به بارداری نزد پزشک بروید و چک آپ کنید. رژیم غذایی مناسب و سالم و مواد غذاییمورد نیاز برای باردار شدن را بشناسید تا کمتر با مشکل روبرو شوید. همچنین، باید بدانید اضافه یا کمبود وزن تاثیر زیادی بر بارداری دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.